Facebook se sooča s padcem prihodkov

Ker se Meta spopada z vse večjo konkurenco, poskuša izvesti ambiciozen preobrat.
Fotografija: V zadnjem času je za Meto bolj 'deževno obdobje'. Foto: ARND WIEGMANN/Reuters
Odpri galerijo
V zadnjem času je za Meto bolj 'deževno obdobje'. Foto: ARND WIEGMANN/Reuters

Facebookovo matično podjetje Meta je v zadnjih treh mesecih doživela dvojni udarec: prihodki so se prvič v zgodovini zmanjšali, dobiček pa se je skrčil že tretje četrtletje zapored, in sicer zaradi naraščajoče konkurence Tiktoka in nervoznosti oglaševalcev.

»Zdi se, da smo vstopili v gospodarsko recesijo, ki bo imela širok vpliv na digitalno oglaševanje,« je na konferenčnem klicu vlagateljem povedal izvršni direktor Mark Zuckerberg in dodal, da se razmere zdijo slabše kot pred četrtletjem.

image_alt
Zato Slovenija ne bo nikoli imela "appla, googla, amazon in uberja"

Po njegovih besedah naj bi v prihodnje Meta zmanjšala porabo in upočasnila zaposlovanje, da bi preživela nevihto. »To je obdobje, ki zahteva večjo intenzivnost, in pričakujem, da bomo z manj sredstvi naredili več,« je dejal.

Prihodki padajo, število uporabnikov narašča

Kot poroča ameriški spletni portal NPR, so prihodki podjetja v zadnjih treh mesecih do junija, v primerjavi z enakim obdobjem lani, padli za 1 % in znašali 28,8 milijarde dolarjev, kar je večji padec, kot so pričakovali analitiki Wall Streeta. Po besedah Mete je k zmanjšanju prihodkov prispevala krepitev dolarja, brez katere bi družba zabeležila 3-odstotno rast.

Tudi napoved podjetja za prodajo v tekočem četrtletju, ki naj bi znašala od 26 do 28,5 milijarde dolarjev, je bila nižja od ocen analitikov. Dobiček pa se je zmanjšal za 36 % na 6,7 milijarde dolarjev, še navajajo tuji mediji.

Vendar je bilo v Metinem četrtletnem poročilu tudi nekaj pozitivnega: ljudje še vedno uporabljajo Facebook. Število ljudi, ki se dnevno prijavijo v vodilno družbeno omrežje, se je povečalo za 3 % na 1,97 milijarde, s čimer so se uprli pričakovanjem Wall Streeta o ponovnem upadu.

image_alt
Novost WhatsAppa: vaš status kot glasovno sporočilo

Porazni rezultati tudi za Twitter in Snapchat

Metini rezultati so najnovejši znak dolgotrajne upočasnitve na trgu digitalnega oglaševanja, saj podjetja zaradi naraščajoče inflacije, dviga obrestnih mer in drugih gospodarskih težav zmanjšujejo porabo. Podjetje je za svojo skromno napoved za tretje četrtletje krivilo 'šibko oglaševalsko povpraševanje', ki ga je povzročila makroekonomska negotovost.

Podjetja za družbene medije se še vedno spopadajo tudi s posledicami sprememb zasebnosti, ki jih je uvedel Apple in zaradi katerih je težje ciljati oglase na uporabnike pametnih telefonov glede na njihove spletne dejavnosti.

Vlagatelji so tržno vrednost tehnoloških podjetij, odvisnih od oglaševanja, znižali za več deset milijard dolarjev, potem ko sta Snapchat in Twitter prejšnji teden objavila porazne rezultate.

Snapchat je poročal o svoji doslej najšibkejši četrtletni rasti - še slabši, kot je podjetje opozorilo že maja - in dejal, da so razmere preveč negotove, da bi lahko podal finančno napoved za prihodnje mesece.

Tudi prihodki Twitterja so se nepričakovano zmanjšali, za kar je podjetje krivilo nervozne oglaševalce in težavno pogodbo o prodaji podjetja Elonu Musku.

image_alt
Instagramu ni uspel velik met. Novost je ustavil klan Kardashian

Vzpostaviti pravo ravnovesje bo vedno težavno

Ker se Meta spopada z vse večjo konkurenco, poskuša izvesti ambiciozen preobrat. Z delovanjem Facebooka in Instagrama želi posnemati TikTok in sicer tako, da bi uporabnikom polnili kanale s kratkimi videoposnetki vplivnežev in naključnih neznancev.

Platforme kot je Facebook je težko monetizirati. Foto: Dado Ruvic/Reuters
Platforme kot je Facebook je težko monetizirati. Foto: Dado Ruvic/Reuters

Industrija digitalnega oglaševanja se prilagaja spremembam zasebnosti na mobilnih napravah, zato se mora tudi Facebook spremeniti. Dejstvo je, da številni uporabniki Facebooka ne želijo, da bi bil Facebook bolj podoben TikToku. To bo morda sčasoma delovalo za Instagram, ki tako ali tako temelji na slikah in videoposnetkih, vendar če želite TikTok, boste uporabljali TikTok, menijo poznavalci.

Jake Moore, globalni svetovalec za kibernetsko varnost pri družbi ESET pravi, da se ljudje in demografija spreminjata in je zato platforme kot je Facebook težko monetizirati.

»Ravnovesje med funkcionalnostjo, zasebnostjo in uporabniško izkušnjo bo vedno težavno, vendar lahko deluje. Težava je v tem, da številna podjetja dajejo prednost dobičku pred uporabo platforme, kar lahko nekatere ljudi preusmeri in jih prisili v odhod, pravi strokovnjak.«

image_alt
Tiktok obtožen agresivnega zbiranja osebnih podatkov

Več iz rubrike