Svet spreminja marketing ali marketing spreminja svet
V članku Društva za marketing Slovenije z naslovom "Poslovni modeli lahko potečejo hitreje kot jogurt v hladilniku", avtor Jaka Kladnik postavi izhodiščno vprašanje in sicer, kako so običajno videti sestanki uprav.
Običajno so sestanki kot pravi Kladnik "dolge ure izmenjave mnenj in iskanja rešitev. Kar nekje v zraku, brez realne podlage".
Kladnik ob tem spomni na avtorja Dana Roama, ki je v knjigi Blah, blah, blah zapisal, da ljudje stvari najbolje razumemo s kombinacijo vizualnih in verbalnih elementov.
Sporočilo mora biti jasno, vsebovati mora enostavno idejo, katere namen je razjasniti. Vse ostalo je blebetanje, "bluzenje".
Jaka Kladnik: Vpliv disrupcije na poslovanje
"Ko določena disrupcija zmoti naše poslovanje, začnemo običajno početi neumnosti.Ko smo uspešni, pogosto pademo v cono udobja in procesov, ki nam prinašajo dobiček, ne želimo spreminjati. A slej kot prej bo prišel nekdo, ki bo delal bolje od vas. Na začetku ga morda ne boste jemali resno, a po končanem testnem obdobju, ko bo svoj produkt oziroma storitev razvil do potankosti, tega igralca ne boste več mogli ujeti."
Tisti, ki zna stvar povedati (verbal) in narisati (visual), je zadevo zagotovo razdelal do potankosti, zato so najboljši poslovni modeli pravzaprav risbice. In tako kot v ostalih poslovanjih, je nujno risati tudi v marketingu. To področje, ki pogosto uvaja nove trende in vrti svet v nove realnosti, postaja vse bolj osredotočeno na agilnost.
Agilnost v marketingu
V marketingu se v zadnjem času pogosto uporablja beseda "agilnost". Toda, kaj je agilnost in kaj je ključno pri agilnosti?
Na kratko: agilnost v marketingu pomeni, da da ni več klasičnih projektih vodij, ampak to vlogo prevzame celotna ekipa.
Če je bil prej direktor projektov tisti, ki se je pogovarjal z naročnikom, je zdaj to ekipa (ki je krosfunkcionalna) in ne zgolj ena oseba.
Pri sestankih z naročnikom je tako prisoten celoten tim in tudi odgovornost je tako na vseh v timu. (npr. z naročnikom se direkt pogovarja tudi designer, ne gre več vse preko projektnega vodje)
Posledično imajo vsi v ekipi vse informacije in se lahko delo pohitri. Zmanjša se število notranjih sestankov – manj je usklajevalnih sestankov, so bolj delovni sestanki.
Gre za direktno linijo informacij – ker se vsi pogovarjajo z naročnikom, se poveča tudi avtonomija zaposlenih ter posledično tudi odgovornost. (npr. član ekipe direktno stopi v stik z naročnikom, ne gre več vse preko projektnega vodje).
Z avtonomijo se poveča tudi psihološka varnost (npr. bil sem na sestanku, vem, kaj delam) – psihološka varnost pa je predpogoj za kreativo.
Podjetje Kodak in Fuji, nekdanja velikana na področju fotografije, sta po disrupcijah v njuni panogi doživela različni usodi - Kodak je ostal v starih okvirjih in procesih ter propadel, Fuji pa je del svojega znanja prenesel na druga področja (usmeril se je celo v kozmetiko) in ostal na trgu.
Pomembna je ekipa, člani ekipe imajo lahko na različnih projektih različne vloge (npr. pri stranki A je lahko nekdo analitik, pri stranki B pa je ta isti človek lahko zadolžen za performance marketing).
Ideja agilnosti je, da se ekipa za posamezni projekt združi kot oblak, a večja, ko je to treba oz. manjša, ko je treba.
Kot trdijo predstavniki agencije BOLD group mora pri uspešnem zasledovanju agilnosti sodelovati tudi ekipa psihologov, ki zna usmeriti ekipo v pravo poslovno vzdušje.
Zakaj je pomembno sodelovanje psihologov?
Če želimo kaj spremeniti, moramo ljudi spraviti iz cone udobja – ko to naredimo, se lahko zgodi, da ljudem vzamemo neko identiteto (npr. projektni vodja ni več tisti, ki je samo on v kontaktu z naročnikom – lahko se začne čutiti manj pomembnega.
Lahko pride do stisk pri zaposlenih, zato je tukaj psihologinja, ki svetuje, katere tehnike so primerne, da se jih uporabi pri transformaciji, prav tako pa ima pogovore z zaposlenimi 1 na 1.
Rast podjetja
Podjetja lahko z uvedbo agilnosti hitreje rastejo – npr. en direktor projektov oz. projektni vodja ne more imeti več kot 4 težke naročnike, ekipa pa lahko. Ekipi se tako dviga kompetence.
Mimogrede: Društvo za marketing Slovenije je lani izvedlo raziskavo "Stanje Agilnega Marketinga", s katero so dobili dober vpogled v organizacijo marketinških oddelkov. In rezultati?
Rezultati raziskave kažejo, da več kot 50 % marketinških oddelkov načrtuje uvedbo agilnega marketinga v prihajajočih mesecih. Največji strah oziroma ovira pri uvajanju je, glede na odgovore sodelujočih v raziskavi, pomanjkanje znanja in premalo kompetentnih sodelavcev s tega področja.
Torej, obstaja še veliko prostora za učenje in uvajanje dobrih marketinških praks.
Več iz rubrike
Konflikti v podjetju in kako jih razrešiti
Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. Ti so naravni in celo zdravi, pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati.
500-odstotno zvišanje cen elektrike
Cene elektrike gredo v nebo. Ekonomisti pričakujejo, da bodo evro območje v prihodnjih mesecih potisnile v hudo in trajno gospodarsko recesijo.