Tako lahko poslušanje postane vaša super moč
Zbrano poslušanje med drugim gradi pristne odnose, prispeva k boljši učinkovitosti in izboljšuje spomin. Tracy Brower, doktorica sociologije in avtorica knjige 'The Secrets to Happiness at Work', raziskuje srečo, izpolnjenost in poklicno življenje. Meni, da poslušanje ključno vpliva na razvoj in rast posameznikove kariere, poleg tega pa se lahko te veščine nauči prav vsak. Browerjeva v nadaljevanju predstavi, kako lahko izkoristimo to vsakdanjo veščino, da postane naša »super moč«.
Zakaj je zbrano poslušanje pomembno?
Empatija je ena najpomembnejših vodstvenih veščin in verjetno tudi ena najpomembnejših nasploh. Močan način za izkazovanje empatije je pozorno in aktivno poslušanje. »Vendar je poslušanje težje, kot se zdi,« navaja Browerjeva na spletni strani revije Forbes. Nove raziskave možganov predlagajo načine, kako postati boljši poslušalec in posledično bolj empatičen.
Žal je poslušanje postalo manj pogosto, saj smo ljudje pod vedno večjim stresom in se vedno bolj posvečamo več stvarem hkrati. Ljudje sicer ves čas slišimo, vendar zbrano poslušanje zahteva določen napor. Doktorica sociologije za Forbes pojasni, zakaj je v izboljšanje sposobnosti poslušanja vredno vložiti nekaj truda.
»Poslušanje je povezano z boljšo učinkovitostjo. Poslušanje je pomembno za boljšo učinkovitost tudi zato, ker vključuje globljo raven procesiranja,« navaja Browerjeva. Resnično razumevanje in vrednotenje vprašanj prispeva k reševanju težav, nadaljnjim ukrepom in temeljitemu delu, vse to pa pozitivno vpliva na rast in razvoj kariere. Poleg tega poslušanje pomaga pri pomnjenju. »Pri poglobljenem poslušanju je vključenih več delov možganov, teme pa so globlje zasidrane, zato so pozneje lažje dostopne za priklic.«
Kako lahko poslušanje postane naša super moč?
Položaj in okolje vplivata na našo sposobnost poslušanja, zato čim bolj upravljajmo pogoje za poslušanje, svetuje Browerjeva. Če smo denimo s sodelavcem, zaprimo vrata v konferenčni sobi ali pisarni, če smo na konferenčnem klicu, utišajmo nepotrebne motnje v ozadju. »Čeprav se to morda zdi samoumevno, ni vedno tako.«
»Poleg tega, da izklopite moteče dejavnike, ki so lahko v ozadju, se osredotočite tudi na osebo, s katero ste, in tako uravnavajte svojo miselnost,« pravi Browerjeva in svetuje, naj prenehamo opravljati več nalog hkrati, če želimo postati boljši poslušalci.
Če se postavimo v sogovorčev položaj in si predstavljamo, kaj misli in čuti, se mu bomo lažje približali, poleg tega pa se bomo tako tudi sami angažirali in pokazali svoje sočutje. Raziskava možganov Univerze v Baslu je še pokazala, da se poslušanje izboljša tudi, če je vključena nagrada. »Zato se spomnite, da boste imeli od poslušanja koristi, saj si boste več zapomnili, bolje delali in gradili smiselne odnose,« pojasnjuje Browerjeva. Sogovorca lahko torej zgolj slišimo, prizadevati pa bi si morali, da ga tudi zbrano poslušamo.
Več iz rubrike
Konflikti v podjetju in kako jih razrešiti
Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. Ti so naravni in celo zdravi, pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati.
500-odstotno zvišanje cen elektrike
Cene elektrike gredo v nebo. Ekonomisti pričakujejo, da bodo evro območje v prihodnjih mesecih potisnile v hudo in trajno gospodarsko recesijo.