Zaradi Applovega projekta Titan bi Tesla lahko strmoglavila
Apple naj bi leta 2024 predstavil osebno električno vozilo s popolnoma novo baterijsko tehnologijo.
Odpri galerijo
Craig Irwin, analitik investicijsko bančnega podjetja Roth Capital Partners, je za Yahoo Finance pojasnil, da pričakuje kar 81-odstotni padec vrednosti Teslinih delnic glede na sedanjo raven. Glavni razlog za to naj bi bil, po besedah Irwina, prihajajoči Applov avtomobil, o katerem pa zadnje čase ni veliko slišati. Reuters je lansko leto poročal, da naj bi se k vodenju projekta Titan leta 2018 vrnil Applov veteran, Doug Field, ki je pred tem delal pri podjetju Tesla.
Decembra lani je Reuters poročal o Applovih ambicioznih prizadevanjih na področju avtomobilizma pod oznako Projekt Titan. Mednarodna tiskovna agencija je pridobila podatke od dveh oseb, ki sta seznanjeni z zadevo, nista pa želeli biti imenovani, saj Applovi načrti še niso javni. Apple naj bi do leta 2024 izdelal osebno električno vozilo z revolucionarno baterijsko tehnologijo, vendar bi se lahko proizvodnja zaradi pandemije prestavila v leto 2025 ali kasneje.
Osrednji del Applove strategije je uporaba nove zasnove baterije, zaradi katere bi se lahko stroški za baterije »radikalno« znižali, doseg vozila pa bi se povečal, je za Reuters pojasnila oseba, ki je videla zasnovo baterij. »Gre za naslednjo stopnjo,« je oseba dejala o Applovi tehnologiji baterij in dodala: »Kot takrat, ko ste prvič videli iPhone.«
Sicer še vedno ni povsem jasno, kdo bi sestavljal Applov avtomobil. Podjetje naj bi se pri izdelavi vozil oprlo na proizvodnega partnerja. Po besedah zaupnih virov bo imel Applov avtomobil več LIDAR senzorjev, ki avtonomnim vozilom pomagajo pridobiti 3D pogled na cesto. Glede baterije načrtuje Apple uporabo edinstvene zasnove »ene celice«, ki povečuje prostornost posameznih celic v bateriji in sprošča prostor v baterijskem paketu z odpravo vrečk in modulov, v katerih je shranjen »material za baterijo«, je za Reuters povedal eden od sogovornikov.
»Največji katalizator v naslednjih nekaj letih bo predstavitev Applovega avtomobila leta 2024. […] Pričakujem, da bo tehnologija v avtomobilu neverjetna,« je za Yahoo Finance pojasnil Irwin in postavil dolgoročno ciljno vrednost Tesline delnice na 150 dolarjev (130 evrov). To bi pomenilo kar 81-odstotni padec, saj delnice podjetja Tesla Motors trenutno trgujejo pri 785 dolarjih (679 evrih).
Na spletnem mestu MacRumors, ki spremlja Applove novice in govorice, so nedavno zapisali, da je delo na avtomobilu še vedno v teku in da bi ta lahko imel funkcije avtonomne vožnje. Podjetje Apple je sicer pred kratkim zapustil ključni vodja projekta Titan, Doug Field. Ta je odšel k Fordu, pred Applom pa je sicer delal tudi za Teslo.
Tesline delnice so doslej sicer kljubovale vsem pomislekom glede Applovega avtomobila. V zadnjem letu so namreč zrasle za 90 odstotkov. Irwin pri tem dodaja, da se Tesla sooča z drugimi kratkoročnimi tveganji v obliki povečane konkurence tradicionalnih proizvajalcev avtomobilov, ki so se odločili za prehod na električni pogon. Slabo luč na podjetje pa med drugim mečejo tudi razne nesreče, ki so jih vozniki Teslinih vozil doživeli v avtonomnem načinu vožnje.
