Svet spreminja marketing ali marketing spreminja svet

Od "bla bla bla" do oprijemljivih marketinških učinkov in koristi za podjetja. Nova era marketinga se začenja...
Fotografija: Agilnost v marketingu pomeni, da  da ni več klasičnih projektih vodij, ampak to vlogo prevzame celotna ekipa. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Agilnost v marketingu pomeni, da  da ni več klasičnih projektih vodij, ampak to vlogo prevzame celotna ekipa. FOTO: Reuters

V članku Društva za marketing Slovenije z naslovom "Poslovni modeli lahko potečejo hitreje kot jogurt v hladilniku", avtor Jaka Kladnik postavi izhodiščno vprašanje in sicer, kako so običajno videti sestanki uprav.

Običajno so sestanki kot pravi Kladnik "dolge ure izmenjave mnenj in iskanja rešitev. Kar nekje v zraku, brez realne podlage".

image_alt
NFT-ji bodo oglase naredili spet vidne, izdelke pa prodane

Kladnik ob tem spomni na avtorja Dana Roama, ki je v knjigi Blah, blah, blah zapisal, da ljudje stvari najbolje razumemo s kombinacijo vizualnih in verbalnih elementov.

Sporočilo mora biti jasno, vsebovati mora enostavno idejo, katere namen je razjasniti. Vse ostalo je blebetanje, "bluzenje".

Tisti, ki zna stvar povedati (verbal) in narisati (visual), je zadevo zagotovo razdelal do potankosti, zato so najboljši poslovni modeli pravzaprav risbice. In tako kot v ostalih poslovanjih, je nujno risati tudi v marketingu. To področje, ki pogosto uvaja nove trende in vrti svet v nove realnosti, postaja vse bolj osredotočeno na agilnost.

Agilnost v marketingu

V marketingu se v zadnjem času pogosto uporablja beseda "agilnost". Toda, kaj je agilnost in kaj je ključno pri agilnosti? 

Na kratko: agilnost v marketingu pomeni, da  da ni več klasičnih projektih vodij, ampak to vlogo prevzame celotna ekipa.

Če je bil prej direktor projektov tisti, ki se je pogovarjal z naročnikom, je zdaj to ekipa (ki je krosfunkcionalna) in ne zgolj ena oseba.

Pri sestankih z naročnikom je tako prisoten celoten tim in tudi odgovornost je tako na vseh v timu. (npr. z naročnikom se direkt pogovarja tudi designer, ne gre več vse preko projektnega vodje)

Posledično imajo vsi v ekipi vse informacije in se lahko delo pohitri. Zmanjša se število notranjih sestankov – manj je usklajevalnih sestankov, so bolj delovni sestanki.

Gre za direktno linijo informacij – ker se vsi pogovarjajo z naročnikom, se poveča tudi avtonomija zaposlenih ter posledično tudi odgovornost. (npr. član ekipe direktno stopi v stik z naročnikom, ne gre več vse preko projektnega vodje).

image_alt
Toksična moškost stane Nemčijo 63 milijard evrov na leto

Z avtonomijo se poveča tudi psihološka varnost (npr. bil sem na sestanku, vem, kaj delam) – psihološka varnost pa je predpogoj za kreativo.

Pomembna je ekipa, člani ekipe imajo lahko na različnih projektih različne vloge (npr. pri stranki A je lahko nekdo analitik, pri stranki B pa je ta isti človek lahko zadolžen za performance marketing).

Ideja agilnosti je, da se ekipa za posamezni projekt združi kot oblak, a večja, ko je to treba oz. manjša, ko je treba.

Kot trdijo predstavniki agencije BOLD group mora pri uspešnem zasledovanju agilnosti sodelovati tudi ekipa psihologov, ki zna usmeriti ekipo v pravo poslovno vzdušje.

Zakaj je pomembno sodelovanje psihologov?

Če želimo kaj spremeniti, moramo ljudi spraviti iz cone udobja – ko to naredimo, se lahko zgodi, da ljudem vzamemo neko identiteto (npr. projektni vodja ni več tisti, ki je samo on v kontaktu z naročnikom – lahko se začne čutiti manj pomembnega.

Lahko pride do stisk pri zaposlenih, zato je tukaj psihologinja, ki svetuje, katere tehnike so primerne, da se jih uporabi pri transformaciji, prav tako pa ima pogovore z zaposlenimi 1 na 1.

Rast podjetja

Podjetja lahko z uvedbo agilnosti hitreje rastejo – npr. en direktor projektov oz. projektni vodja ne more imeti več kot 4 težke naročnike, ekipa pa lahko. Ekipi se tako dviga kompetence.

Podjetja lahko z uvedbo agilnosti hitreje rastejo. FOTO: REUTERS/Lucy Nicholson
Podjetja lahko z uvedbo agilnosti hitreje rastejo. FOTO: REUTERS/Lucy Nicholson

Mimogrede: Društvo za marketing Slovenije je lani izvedlo raziskavo "Stanje Agilnega Marketinga", s katero so dobili dober vpogled v organizacijo marketinških oddelkov. In rezultati?

Rezultati raziskave kažejo, da več kot 50 % marketinških oddelkov načrtuje uvedbo agilnega marketinga v prihajajočih mesecih. Največji strah oziroma ovira pri uvajanju je, glede na odgovore sodelujočih v raziskavi, pomanjkanje znanja in premalo kompetentnih sodelavcev s tega področja.

Torej, obstaja še veliko prostora za učenje in uvajanje dobrih marketinških praks.

image_alt
Poslovne ideje, s katerimi lahko dobro zaslužite

Več iz rubrike