Zmagovito osvajanje blagovnih znamk
Prav žalostno je, da Murini lastniki niso prebirali azijskih vojaških strategij.

Odpri galerijo
Prav žalostno je, da Murini lastniki niso prebirali azijskih vojaških strategij. Foto: Jože Pojbič/Delo
Boriti se za množico je povsem enako kot boriti se za peščico. To lekcijo smo spoznali že davno tega, ko smo prebirali citate pred več kot 2500 leti živečega vojaškega stratega, sodobnika Konfucija, Sun Cuja. Presenečena bi bila, če knjiga Umetnost vojne za poslovneže ni prišla pod roke milijarderju Amanciu Ortegi, ki je »kriv« za našo slabo vest, ko nas prevzame nakupovalna mrzlica ob pogledu na najnovejše kolekcije lepih oblačil.
Namreč, menda precej asketski Španec že od 70. let prejšnjega stoletja nesporno vlada v tekstilni panogi, ki je pri nas tako neslavno propadla. Samo bežen spomin na Muro, ki je bila ustanovljena kot Cvetičeva šivalnica perila kar štiri desetletja pred španskim podjetjem Inditex, najbolj znanim po blagovni znamki Zara, pokaže, kako se slovenska tekstilna industrija ni znala prilagoditi novim okoliščinam. Po razpadu Jugoslavije je počasi izgubljala in pozneje dokončno izgubila bitko z globalizacijo in v njej rojeno velikansko konkurenco. Čeprav je imela pred Španci velikansko časovno prednost.
Res prav žalostno je, da Murini lastniki niso prebirali azijskih vojaških strategij, iz katerih se razbere, da bolj kot Darwinova teorija o prevladi oziroma preživetju najmočnejše vrste na dolgi rok v nepredvidljivem svetu deluje teorija prilagodljivosti. In prav na slednje je bil prav gotovo pozoren gospod Ortega. Vedel je, da izkušen poslovnež napada z znanjem in domišljijo. Ustvarja boljše izdelke, odkriva nezadovoljene potrebe, ponuja večje zadovoljstvo in osvaja nedotaknjene skupine strank. Ja, na prvi pogled je lahko kovati dobičke, ki Ortegi niso tuji, tako kot ne zmagovito osvajanje množic in tudi peščic. Pa mi povejte, le kdo izmed vas ni še nikdar zašel v katero izmed njegovih trgovin, ki bi se z malo več truda in malo manj napakami zlahka imenovale Mura.
Prebrali ste uvodnik aktualne številke Svet kapitala, 6. september
Namreč, menda precej asketski Španec že od 70. let prejšnjega stoletja nesporno vlada v tekstilni panogi, ki je pri nas tako neslavno propadla. Samo bežen spomin na Muro, ki je bila ustanovljena kot Cvetičeva šivalnica perila kar štiri desetletja pred španskim podjetjem Inditex, najbolj znanim po blagovni znamki Zara, pokaže, kako se slovenska tekstilna industrija ni znala prilagoditi novim okoliščinam. Po razpadu Jugoslavije je počasi izgubljala in pozneje dokončno izgubila bitko z globalizacijo in v njej rojeno velikansko konkurenco. Čeprav je imela pred Španci velikansko časovno prednost.
Res prav žalostno je, da Murini lastniki niso prebirali azijskih vojaških strategij, iz katerih se razbere, da bolj kot Darwinova teorija o prevladi oziroma preživetju najmočnejše vrste na dolgi rok v nepredvidljivem svetu deluje teorija prilagodljivosti. In prav na slednje je bil prav gotovo pozoren gospod Ortega. Vedel je, da izkušen poslovnež napada z znanjem in domišljijo. Ustvarja boljše izdelke, odkriva nezadovoljene potrebe, ponuja večje zadovoljstvo in osvaja nedotaknjene skupine strank. Ja, na prvi pogled je lahko kovati dobičke, ki Ortegi niso tuji, tako kot ne zmagovito osvajanje množic in tudi peščic. Pa mi povejte, le kdo izmed vas ni še nikdar zašel v katero izmed njegovih trgovin, ki bi se z malo več truda in malo manj napakami zlahka imenovale Mura.
Prebrali ste uvodnik aktualne številke Svet kapitala, 6. september
Več iz rubrike
mnenja
Dr. Raškovič: kako mednaroden naj bo naš predsednik republike?
Imeli smo zunanjega ministra, ki je končal svoj govor v skoraj neprepoznavni angleščini in odšel. Se je res treba vesti kot »lokalni šerif« brez manir?
mnenja
Zakaj lažemo?
»Ko vaša ušesa slišijo eno stvar, vaše oči pa vidijo drugo, uporabljajte svoje možgane.« - Frank Sonnenberg, nagrajeni ameriški pisatelj