Krožno gospodarstvo kot novi trend poslovanja
Čedalje več podjetij se preusmerja na krožno gospodarstvo. Tako lahko privarčujejo in s svojo usmeritvijo pritegnejo stranke.
Odpri galerijo
Krožno gospodarstvo se kaže kot novi trend poslovanja podjetij. Gre za organizacijo proizvodnje na način, da se ponovno uporablja obstoječe materiale in izdelke, kolikor dolgo je to mogoče. S tem se življenjska dobra izdelkov podaljšuje, zmanjša pa se količina odpadkov. Podjetje, ki poslujejo na tak način, delujejo v dobro okolja, saj zmanjšujejo njegovo onesnaževanje. Hkrati pride s takim načinom delovanja do znižanja stroškov.
Inc navaja, da so stranke v vse večji meri pozorne na to, če podjetja sledijo okoljskim smernicam. Tako je bilo v študiji, ki sta jo izvedla IBM in National Retail Federation v letu 2020, ugotovljeno, da je kar 57 odstotkov Američanov pripravljenih spremeniti svoje nakupne navade, da bi zmanjšali svoj vpliv na okolje. Podoben trend se kaže tudi v Evropi.
»Podjetja si ne morejo privoščiti, da okolja ne bi postavila na prvo mesto. Podjetja, ki ne sledijo vrednotam potrošnikov, bodo ostala zadaj,« je dejala Mera McGrew, ustanoviteljica podjetja Soapply.
Podjetje Soapply se sicer ukvarja z izdelavo in prodajo mila v reciklirani stekleni embalaži, ki jo je mogoče ponovno napolniti, uporabiti in reciklirati. Soapply sodeluje v programu Loop, ki ga je zasnovalo podjetje TerraCycle, ki se ukvarja z recikliranjem. Vanj so vključene tudi nekatere druge blagovne znamke, kot so Gillette, Tide in Clorox. TerraCycle podjetjem pomaga pri prodaji izdelkov v posodah za večkratno uporabo, s katerimi upravlja in jih čisti. Kupci plačajo varščino za embalažo za večkratno uporabo, ki jo ob njenem povratku dobijo izplačano nazaj.
Številna podjetja menijo, da bi sodelovanje v krožnem gospodarstvu pomenilo tudi večje stroške, vendar temu ni tako.
Podjetja s prehodom na krožno gospodarstvo ne bodo zadovoljila zgolj potreb strank. V raziskavi Glassdoor iz leta 2019 je bilo ugotovljeno, da skoraj 80 odstotkov anketirancev daje poudarek poslanstvu podjetja pri iskanju (nove) službe.
Daly pri implementaciji okolju prijaznih rešitev v podjetje svetuje revizijo vseh načrtov z vidika uporabniške izkušnje. Tako se podjetje lahko prepriča, če so njegove rešitve primerne in dostopne. Podjetja morajo sicer presoditi, kdaj je smiselno uvajati okolju prijazne pobude. Za hitrejšo implementacijo rešitev naj bi se podjetje povezalo s podjetji iz iste panoge, ki so ta korak že naredila.
»Podjetja bi ne glede na njihovo velikost spodbudila k medsebojnemu sodelovanju. To namreč igra pomembno vlogo pri prehodu na krožno gospodarstvo,« svetuje Daly.
Inc navaja, da so stranke v vse večji meri pozorne na to, če podjetja sledijo okoljskim smernicam. Tako je bilo v študiji, ki sta jo izvedla IBM in National Retail Federation v letu 2020, ugotovljeno, da je kar 57 odstotkov Američanov pripravljenih spremeniti svoje nakupne navade, da bi zmanjšali svoj vpliv na okolje. Podoben trend se kaže tudi v Evropi.
»Podjetja si ne morejo privoščiti, da okolja ne bi postavila na prvo mesto. Podjetja, ki ne sledijo vrednotam potrošnikov, bodo ostala zadaj,« je dejala Mera McGrew, ustanoviteljica podjetja Soapply.
PREBERITE TUDI:
Podjetje Soapply se sicer ukvarja z izdelavo in prodajo mila v reciklirani stekleni embalaži, ki jo je mogoče ponovno napolniti, uporabiti in reciklirati. Soapply sodeluje v programu Loop, ki ga je zasnovalo podjetje TerraCycle, ki se ukvarja z recikliranjem. Vanj so vključene tudi nekatere druge blagovne znamke, kot so Gillette, Tide in Clorox. TerraCycle podjetjem pomaga pri prodaji izdelkov v posodah za večkratno uporabo, s katerimi upravlja in jih čisti. Kupci plačajo varščino za embalažo za večkratno uporabo, ki jo ob njenem povratku dobijo izplačano nazaj.
S krožnim gospodarstvom do nižjih stroškov
Številna podjetja menijo, da bi sodelovanje v krožnem gospodarstvu pomenilo tudi večje stroške, vendar temu ni tako.
»Veliko podjetij v trenutni situaciji enkrat proda nekaj, kar bi sicer lahko prodala večkrat,« je razložila Kate Daly, generalna direktorica Centra za krožno gospodarstvo pri Closed Loop Partners. Ta je v zadnjih treh letih gostil številne natečaje, na katerih so pomagali podjetjem pri oblikovanju trajnostnih rešitev kot alternativa embalaži za enkratno uporabo. Med udeleženci so bili tudi Starbucks, Walmart in McDonald's.
Podjetja s prehodom na krožno gospodarstvo ne bodo zadovoljila zgolj potreb strank. V raziskavi Glassdoor iz leta 2019 je bilo ugotovljeno, da skoraj 80 odstotkov anketirancev daje poudarek poslanstvu podjetja pri iskanju (nove) službe.
Daly pri implementaciji okolju prijaznih rešitev v podjetje svetuje revizijo vseh načrtov z vidika uporabniške izkušnje. Tako se podjetje lahko prepriča, če so njegove rešitve primerne in dostopne. Podjetja morajo sicer presoditi, kdaj je smiselno uvajati okolju prijazne pobude. Za hitrejšo implementacijo rešitev naj bi se podjetje povezalo s podjetji iz iste panoge, ki so ta korak že naredila.
»Podjetja bi ne glede na njihovo velikost spodbudila k medsebojnemu sodelovanju. To namreč igra pomembno vlogo pri prehodu na krožno gospodarstvo,« svetuje Daly.
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.