Kriptovalute in šport kot zmagovita kombinacija

Vse več profesionalnih športnikov uporablja kriptovalute na nove in ustvarjalne načine za rast in monetizacijo svojih osebnih blagovnih znamk.
Fotografija: Mark Cuban, lastnik Dallas Mavericks in strastni navdušenec nad kriptovalutami. Foto: Rob Gray/USA TODAY Sports
Odpri galerijo
Mark Cuban, lastnik Dallas Mavericks in strastni navdušenec nad kriptovalutami. Foto: Rob Gray/USA TODAY Sports

Industrija kriptovalut prinaša ogromno dodano vrednost za lige, franšize in športnike po vsem svetu. Vsi omenjeni pa se želijo povezati z mlajšim občinstvom, kot so pripadniki generacije Z in milenijci, kritično demografsko skupino, ki je sicer nedosegljiva za športno industrijo. Simon Yu izvršni direktor StormX meni da so povezave med športom in kriptovalutami koristne za vse.

image_alt
Bitcoin vstal od mrtvih

Pomembna podpora zvezdnikov

Kot je napisal v članku za rubriko Teden športa na portalu Coindesk, je na svetovni ravni športno sponzorstvo panoga, vredna 40 milijard ameriških dolarjev. Namreč, samo v zadnjem letu je bilo za športna sponzorstva porabljenih več kot tri milijarde dolarjev - vse pogosteje s strani kripto podjetij.

Morda se to ne zdi očitno mesto za prekrivanje občinstva, vendar blagovne znamke kriptovalut izkoriščajo ogromen doseg športa za povečanje ozaveščenosti o razmeroma novi panogi. S sponzorstvi - kot je logotip borze FTX Sama Bankmana-Frieda na majicah bejzbolskih sodnikov in v oglasih med Super Bowlom - lahko blagovne znamke srečajo ljudi tam, kjer so.

Industrija kriptovalut si prizadeva počlovečiti tisto, kar se povprečnemu človeku, ki šele začenja, lahko zdi zapletena in zastrašujoča tehnologija. Ko prepoznaven športnik podpre izdelek, so potrošniki bolj nagnjeni k temu, da preizkusijo to blagovno znamko. Po drugi strani pa ljudje ki že podpirajo to znamko, dobijo potrditev, da so se odločili prav.

Po mnenju poznavalcev lahko podpora zvezdnikov dvigne vrednost delnic in poveča prodajo za približno 4 odstotke.

image_alt
Na Hrvaškem v kiosk po časopis z bitcoini

Športna industrija 'razume' mlajšo generacijo

Podobno je privabljanje mladih gledalcev ključnega pomena tudi za glavne športne lige. Generacija Z, ki je v zadnjih 15 letih odraščala s pametnim telefonom v rokah in stalno internetno povezavo, je prototip digitalnega domorodca. So navdušeni igralci iger, uporabniki družbenih medijev in navdušenci nad kriptovalutami.

Vendar je v nedavni raziskavi le 23 % pripadnikov generacije Z izjavilo, da so strastni športni navdušenci. Če to primerjamo z 42 % milenijcev, 33 % pripadnikov generacije X in 31 % pripadnikov generacije baby boom, je jasno, zakaj je kategorija generacije Z tako pomembna za športno industrijo. So prihodnost.

Samo v zadnjem letu je bilo za športna sponzorstva porabljenih več kot tri milijarde dolarjev - vse pogosteje s strani kripto podjetij.Foto: Shutterstock
Samo v zadnjem letu je bilo za športna sponzorstva porabljenih več kot tri milijarde dolarjev - vse pogosteje s strani kripto podjetij.Foto: Shutterstock

Avtor prej omenjenega članka navaja, da predstavniki generacije GenZ pogosteje verjamejo, da je kriptovaluta prihodnost. Dejansko je 94 % kupcev kriptovalut iz generacije Z oziroma milenijcev. Ti ljudje že po naravi razumejo digitalni svet in razumejo, da je digitalna valuta, ki izvira iz interneta, kot je kriptovaluta, neizogibna. Stari način je po njihovem mnenju le to, kar je že preživeto in zastarelo.

Z drugimi besedami, športna industrija s tem, ko se s partnerji povezuje preko kriptovalut, sporoča, da 'razume' mlajšo generacijo. To je način, kako lahko pritegnejo naslednjo bazo navijačev, ki je tako zelo pomembna za prihodnji uspeh te industrije.

Enako počnejo tudi športniki. Vse več profesionalnih športnikov uporablja kriptovalute na nove in ustvarjalne načine za rast in monetizacijo svojih osebnih blagovnih znamk. Uporabljajo družabne žetone, uvajajo neplačljive žetone in podpisujejo oglaševalske pogodbe z najbolj vročimi kripto podjetji.

Za kripto blagovne znamke je športna industrija priložnost za zagotavljanje širšega občinstva znotraj demografske skupine, ki jo želijo doseči akterji na področju digitalnih sredstev v tem prostoru. Pri sponzorskih pogodbah so lahko izredno učinkovite pri vzpostavljanju in ohranjanju zanimanja, zvestobe in zaupanja.

image_alt
V nekaterih nestabilnih gospodarstvih plača v kriptovalutah

Večne kritike dokaz da sponzorstva delujejo

Športna sponzorstva seveda ne pridejo brez glasnih in zagrizenih kritikov. Kriptovalute so kritizirane zaradi vpliva na okolje in zaradi maloprodajnih špekulacij, ki včasih prizadenejo male trgovce. Športne ekipe so včasih deležne očitkov, da prispevajo k maniji okrog vlaganja v kriptovalute.

Mark Cuban, milijarder, trgovec, navdušenec nad kriptovalutami in lastnik košarkarske ekipe Dallas Mavericks, se je na to odzval v intervjuju za The Athletic.

»Facebook, Amazon in Apple so izgubili več tržne vrednosti kot celoten trg kriptovalut. Tona tehnoloških podjetij je izgubila 80 % ali več svoje vrednosti. Ne vidim, da bi kdo postavljal pod vprašaj sponzorstva teh podjetij,« je dejal Cuban.

Na nek način so kritike kriptošportnih povezav dokaz, da ta sponzorstva delujejo. So katalizator za pogovor, kripto ledolomilec. Kot pri vsaki nastajajoči tehnologiji tudi tu obstaja krivulja učenja. Ta krivulja je morda nekoliko strma, vendar je to naraven proces, zaključuje Yu.

image_alt
Ali poteza Elona Muska nakazuje propad kriptovalut ali Tesle?

Več iz rubrike