Stokrat zavrnjena, danes ima 34 milijard evrov vredno podjetje
Melanie Perkins je soustanoviteljica podjetja Canva. Gre za priljubljeno orodje, ki omogoča spletno oblikovanje tudi tistim, ki nimajo potrebne izobrazbe ali izkušenj. Kljub temu da je Perkinsova lastnica danes izjemno uspešnega podjetja, pa je bilo njeno podajanje na samostojno pot vse prej kot enostavno. Ob predstavitvi ideje investitorjem je namreč doživela prek 100 zavrnitev. Nato je končno ugotovila, kaj mora spremeniti, kar ji je kmalu zatem omogočilo usodni preboj. Pred kratkim je prejela naložbo v višini 170 milijonov evrov, zdaj pa je njeno podjetje vredno kar 34 milijard evrov, navaja Inc.
Ideja o podajanju na podjetniško pot se je Perkinsovi utrnila že leta 2007. V tistem času je obiskovala univerzo v Perthu v Avstraliji. Ob študiju se je ukvarjala tudi s poučevanjem. Druge je učila, kako uporabljati programsko opremo za oblikovanje. Šlo je za drage programe, prav tako pa se je bilo težko naučiti njihove uporabe. Verjela je, da bi bilo lahko vse skupaj veliko bolj preprosto. Porodila se ji je ideja, da zasnuje spletno orodje, ki bi vsakomur omogočilo tovrstno ustvarjanje ne glede na njegove izkušnje.
Da bi Perkinsova lahko vzpostavila podjetje, kot si ga je predstavljala, je potrebovala investicijska sredstva. Kar tri leta se je trudila prepričati investitorje, da je njena ideja dobra, pri tem pa je bila več kot 100-krat zavrnjena. Ko je že skoraj obupala, je še enkrat skrbno preučila predstavitveni govor.
Predstavitvi dodala osebno noto in zgodbo, s čimer ji je končno uspelo
V poslovnem načrtu je bilo sprva napisano, da gre za platformo, ki bo v pomoč številnim panogam in pred tem izoliranim spletnim skupnostim, da bi se lahko na enostaven način lotili spletnega oblikovanja.
Perkinsova je ugotovila, da je bila morda predstavitev programa preveč tehnična in monotona. Odločila se je za manjšo spremembo; prezentacijo bo zapeljala v smer svoje izkušnje in ji dodala osebno noto.
Ko je prišel čas za naslednjo predstavitev potencialnemu investitorju, je spregovorila o svojih frustracijah, ki jih je zaznala pri svojih učencih, ko jih je učila uporabljati oblikovalska orodja. Kot je povedala, so ti porabili cel semester, da so se zgolj naučili, kje se nahajajo osnovne funkcije. Takrat je prišla na idejo, da mora obstajati način, da bi postalo spletno oblikovanje smešno preprosto. To je bil prelomni trenutek za Canvo, saj je uspela s temi besedami končno prepričati investitorje.
»Veliko ljudi se lahko poistoveti z nekom, ki se uči uporabljati na primer Photoshop in naleti pri tem na številne ovire. Pomembno je povedati zgodbo. Če vaše občinstvo ne razume problema, ne bo razumelo niti rešitve,« je prepričana Perkinsova.
Canva je platforma za grafično oblikovanje. Uporablja se za ustvarjanje grafik, predstavitev, plakatov, dokumentov in drugih vizualnih vsebin v družabnih medijih. Podjetje so leta 2013 v Avstraliji ustanovili Melanie Perkins, Cliff Obrecht in Cameron Adams. Že v prvem letu poslovanja je imela ta več kot 750.000 uporabnikov. Podjetje je začelo leta 2017 ustvarjati dobiček. Leta 2018 je bila vrednost podjetja ocenjena na milijardo dolarjev (860.000 evrov), leta 2020 pa na dobrih pet milijard evrov. Od septembra letos je Canva vredna dobrih 34 milijard evrov.
Melanie Perkins je danes stara 34 let. Je ena najmlajših ustanoviteljic tehnološkega podjetja, ki je vredno več kot milijardo evrov. Hkrati spada med najbogatejše Avstralke.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?