Katere veščine so in bodo najbolj iskane na delovnih mestih
V prihodnje bodo delodajalci pri zaposlenih še posebej iskali določena znanja in spretnosti.
Odpri galerijo
Hiter razvoj tehnologije diktira spremembe pri poslovanju številnih podjetij. Ta se morajo znati čim hitreje odzvati na spremenjene razmere in slediti najnovejšim trendom, če želijo ostati konkurenčna. Pomembno vlogo pri uvajanju sprememb seveda igrajo zaposleni. Vodstvo bo v prihodnjih letih pri kadrih iskalo točno določena znanja in veščine.
LinkedIn Learning je z namenom, da bi to področje bolje raziskal, letos že peto leto zapored pripravil poročilo o učenju na delovnem mestu. V raziskavi je sodelovalo več kot 1200 učnih in razvojnih strokovnjakov ter skoraj 900 učencev. LinkedIn Learning je hkrati preučil vedenje uporabnikov LinkedIna in opravil razgovore z vodji. Namen je bil ugotoviti, kako se v zadnjem času spreminja učenje na delovnem mestu.
Ugotovljeno je bilo, da so v letošnjem letu med zaposlenimi najbolj iskane naslednje veščine in lastnosti: odpornost, tekoča raba digitalnih orodij, komunikacija pri oddaljenem delu, čustvena inteligenca in večfunkcijsko sodelovanje. Vidimo lahko, da so v letošnjem letu še toliko bolj v ospredju veščine, vezane na delo na daljavo, ki je zaradi pandemije v porastu.
Na lestvici 10 najbolj iskanih veščin pri zaposlenih v letu 2021 in naprej so še vodenje skozi spremembe, management sprememb, sposobnost dobrega spopadanja s stresom, dobra organizacija časa in kreativnost.
V lanskoletnem poročilu, ki ga je pripravil World Economic Forum, je bilo ugotovljeno, da so se zaradi pandemije spremembe v delovnem okolju odvile precej hitreje, kot je bilo sprva pričakovano. Tako naj bi do leta 2025 avtomatizacija in nov način delitve dela med ljudmi prešla kar na 85 milijonov delovnih mest po vsem svetu.
V LinkedInovi raziskavi je 59 odstotkov vprašanih strokovnjakov potrdilo, da bosta nadgrajevanje in nadaljnje izpopolnjevanje v letu 2021 ključna v delovnem okolju.
V sklopu raziskave je bilo ugotovljeno, da je učenje in pridobivanje novih znanj veliko bolj učinkovito, če poteka v skupini ljudi. Kar 91 odstotkov strokovnjakov za raziskave in razvoj je potrdilo, da so ekipe, ki se skupaj učijo, uspešnejše. Poleg tega naj bi izobraževanje v skupinah pomagalo pri razvoju občutka pripadnosti.
»Če želite motivirati mlajšega zaposlenega, se osredotočite na njegovo poklicno rast,« med drugim piše v LinkedInovem poročilu. Kar 76 odstotkov pripadnikov generacije Z naj bi menilo, da je nenehno pridobivanje znanja ključ do uspešne kariere. Od začetka pandemije naj bi ta miselnost še bolj prevladala. V letu 2020 je bilo na LinkedInu zabeleženih kar 50 odstotkov več ogledov učnih vsebin kot leto poprej.
Avtorji raziskave še navajajo, da bo generacija Z bolj kot katerakoli druga generacija pred njo pripravljena na nenehno učenje. Če mladi vidijo, da jim bo pridobivanje novega znanja pomagalo pri uspešnem opravljanju dela, oblikovanju novih veščin za delo ali prevzemu druge funkcije znotraj delovnega okolja, se učenja z veseljem lotijo.
LinkedIn Learning je z namenom, da bi to področje bolje raziskal, letos že peto leto zapored pripravil poročilo o učenju na delovnem mestu. V raziskavi je sodelovalo več kot 1200 učnih in razvojnih strokovnjakov ter skoraj 900 učencev. LinkedIn Learning je hkrati preučil vedenje uporabnikov LinkedIna in opravil razgovore z vodji. Namen je bil ugotoviti, kako se v zadnjem času spreminja učenje na delovnem mestu.
Najbolj iskanje veščine v letu 2021
Ugotovljeno je bilo, da so v letošnjem letu med zaposlenimi najbolj iskane naslednje veščine in lastnosti: odpornost, tekoča raba digitalnih orodij, komunikacija pri oddaljenem delu, čustvena inteligenca in večfunkcijsko sodelovanje. Vidimo lahko, da so v letošnjem letu še toliko bolj v ospredju veščine, vezane na delo na daljavo, ki je zaradi pandemije v porastu.
Na lestvici 10 najbolj iskanih veščin pri zaposlenih v letu 2021 in naprej so še vodenje skozi spremembe, management sprememb, sposobnost dobrega spopadanja s stresom, dobra organizacija časa in kreativnost.
Nenehno izobraževanje in izpopolnjevanje
V lanskoletnem poročilu, ki ga je pripravil World Economic Forum, je bilo ugotovljeno, da so se zaradi pandemije spremembe v delovnem okolju odvile precej hitreje, kot je bilo sprva pričakovano. Tako naj bi do leta 2025 avtomatizacija in nov način delitve dela med ljudmi prešla kar na 85 milijonov delovnih mest po vsem svetu.
V LinkedInovi raziskavi je 59 odstotkov vprašanih strokovnjakov potrdilo, da bosta nadgrajevanje in nadaljnje izpopolnjevanje v letu 2021 ključna v delovnem okolju.
Učenje v skupinah je učinkovitejše
V sklopu raziskave je bilo ugotovljeno, da je učenje in pridobivanje novih znanj veliko bolj učinkovito, če poteka v skupini ljudi. Kar 91 odstotkov strokovnjakov za raziskave in razvoj je potrdilo, da so ekipe, ki se skupaj učijo, uspešnejše. Poleg tega naj bi izobraževanje v skupinah pomagalo pri razvoju občutka pripadnosti.
Generacija Z pripravljena na nenehno učenje
»Če želite motivirati mlajšega zaposlenega, se osredotočite na njegovo poklicno rast,« med drugim piše v LinkedInovem poročilu. Kar 76 odstotkov pripadnikov generacije Z naj bi menilo, da je nenehno pridobivanje znanja ključ do uspešne kariere. Od začetka pandemije naj bi ta miselnost še bolj prevladala. V letu 2020 je bilo na LinkedInu zabeleženih kar 50 odstotkov več ogledov učnih vsebin kot leto poprej.
Avtorji raziskave še navajajo, da bo generacija Z bolj kot katerakoli druga generacija pred njo pripravljena na nenehno učenje. Če mladi vidijo, da jim bo pridobivanje novega znanja pomagalo pri uspešnem opravljanju dela, oblikovanju novih veščin za delo ali prevzemu druge funkcije znotraj delovnega okolja, se učenja z veseljem lotijo.
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.