Nov način ličenja; trg šmink propada, ličenje oči postaja umetnost

Ukrepi, ki se izvajajo z namenom zajezitve širjenja covida-19, imajo velik vpliv na številne gospodarske panoge. Med njimi je tudi industrija lepotne kozmetike.
Fotografija: Množična uporaba zaščitnih mask, ki zakrivajo spodnji del obraza, je precej povezana z zmanjšanim povpraševanjem po nakupu šmink. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Množična uporaba zaščitnih mask, ki zakrivajo spodnji del obraza, je precej povezana z zmanjšanim povpraševanjem po nakupu šmink. FOTO: Shutterstock

Učinki ukrepov, ki so bili sprejeti z namenom zajezitve širjenja covida-19, se odražajo na številnih segmentih gospodarstva. Na nekatere panoge imajo ukrepi direkten vpliv, saj so bile le te (vsaj nekaj časa) prepovedane. To so družabni dogodki, koncerti, turizem in podobno. Na dolgi rok pa se začenja kazati vpliv tudi na nekatere druge gospodarske panoge, ki jim tega - vsaj na prvo žogo - ne bi pripisali. V tej kategoriji lahko najdemo tudi podjetja, ki se ukvarjajo z izdelavo in prodajo lepotilne kozmetike.

Razloge za zmanjšanje povpraševanja po ličilih lahko najdemo v tem, da se delo v čedalje večji meri organizira od doma, dogodki in predavanja so se prestavili v virtualno obliko ali pa se ne izvajajo več. Posledično je tudi manj direktnih stikov in tako tudi priložnosti za uporabo ličil.


Množična uporaba zaščitnih mask, ki zakrivajo spodnji del obraza, je precej povezana z zmanjšanim povpraševanjem po nakupu šmink. Tako je denimo samo Amazon od aprila dalje zaznal kar 15 odstotni upad izdelkov za obarvanje ustnic, medtem ko se je od julija dalje prodaja ličil za oči povečala za kar 204 odstotke, saj želijo nekatere predstavnice nežnejšega spola, na račun zakritosti večjega dela obraza, bolj poudariti oči.

Na družbenih omrežjih kot sta YouTube in TikTok se pojavljajo številni vplivneži, ki podajajo napotke za make-up, prilagojen nošenju mask. Videi, ki spadajo v rubriko #MaskMakeup, imajo skupno že okoli 53 milijonov ogledov.
 

Priložnosti za kozmetična podjetja: ličila za oči in izdelki za nego kože


Na družbenih omrežjih kot sta YouTube in TikTok se pojavljajo številni vplivneži, ki podajajo napotke za make-up, prilagojen nošenju mask. FOTO: Shutterstock
Na družbenih omrežjih kot sta YouTube in TikTok se pojavljajo številni vplivneži, ki podajajo napotke za make-up, prilagojen nošenju mask. FOTO: Shutterstock
Za primer, v kolikšni meri je pandemija spremenila trg ličil, pri Business Insiderju navajajo kozmetično podjetje Shiseido, ki je v zadnjih mesecih doživelo eno največjih finančnih izgub od zadnje recesije.

Tudi Leonard Lauder, predstavnik kozmetičnega podjetja Estee Lauder, je opazil, da se je v trenutni situaciji zmanjšalo povpraševanje po šminkah, medtem ko je opazen porast povpraševanja po ličilih za oči in izdelkih za nego kože.

Po nekaterih ocenah je celoletni svetovni trg lepotilne kozmetike ocenjen na 500 milijard evrov. V letu 2020 naj bi ta upadel za kar 20 do 30 odstotkov, ocenjuje McKinsey v majskem poročilu.

Podjetja, ki se ukvarjajo s prodajo ličil, iščejo nove tržne niše, da bi nadoknadila izgubljene prihodke. L'Oreal je tako napovedal, da bo za dvakrat povečal ponudbo ličil za oči.

Ob redni uporabi maske številni posamezniki zaznavajo težave s kožo, ki se pojavijo kot posledica nošenja, navaja Vogue Business. Tako se je posledično povečala tudi prodaja izdelkov, ki so namenjeni negi kože ter odpravi aken in ogrcev. Iz podobnih razlogov se je povečalo tudi povpraševanje po vitaminu C in po hialuronski kislini, ki pripomoreta k lepšemu izgledu kože, še navaja poročilo.
 

Več iz te teme:

Več iz rubrike