Kako blizu so samovozeči avtomobili?

Teslin avtopilot in druge avtomobilske varnostne funkcije so vpletene v številne prometne nesreče
Fotografija: Raziskovalci na področju varnosti se sprašujejo, ali so sistemi za pomoč voznikom žal še vedno zelo pomanjkljivi? FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Raziskovalci na področju varnosti se sprašujejo, ali so sistemi za pomoč voznikom žal še vedno zelo pomanjkljivi? FOTO: Shutterstock

V poročilu ameriškega ministrstva za promet so podrobno opisane nesreče, v katere so bili v zadnjem letu vpleteni napredni sistemi za pomoč voznikom. Tesline napredne funkcije, vključno z avtopilotom in popolno samovozečo vožnjo, so povzročile 70 odstotkov od skoraj 400 nesreč - veliko več, kot jih je bilo nedavno zabeleženih. Strokovnjaki sicer pravijo, da bo to poročilo sprožilo več vprašanj kot pa dalo odgovorov o tej sicer napredni varnostni tehnologiji.

Poročilo je preučilo sisteme, ki obljubljajo, da bodo z avtomatsko menjavo voznega pasu, ohranjanjem voznega pasu, zaviranjem pred trčenjem, upočasnjevanjem in v nekaterih primerih z manevriranjem na avtocestah brez voznikovega posredovanja, odpravili nevarne dele vožnje. Med temi sistemi so Autopilot, Fordov BlueCruise, General Motorsov Super Cruise in Nissanov ProPilot Assist. Čeprav se je izkazalo, da ti sistemi niso popolni, se lahko še vedno veliko naučimo o tem, kako nova vrsta varnostnih funkcij med vožnjo dejansko deluje.

FOTO: Jeff Swensen/Getty Images/AFP
FOTO: Jeff Swensen/Getty Images/AFP

Pomembno je, da poročilo NHTSA ne odvrne proizvajalcev avtomobilov od zagotavljanja celovitejših podatkov, pravi Jennifer Homendy, predsednica zveznega nadzornega organa National Transportation Safety Board. "Zadnja stvar, ki si jo želimo, je kaznovati proizvajalce, ki zbirajo zanesljive varnostne podatke," je dejala v izjavi. "Želimo pa podatke, ki nam povedo, katere varnostne izboljšave je treba izvesti."

Brez te preglednosti lahko vozniki težko razumejo, primerjajo in celo uporabljajo funkcije, ki so priložene njihovemu avtomobilu. "Ko bomo zbrali več podatkov, bo agencija NHTSA lahko bolje presodila o morebitnih tveganjih," je v izjavi povedal Steven Cliff, upravitelj agencije.

Zunaj agencije NHTSA je te informacije zelo težko dobiti. Policijska poročila in zavarovalniški zahtevki lahko opozorijo na težave z naprednimi varnostnimi funkcijami, pravi David Kidd, višji raziskovalec pri neprofitnem inštitutu Insurance Institute for Highway Safety. Natančna policijska poročila pa so kljub vsemu odvisna od tega, ali organi pregona prepoznajo in razumejo različne sisteme različnih proizvajalcev avtomobilov. Zahtevki pa se lahko zanašajo le na to, ali je bilo vozilo, udeleženo v nesreči, opremljeno z varnostnim sistemom, ne pa tudi na to, ali je bil ta v času nesreče vklopljen.

image_alt
Tesla: Nova baterija bi lahko delovala kar 100 let

Raziskovalci na področju varnosti se sprašujejo - so sistemi za pomoč voznikom še vedno zelo pomanjkljivi?

Proizvajalci avtomobilov opozarjajo, da morajo vozniki tudi med delovanjem sistemov držati roke na volanu in biti pozorni na cesto, vendar desetletja raziskav kažejo, da se ljudje težko posvečajo nalogi, ko večino dela opravi stroj. je GM-ov sistem Super Cruise in Fordov BlueCruise uvrstil med najvarnejše sisteme za pomoč vozniku, saj oba avtomobilska proizvajalca uporabljata avtomobilske kamere, s katerimi preverjata, ali vozniki gledajo naprej. Študija Reimerjeve ekipe na MIT je pokazala, da so vozniki, ki so uporabljali sistem Autopilot, pogosteje odvrnili pogled s ceste, ko je bil sistem vklopljen.

Več iz rubrike

Komentarji: