NFT-ji bodo oglase naredili spet vidne, izdelke pa prodane

Resni NFT pogovori, divje napovedi in zabava!, je bila rdeča nit slovenske NFT konference, kjer smo slišali, kako se da služiti s podcasti in (spet) z oglasi.
Fotografija: NFT-ji lahko rešije nočno moro oglaševalcev v sanje in omogočijo, da bodo njihovi oglasi spet vidni in da bodo spet prodajali ( in to ne revnim). FOTO:  REUTERS/Benoit Tessier
Odpri galerijo
NFT-ji lahko rešije nočno moro oglaševalcev v sanje in omogočijo, da bodo njihovi oglasi spet vidni in da bodo spet prodajali ( in to ne revnim). FOTO:  REUTERS/Benoit Tessier

Medtem ko old boysi finančnega in IT sveta kot sta Warren Buffettt in Bill Gates govorijo o kripto in NFT svetu v okviru teorije norcev, pa se v naši sosesščini in pri nas izvajajo dogodki, ki ta svet povzdigujejejo in navadne smrtnike prepričujejo, da je to "zgodba prihodnosti".

NFT tehnologija bo v prihodnosti spremenila način interakcije, deljenja, trgovanja in sodelovanja med ljudmi, Na fotografiji Tanja Bivic, ki stoji na odru 1. slovenske konference NFT. Foto: osebni arhiv
NFT tehnologija bo v prihodnosti spremenila način interakcije, deljenja, trgovanja in sodelovanja med ljudmi, Na fotografiji Tanja Bivic, ki stoji na odru 1. slovenske konference NFT. Foto: osebni arhiv

Tako se je sredi maja v Beogradu, odvijala ena največjih evropskih konferenc, Tomorrow Conference 2022, prvega junija pa v Ljubljani 1. NFT konferenca s sloganom »Resni NFT pogovori, divje napovedi in zabava!«.

Kdo ima prav - mladi ali stari?

Ne ve se, kdo se bo v zgodovino sodobnega posla vpisal kot vizionar; skeptik ali zagovornik  kripto in NFT sveta, a za zdaj lahko zapišemo, da po podatkih časnika Financial Times in Chainalysis je od leta 2021 približno 360.000 ljudi po celem svetu lastnikov NFT-jev, kar predstavlja približno 4,7 odstotka svetovnega prebivalstva. Ni malo... A poglejmo nekaj poudarkov, ki smo jih slišali na NFT konferenci in o njih kasneje brali tudi na ostalih slovenskih medijih.

Prvega junija se je v v Kristalni palači v Ljubljani odvijala 1. slovenska NFT konferenca ENEFTI, ki jo je organizirala digitalna agencija April 8 v sodelovanju s slovensko NFT skupnostjo.

Konference se je v živo udeležilo 200 obiskovalcev, željnih znanja o tehnologiji nezamenljivih žetonov, nekaj manj pa jih je predavanja spremljalo v živo preko spleta.

Rdeča nit dogodka, na katerem so bile glavne zvezde eden izmed prvih uporabnikov NFT-jev na Balkanu, Vitomir Jevremović (Solsea, All.art protocol),  Katja Škorjanc (artistka pri Katie Shock, pionirka NFT umetnosti)Klemen Selakovič (Fractional.Art, Aidea podcast), Mina Špiler (avtorica in producentka gledaliških, medijskih in oglaševalskih projektov, pevka skupine Laibach, SWARM protokol), Jernej Sirk (predstavnik 4ART in Crypto Performer - povezovanje fizične umetnosti z NFT z biometričnim skeniranjem) in Jure Zih (Clout.art, Sway Social), je bila »Resni NFT pogovori, divje napovedi in zabava!«.

Divje napovedi NFT konference

V sredo, 1. junija 2022, je bilo slišati na NFT konferenci v Ljubljani nekaj zanimivih poudarkov, ki pa ne bodo nujno relevantni na dan, ko vi ta zapis berete, saj se svet, v katerega smo se podali, spreminja s svetlobno hitrostjo.

1. NFT-ji so le igra, trenutno.Trenutna NFT tehnologija nima izvirnih tehnoloških rešitev, ki bi omogočile licence, da bi se lahko tradicionalne industrije naslonile na NFT-tehnologijo.

- Ta je osnovna in še vedno ni mogoče ustvariti nekega resnega scenarija, kako bi NFT lahko v prihodnosti uporabljal za določene industrije, recimo za glasbeno ali filmsko.

2. NFT tehnologija bi lahko reševala zadrege z kupovanjem vstopnic za tekmo

- Trenutno NFT-ji pritiskajo na nekaj pomembnih akupunkturnih točk človeka kot bitja v kapitalizmu, a vendar, ko bo v segmentu NFT-ja obstajala neka boljša tehnološka rešitev bo vstopila industrija, ki je ne bo zanimalo zbirateljstvo, ampak ji bo NFT reševal druge težave, kot je nakup vstopnice za tekmo.

3. Kot NFT-je bi se lahko prodajale tudi oddaje podcastov, a smisel tega početja ni v ideji novinarskega poročanja, ampak zaslužka.

4. NFT-ji bi ali bodo spremenili zastarel in zatečen model oglaševanja. Poslovni modeli oglaševanja, na katerih slonijo praktično vse platforme, razpadajo. Na Instagramu denimo je tako kot povsod preveč (!) oglasov. Zato so v tej poplavi postali nevidni in  blagovne znamke nimajo več moči na tak način prodreti do potrošnika.

- Gre za razpad sistema (...) Na začetku so ta podjetja financirali investitorji, zaposlovali so maso ljudi in dobivali milijonske investicije. Ves svoj poslovni model so osnovali na naslednji investiciji in ne na realnem razmerju, koliko oglasov je. Zdaj, ko investitorji od njih zahtevajo, naj zaslužijo denar sami, morajo oglase še povečati. Težava pri oglasih pa je, da motijo tvojo uporabniško izkušnjo in ta model razpada, saj ustvarjalcem vsebin ni nikoli prinesel dovolj denarja (...) Obstaja teorija, da je še posebej digitalno oglaševanje namenjeno revnim. Tisti, ki imajo močnejšo kupo moč, kot je srednji sloj, bo plačal naročnino, da ne bo gledal oglasov. Na koga se potem obrne oglaševalec? Na tistega, ki nima denarja za naročnino, obrača se na revne.

5. NFT-ji bodo ali našli način - da izkoristijo ta potencial, ki ga bosta izgubila digitalni marketing in oglaševalska kampanja na družbenih omrežjih. 

- Zavzeli svoje mesto ali pa tudi ne. NFT-ji niso podjetje, NFT-ji so orodje, s katerimi se bodo morali oglaševalci in podjetja naučiti ravnati. To bo velik preobrat modela. Obstoječi model trpi pritisk občinstva, investitorjev in trga, ta novi model, pa bi ga lahko nadomestil. Ne vemo, kako se bo to zgodilo, a za kreativce bi bil lahko NFT rešitev.

image_alt
Bill Gates: Kripto in NFT temeljita na teoriji norcev

*Vsebina je nastala tudi na podlagi virov STA in RTVSLO.

Več iz rubrike