Nekateri menedžerji odločno proti delu na daljavo
Številni menedžerji si želijo svoje osebje v pisarni, kljub temu da sta zadnji dve leti prinesli obilo sprememb in več dela na daljavo. Številni menedžerji imajo radi stabilnost in rutino, ki je ustvarjena s tem, ko so vsi zaposleni v pisarni, kjer se lahko sproti dogovarjajo o vseh problemih in rešitvah, mnogim zaposlenim pa bolj odgovarja delo na daljavo.
James Rogers, vodja digitalnih odnosov z javnostmi v londonski podružnici Global content marketing agency, ima raje delo v pisarnah. Verjame, da so lahko močnejši team, če so v skupnih prostorih s polnim delovnim časom. Podjetje je aprila lansko leto zaposlenim ponovno ponudilo možnost, da se vrnejo v pisarno s krajšim delovnim časom, in želijo si, da bi se zaposleni v prihodnjih mesecih čim pogosteje vračali v delovne prostore.
Rogers pa ni edini, ki je tovrstnega mnenja. Številne globalne raziskave kažejo, da je bilo delo na daljavo pozitivna izkušnja za velik del zaposlenih in da si mnogi (ne pa vsi) želijo, da se to nadaljuje, čeprav se veliko vodilnih s tem ne strinja, navaja BBC.
Nedavna raziskava Society for Human Resource Management je pokazala, da kar 72 odstotkov menedžerjev, ki svoje zaposlene trenutno vodi na daljavo, preferira delo v pisarni. Vse to spodbuja razpravo o tem, zakaj so vodilni bolj naklonjeni delu v pisarni kot na daljavo. Kakšni so torej razlogi, ki jih navajajo na BBC?
Potreba po nadzoru zaposlenih
Eden izmed razlogov je potreba po nadzoru zaposlenih. Čeprav so zaposleni lahko produktivni tudi zunaj pisarne, strokovnjaki poudarjajo, da je veliko menedžerjev v primerjavi s prejšnjimi leti doživelo izgubo nadzora. Spodbujanje dela v pisarni je vsaj delno posledica želje po tem, da bi ga ponovno pridobili.
»Upravljanje oddaljene ekipe je težje in zahteva nabor novih veščin. Veliko ljudi je bilo v to situacijo vrženih nepripravljenih, zato na nek način ni presenetljivo, da imajo nekateri vodilni, ki se temu niso dobro prilagodili, težave in si želijo, da bi še naprej delali na star način«, pravi Maya Middlemiss, avtorica dela Thinking remote (Delo na daljavo: inspiracija za vodje in teame) iz Španije.
Občutek pomembnosti
Poslovni in medijski bloger Ed Zitron pa meni, da mnogi srednji menedžerji pogrešajo občutek statusa in to, da so videti pomembni, ko hodijo od sestanka do sestanka ter spremljajo, kaj dela njihova ekipa. Poleg tega imajo zaposleni, ki so prisotni v podjetju, tudi drugačne možnosti za ustvarjanje in komunikacijo. Daniel Bailey, izvršni direktor raziskovalnega podjetja za obutev, je pripričan, da ima delo na daljavo veliko koristi, vendar pa je bolje biti fizično skupaj, vsaj kar se ustvarjalnega procesa tiče.
Ob pogostejšem delu od doma pa se postavljajo vprašanja o pravičnosti, če nekateri zaposleni delajo na daljavo in preživijo doma večji delež svojega časa kot drugi. Nekateri menedžerji svetujejo podjetjem, da bi si ta morala prizadevati za enake izkušnje in priložnosti za ekipo, ne glede na to ali delajo v pisarni ali ne. Raziskava Society for Human Resource Management je pokazala, da približno dve tretjini vodstvenega kadra meni, da je delo na daljavo s polnim delovnim časom škodljivo za karierne cilje zaposlenih. Druge raziskave kažejo, da se nekateri menedžerji še vedno trudijo zaupati zaposlenim, ki delajo od doma.
Ohranjanje vrhunskih talentov v službah
Po drugi strani pa strokovnjaki za zaposlovanje napovedujejo, da bodo kljub temu, da se nekateri menedžerji upirajo delu na daljavo, morda tak način dela morali ponuditi kot stalno možnost. Podjetja želijo namreč zaposlene obdržati na delovnih mestih. V času zaprtja držav je veliko zaposlenih delalo od doma in prilagodljiv urnik je pri tem le ena izmed mnogih koristi.
»Pri delu na daljavo lahko delate za kogarkoli, vključno z nekom, ki ni v vaši neposredni bližini, kar pomeni več priložnosti,« pravi Middlemiss. Medtem Pierre Lindmark pri Winningtempu trdi, da bodo nekateri menedžerji, ki se odločijo, da se zaposleni vrnejo v pisarno za polni delovni čas, na koncu ponovno ocenili svoje odločitve. Če ljudje že dolgo delajo doma in v tem uživajo, imajo, ko pridejo zopet v pisarno, občutek, da se jih nadzorju. Fleksibilen delovni program mora delovati vzajemno za vse zaposlene in delodajalce. Tukaj ni rešitve, ki bi ustrezala vsem. Vsako podjetje mora najti svojo in to je ključno.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?