Zakaj je Richard Branson med najbolj priljubljenimi milijarderji?

Eden izmed razlogov zakaj je britanski poslovni mogotec tako globoko zasidran v duhu časa, je v tem, da njegova javna podoba resnično odseva to kar je.
Fotografija: Foto: Amir Cohen/Reuters
Odpri galerijo
Foto: Amir Cohen/Reuters

Milijarder Richard Branson je dopolnil že 72 let, toda njegov uporniški videz, razmršenost in njegova prepoznavna kozja bradica ter nasmešek, se že desetletja niso spremenili.

image_alt
Svetovni milijarderji: Kje živijo in za kaj trošijo denar?

Podobno je tudi z njegovo podjetniško vnemo in nenavadnim vodenjem ter ekstremnih dogodivščinah v soju medijskih žarometov. 

Pristnost

Eden izmed razlogov zakaj je britanski poslovni mogotec tako globoko zasidran v duhu časa, je v tem, da njegova javna podoba resnično odseva to kar je. Richard Branson je pristen. Ne pretvarja se. Bransonova zgodba je lekcija za vse študente poslovnega sveta o moči pristnosti, lastnosti, ki se vedno bolj priznava kot bistvenega pomena za dolgoročni uspeh podjetja.

Po besedah ​​analitika za vodenje, Baptistea Monneta, je pristnost ključnega pomena v poslu, zlasti za startupe, saj so stranke site tega, da se jim laže in se jih sili v nakup česar v resnici ne potrebujejo.

Upornik z razlogom

Dejansko se je celotna Bransonova kariera rodila iz potrebe po namerni nekonvencionalnosti. Ko je pri 15 letih zapustil zasebno šolo, se je odločil ustanoviti revijo proti vietnamski vojni, na sestanke z morebitnimi založniki in tiskarji pa je prihajal neobrit, v starih majicah s kratkimi rokavi in ​​razpokanimi jopiči. Ni imel pojma, kaj počne, toda njegova mladostna razposajenost in nalezljiva samozavest so ljudje vzljubili, navaja Ceo Magazine. 

Richard Branson na eni izmed svojih vesoljskih pustolovščin z Virgin Galactic.  Foto: Virgin Galactic/Reuters. 
Richard Branson na eni izmed svojih vesoljskih pustolovščin z Virgin Galactic.  Foto: Virgin Galactic/Reuters. 

Revija je propadla, a namesto da bi jo zaprl, jo je uporabil za ustanovitev podjetja za naročanje plošč po pošti, ki se je sčasoma spremenilo v založbo. Ime Virgin je izbral kot priznanje, da je bilo vse, kar je počel, zanj novo.

Takrat, tako kot danes, je sovražil meje in formalnost ter ni hotel spremeniti svojega vedenja ali oblačil, da bi se prilegal, ker to preprosto ni bil on. Če poguglate »Branson nosi kravato«, je skoraj edini rezultat iz kraljeve lože v Wimbledonu, kjer so obvezne.

Ustanovite založbe med anarhijo v Veliki Britaniji

Čas njegove založbe ne bi mogel biti boljši. The Rolling Stones so podpisali pogodbo z Virgin predvsem zaradi razvpitosti in načina, promocije The Sex Pistols. Sledili so drugi umetniki, navdušeni nad avtentičnostjo založbe in vodje.

image_alt
22-letnica, ki s kozmetiko zasluži več kot 120.000 evrov letno

Že takrat se je Branson odločil za tri poslovna načela, ki še danes vodijo njegova podjetja: poslušaj, uči se in se smej. Zgovorno je, da gre pri prvih dveh za vsrkavanje informacij od tistih okoli njega, namesto da bi dajal veličastne izjave in pričakoval, da bodo njegovi poslušni sluge sledili ukazom.

»Poslušanje je ena najpomembnejših veščin, ki jih lahko ima vsak,« je povedal avtorju Danu Schawbelu. »Poslušanje nam omogoča, da se učimo drug od drugega, s trga in iz napak.«

Iskalec medijske pozornosti

Po naravi velja za sramežljivega, kljub temu je svojo slavo že leta izrabljal za projiciranje podobe karizmatičnega šovmana, ki je uprizarjal dovršene trike, da bi manipuliral z novinarji in televizijskimi producenti za promocijo svojih projektov.

Ne glede na to, ali obkroži svet z balonom na vroč zrak, skok z bungeejem iz igralnice, nosi poročno obleko ali se vozi s tankom po Peti aveniji, je deležen medijskih opazk. Nekoč je priznal, da je četrtino svojega časa porabil za sanjarjenje in izvajanje takšnih podvigov, kar se mu dobro obrestuje, sodeč po svetovnih medijski prepoznavnosti, ki jo je ustvaril.

image_alt
Musk in Bezos v tekmi za milijone in nadvlado v vesolju

Več iz rubrike