Tesla: Nova baterija bi lahko delovala kar 100 let

Očitno si podjetje Elona Muska močno prizadeva, da bi v prihodnosti preseglo vsa pričakovanja glede dosega in vzdržljivosti svojih električnih vozil.
Fotografija: Tesla, Elon Musk. Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Tesla, Elon Musk. Foto: Shutterstock

Države po vsem svetu si prizadevajo zmanjšati emisije ogljika in električni prevoz je eden od načinov za dosego teh ciljev. Da bi bilo to trajnostno, morajo države preiti na obnovljive vire energije, proizvajalci električnih vozil pa morajo poskrbeti, da avtomobili na tem področju ne bodo povzročali skrbi.

image_alt
Nasvet: Vozimo ustrezno in prihranimo 10 odstotkov goriva

Družba Tesla je leta 2016 v Kanadi vzpostavila raziskovalno enoto 'Tesla Advanced Battery Research' v okviru partnerstva z laboratorijem za baterije Jeffa Dahna na univerzi Dalhousie v Halifaxu v Kanadi. Teslina enota za baterije je tako v začetku meseca objavila članek, ki vsebuje podrobnosti o zasnovi baterije, ki bi nam lahko služila celih 100 let.

Koliko energije je mogoče shraniti v baterije?

Dahn, s katerim se je povezalo podjetje razvpitega milijarderja Elona Muska, je eden izmed vodilnih svetovnih strokovnjakov za baterijsko tehnologijo in eden od pionirjev litij-ionskih baterij, ki se danes uporabljajo v večini električnih naprav. S slednjimi se Dahn ukvarja že vse od njihovega izuma.

Elon Musk, Šanghaj, Kitajska, 7. januar 2019. Foto: Aly Song / Reuters
Elon Musk, Šanghaj, Kitajska, 7. januar 2019. Foto: Aly Song / Reuters
Kot smo že omenili, Dahn dela na univerzi Dalhousie v Halifaxu v Kanadi, Tesla pa je na tej univerzi ustanovila svoj oddelek za raziskave naprednih baterij, da bi izkoristila Dahnovo strokovno znanje na tem področju. Dahn je zaslužen za komercialni uspeh litij-ionskih baterij, saj je delal na podaljšanju njihovih življenjskih ciklov, navaja spletni portal Electrek.

Zdaj, ko so te baterije že na vrhuncu in so temelj električnega prevoza, si Dahn prizadeva za povečanje njihove energijske gostote in trajnosti. Energijska gostota je sicer količina energije, ki jo je mogoče shraniti v enoti prostornine določenega goriva. To je pomembna metrika za električno vozilo, saj določa njegov doseg.

image_alt
Naključno, toda revolucionarno odkritje, ki lahko spremeni naš svet

Baterija z manjšo energijsko gostoto potrebuje večji paket baterij, da prevozi določeno razdaljo. Nasprotno pa bi baterija z večjo energijsko gostoto zavzela manj prostora v vozilu, hkrati pa bi odpravila težave z dosegom, povezane z električnimi vozili.

Treba je omeniti, da imajo fosilna goriva, kot je bencin, največjo energijsko gostoto, ki jo pozna človeštvo. Baterijski sklopi, ki jih je izdelal človek, imajo namreč več kot stokrat manjšo energijsko gostoto kot fosilna goriva. Vendar je vpliv fosilnih goriv na podnebje prevelik, da bi ga prezrli, zato si moramo prizadevati za izboljšanje tehnologije akumulatorjev, ki jo imamo danes.

Sodelovanje, ki rojeva sadove

Dahnovo delo na tem področju je za Teslo prineslo že veliko patentov in raziskav, je poročal Electrek. Nedavni članek v reviji 'Journal of The Electrochemical Society' vsebuje podrobnosti o novi vrsti baterijskih celic, ki so lahko veliko boljše od trenutno uporabljenih litij-ionskih celic.

Članek govori o kemiji baterij, ki v svoji mešanici uporablja nikelj, kar prinaša visoko gostoto energije, ki lahko zagotovi večji doseg električnih vozil. Zanimivo je, da te baterije izkazujejo tudi večjo vzdržljivost kot litij-ionske baterije pri polnjenju pri različnih temperaturah. V hipotetičnem primeru, ko se baterija ves čas uporablja pri temperaturi 25 stopinj Celzija, bi lahko njena življenjska doba presegla 100 let, je zapisano v dokumentu.

image_alt
Elon Musk: Recesija bo trajala do 18 mesecev in ni nujno slaba stvar

V preteklosti so se nikljeve baterije sicer uporabljale v kombinaciji s kobaltom. Vendar so raziskovalci zaradi zaskrbljenosti glede kobalta ugotovili, da bi njihova nova zasnova baterije dosegla želene rezultate in delovala enako dobro tudi z nizko vsebnostjo kobalta v sestavi baterije ali celo brez tega elementa. Tesla se je sicer pred kratkim odločila za podaljšanje sodelovanja s Dahnovo skupino do leta 2026.

Več iz rubrike

ikonomija

Zaradi nakita morda ne bo smel nastopiti na domači dirki

Krovna zveza Formule 1 je že pred časom zahtevala, da Hamilton zaradi varnosti odstrani del nakita, ki ga nosi - gre za uhan oziroma okrasni vijak v nosu.

ikonomija

H&M skrbi, da bomo zaradi podražitev manj zapravljali za oblačila

Družba H&M beleži rast dobička, koristi pa imajo od močnega okrevanja po pandemiji covida-19, ki je pred letom dni v tem času močno vplivala na poslovanje.

ikonomija

Nemški delodajalci in potrošniki so zaskrbljeni

Nemški raziskovalni inštitut GfK ugotavlja, da je razpoloženje nemških potrošnikov doseglo najnižjo raven od leta 1991, odkar merijo kazalnik zaupanja.

ikonomija

Virtualna resničnost je tu. Metaverzum je strašljiv!

Kaj je te teden novega na področju metaverzuma: med vodilnimi podjetji Adobe Inc.

Komentarji: