Štiri lastnosti, ki so skupne uspešnim vodjem
Uspešen vodja mora imeti empatijo in plemenite namene, pravi Hubert Joly. Joly je nekdanji izvršni direktor in predsednik Best Buy, ki danes večino svojega časa preživi kot predavatelj na Harvard Business School. Je tudi avtor knjige z naslovom Poslovno srce: Načela vodenja za naslednjo dobo kapitalizma, ki med drugim opisuje njegove izkušnje z vodenjem v Best Buyu.
Joly meni, da vodje ob sprejemanju težkih odločitev ne bi smeli delovati v vakuumu, temveč bi se morali posvetovati s sodelavci, saj je podjetje organizacija ljudi, ki jo poganja kolektivna energija. Verjame, da lahko skupinska energija prispeva k produktivnemu in zdravemu odnosu zaposlenih na delovnem mestu.
Inc navaja štiri Jolyjeva načela, ki naj bi jih upošteval vsak vodja, ki si želi izkoristiti potenciale zaposlenih.
Zaposlite ljudi glede na njihove sposobnosti, ne izobrazbo.
Ena izmed najpomembnejših odločitev, ki jih sprejemajo izvršni direktorji, je izbira, koga bodo postavili na vodstvene položaje, pravi Joly. Včasih je delal napako, ker je dajal prevelik poudarek zaposlovanju ljudi, ki so se na papirju zdeli najboljši za položaj. Namesto tega predlaga, da se bolj osredotočite na to, kakšna je oseba in kakšne so njene sposobnosti.
Zaposleni naj bodo vaš smerokaz.
Joly meni, da je konec obdobja, ko so številna podjetja na prvo mesto dajala delničarje, kar je le-te postavljalo nad stranke, skupnost, dobavitelje in zaposlene. V naslednjih 50 letih bodo morala podjetja ne glede na panogo postaviti zaposlene v središče pozornosti.
Vodje se v podjetjih lahko zataknejo pri doseganju končnega cilja. Če se zavzamejo, da postavijo ljudi v ospredje svojega dela in je njihov namen delati dobro, se ustvari okolje, ki zaposlene motivira pri uspešnem doseganju ciljev podjetja, pravi Joly.
Dodaja še, da so v nekem trenutku vsi mislili, da bo Best Buy potonil, ko je sam prvič prevzel krmilo. Cena delnic je strmo padla in člani upravnega odbora so predlagali odpuščanje ali popolno zapiranje. Namesto tega je Joly v svojem prvem tednu na novi funkciji prisluhnil svojim zaposlenim, da bi ugotovil, katero naslednjo potezo naj naredi, kar mu je tudi uspelo.
Povežite ljudi s tem, kar jih žene.
Joly je prepričan, da bi se morali vodje spraševati, kako ustvariti okolje, v katerem zaposleni z veseljem opravljajo delo. V preteklem letu je med drugim ugotovil, da hierarhija vodenja od zgoraj navzdol ne deluje vedno. Namesto tega predlaga drugačen pristop, ki mu pravi 'dotaknite se človeške magije'. Človeška magija je, ko zaposleni delajo dobre stvari za stranke in drug za drugega, brez da bi jim to kdorkoli naročil.
Da bi to dosegli, je treba spodbujati vodje, da navdihujejo povezovanje z zaposlenimi ter da zaposlene vidijo in upoštevajo. Vodja mora vedeti, kaj žene zaposlene, vključno z njihovimi sanjami in težavami.
Priznajte, da ne veste odgovorov na vsa vprašanja.
Joly pravi, da je danes odličen trend vodenja, da lahko rečeš: »Ne vem. Potreboval bom pomoč, a bomo to ugotovili in razrešili«.
Ideja, da vodja s pestjo udari po mizi in ukazuje vsem po vrsti, je zastarela. Sposobnost in odgovornost sodobnih vodij je ustvariti okolje, v katerem so lahko vsi zaposleni to, kar so, da dajejo povratne informacije in imajo vlogo pri končnih odločitvah. Na tak način je v podjetju več harmonije, poslovni rezultati pa so boljši.
Več iz rubrike
Konflikti v podjetju in kako jih razrešiti
Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. Ti so naravni in celo zdravi, pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati.
500-odstotno zvišanje cen elektrike
Cene elektrike gredo v nebo. Ekonomisti pričakujejo, da bodo evro območje v prihodnjih mesecih potisnile v hudo in trajno gospodarsko recesijo.