Izdelana prva baterija iz recikliranih kovin

Recikliranje materialov in krožno gospodarstvo se v času borbe proti podnebnim spremembam kažejo kot dobra rešitev.
Fotografija: Northvolt je izdelal prvo baterijo iz recikliranega niklja, mangana in kobalta. Foto: HELENA SODERPALM/Reuters
Odpri galerijo
Northvolt je izdelal prvo baterijo iz recikliranega niklja, mangana in kobalta. Foto: HELENA SODERPALM/Reuters

Švedsko podjetje Northvolt je izdelalo svojo prvo baterijsko celico iz 100-odstotno recikliranega niklja, mangana in kobalta, poroča CNBC.

image_alt
Vozila na sončni pogon kot alternativa klasičnim električnim vozilom

Kot so povedali v podjetju, so za izdelavo nikelj-mangan-kobaltne katode uporabili kovine, pridobljene z recikliranjem odpadnih baterij. Rezultati opravljenih testov so pokazali, da je bila njihova zmogljivost enaka celicam, izdelanih iz sveže izkopanih kovin.

Reciklira se lahko vsaka kovina v bateriji

Podjetje s sedežem v Stockholmu je litij-ionsko baterijsko celico izdelalo v okviru programa za recikliranje, imenovanega Revolt, z razširitvijo obrata pa bodo lahko letno reciklirali 125.000 ton baterij.

Po poročanju tujih medijev naj bi se gradnja obrata Revolt Ett začela v začetku leta 2022, obratovanje pa leto kasneje. Uporabljali bodo materiale odpadnih baterij za električna vozila ter odpadne ostanke iz tovarne Northvolt Ett.

Tovarna bo oskrbovana z recikliranjem litija, kobalta, mangana in niklja, prav tako pa bodo reciklirali tudi plastiko, baker in aluminij, predelano pa vrnili nazaj v proizvodni tok.

»Teoretično lahko reciklirate vsako kovino v bateriji in iz nje izdelate novo baterijo,« je za CNBC povedala Emma Nehrenheim, vodja okoljske službe v podjetju Northvolt.

Slika je simbolična. Foto: Fabrizio Bensch/REUTERS
Slika je simbolična. Foto: Fabrizio Bensch/REUTERS

»Ko bo na trgu enako število avtomobilov kot avtomobilov za razgradnjo, bo tudi veliko odpadnih baterij za recikliranje. Na ta način se izognemo likvidnemu trgu surovin, hkrati pa se zaščitimo pred zelo visokim ogljičnim odtisom,« še pove strokovnjakinja.

Recikliranje materialov postalo privlačno predvsem za avtomobilski sektor

Načrti podjetja Northvolt prihajajo v času, ko se prehod na električna vozila vse bolj krepi. Na nedavni podnebni konferenci ZN v Glasgowu COP26 so podpisniki deklaracije obljubili, da si bodo prizadevali, da bodo vsa prodana vozila do leta 2040 brez emisij, na vodilnih trgih pa najkasneje do leta 2035.

Kot navaja CNBC, ZDA, Kitajska in določeni avtomobilski proizvajalci, vključno z Volkswagnom in Toyoto, niso podpisali deklaracije, so pa bile v dogovor vključene vlade Velike Britanije, Mehike in Kanade ter velika avtomobilska podjetja, kot so Ford, General Motors in Volvo Cars.

image_alt
Musk dobil resnega tekmeca; podjetje Rivian je vroče in 'anti-Tesla'

Recikliranje materialov in razvoj krožnega gospodarstva je v času, ko so globalne dobavne verige pod velikim pritiskom številnih dejavnikov, postal privlačna ideja za nekatera podjetja, predvsem v sektorju električnih vozil.

Več iz rubrike