Ameriški velikan General Motors je vlagateljem nedavno predstavil načrte, da namerava do leta 2030 zaradi množičnega prehoda na električne avtomobile podvojiti prodajo. »General Motors se ne sme podcenjevati. Je ameriška ikona,« meni Irwin. Tudi Ford agresivno gradi nove kapacitete za proizvodnjo električnih vozil. Do leta 2025 namerava v električna vozila vložiti 26 milijard evrov. Vse to pa predstavlja večjo konkurenco Tesli, ki je trenutno vodilni proizvajalec električnih vozil.
Projekt Titan - električno vozilo z revolucionarno baterijsko tehnologijo
Decembra lani je Reuters poročal o Applovih ambicioznih prizadevanjih na področju avtomobilizma pod oznako Projekt Titan. Mednarodna tiskovna agencija je pridobila podatke od dveh oseb, ki sta seznanjeni z zadevo, nista pa želeli biti imenovani, saj Applovi načrti še niso javni. Apple naj bi do leta 2024 izdelal osebno električno vozilo z revolucionarno baterijsko tehnologijo, vendar bi se lahko proizvodnja zaradi pandemije prestavila v leto 2025 ali kasneje.
Osrednji del Applove strategije je uporaba nove zasnove baterije, zaradi katere bi se lahko stroški za baterije »radikalno« znižali, doseg vozila pa bi se povečal, je za Reuters pojasnila oseba, ki je videla zasnovo baterij. »Gre za naslednjo stopnjo,« je oseba dejala o Applovi tehnologiji baterij in dodala: »Kot takrat, ko ste prvič videli iPhone.«
Sicer še vedno ni povsem jasno, kdo bi sestavljal Applov avtomobil. Podjetje naj bi se pri izdelavi vozil oprlo na proizvodnega partnerja. Po besedah zaupnih virov bo imel Applov avtomobil več LIDAR senzorjev, ki avtonomnim vozilom pomagajo pridobiti 3D pogled na cesto. Glede baterije načrtuje Apple uporabo edinstvene zasnove »ene celice«, ki povečuje prostornost posameznih celic v bateriji in sprošča prostor v baterijskem paketu z odpravo vrečk in modulov, v katerih je shranjen »material za baterijo«, je za Reuters povedal eden od sogovornikov.
Zakaj bi lahko Tesline delnice strmoglavile?
»Največji katalizator v naslednjih nekaj letih bo predstavitev Applovega avtomobila leta 2024. […] Pričakujem, da bo tehnologija v avtomobilu neverjetna,« je za Yahoo Finance pojasnil Irwin in postavil dolgoročno ciljno vrednost Tesline delnice na 150 dolarjev (130 evrov). To bi pomenilo kar 81-odstotni padec, saj delnice podjetja Tesla Motors trenutno trgujejo pri 785 dolarjih (679 evrih).
Na spletnem mestu MacRumors, ki spremlja Applove novice in govorice, so nedavno zapisali, da je delo na avtomobilu še vedno v teku in da bi ta lahko imel funkcije avtonomne vožnje. Podjetje Apple je sicer pred kratkim zapustil ključni vodja projekta Titan, Doug Field. Ta je odšel k Fordu, pred Applom pa je sicer delal tudi za Teslo.
Tesline delnice so doslej sicer kljubovale vsem pomislekom glede Applovega avtomobila. V zadnjem letu so namreč zrasle za 90 odstotkov. Irwin pri tem dodaja, da se Tesla sooča z drugimi kratkoročnimi tveganji v obliki povečane konkurence tradicionalnih proizvajalcev avtomobilov, ki so se odločili za prehod na električni pogon. Slabo luč na podjetje pa med drugim mečejo tudi razne nesreče, ki so jih vozniki Teslinih vozil doživeli v avtonomnem načinu vožnje.
Ameriški velikan General Motors je vlagateljem nedavno predstavil načrte, da namerava do leta 2030 zaradi množičnega prehoda na električne avtomobile podvojiti prodajo. »General Motors se ne sme podcenjevati. Je ameriška ikona,« meni Irwin. Tudi Ford agresivno gradi nove kapacitete za proizvodnjo električnih vozil. Do leta 2025 namerava v električna vozila vložiti 26 milijard evrov. Vse to pa predstavlja večjo konkurenco Tesli, ki je trenutno vodilni proizvajalec električnih vozil.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost