Zmagovito osvajanje blagovnih znamk
Prav žalostno je, da Murini lastniki niso prebirali azijskih vojaških strategij.
Odpri galerijo
Boriti se za množico je povsem enako kot boriti se za peščico. To lekcijo smo spoznali že davno tega, ko smo prebirali citate pred več kot 2500 leti živečega vojaškega stratega, sodobnika Konfucija, Sun Cuja. Presenečena bi bila, če knjiga Umetnost vojne za poslovneže ni prišla pod roke milijarderju Amanciu Ortegi, ki je »kriv« za našo slabo vest, ko nas prevzame nakupovalna mrzlica ob pogledu na najnovejše kolekcije lepih oblačil.
Namreč, menda precej asketski Španec že od 70. let prejšnjega stoletja nesporno vlada v tekstilni panogi, ki je pri nas tako neslavno propadla. Samo bežen spomin na Muro, ki je bila ustanovljena kot Cvetičeva šivalnica perila kar štiri desetletja pred španskim podjetjem Inditex, najbolj znanim po blagovni znamki Zara, pokaže, kako se slovenska tekstilna industrija ni znala prilagoditi novim okoliščinam. Po razpadu Jugoslavije je počasi izgubljala in pozneje dokončno izgubila bitko z globalizacijo in v njej rojeno velikansko konkurenco. Čeprav je imela pred Španci velikansko časovno prednost.
Res prav žalostno je, da Murini lastniki niso prebirali azijskih vojaških strategij, iz katerih se razbere, da bolj kot Darwinova teorija o prevladi oziroma preživetju najmočnejše vrste na dolgi rok v nepredvidljivem svetu deluje teorija prilagodljivosti. In prav na slednje je bil prav gotovo pozoren gospod Ortega. Vedel je, da izkušen poslovnež napada z znanjem in domišljijo. Ustvarja boljše izdelke, odkriva nezadovoljene potrebe, ponuja večje zadovoljstvo in osvaja nedotaknjene skupine strank. Ja, na prvi pogled je lahko kovati dobičke, ki Ortegi niso tuji, tako kot ne zmagovito osvajanje množic in tudi peščic. Pa mi povejte, le kdo izmed vas ni še nikdar zašel v katero izmed njegovih trgovin, ki bi se z malo več truda in malo manj napakami zlahka imenovale Mura.
Prebrali ste uvodnik aktualne številke Svet kapitala, 6. september
Namreč, menda precej asketski Španec že od 70. let prejšnjega stoletja nesporno vlada v tekstilni panogi, ki je pri nas tako neslavno propadla. Samo bežen spomin na Muro, ki je bila ustanovljena kot Cvetičeva šivalnica perila kar štiri desetletja pred španskim podjetjem Inditex, najbolj znanim po blagovni znamki Zara, pokaže, kako se slovenska tekstilna industrija ni znala prilagoditi novim okoliščinam. Po razpadu Jugoslavije je počasi izgubljala in pozneje dokončno izgubila bitko z globalizacijo in v njej rojeno velikansko konkurenco. Čeprav je imela pred Španci velikansko časovno prednost.
Res prav žalostno je, da Murini lastniki niso prebirali azijskih vojaških strategij, iz katerih se razbere, da bolj kot Darwinova teorija o prevladi oziroma preživetju najmočnejše vrste na dolgi rok v nepredvidljivem svetu deluje teorija prilagodljivosti. In prav na slednje je bil prav gotovo pozoren gospod Ortega. Vedel je, da izkušen poslovnež napada z znanjem in domišljijo. Ustvarja boljše izdelke, odkriva nezadovoljene potrebe, ponuja večje zadovoljstvo in osvaja nedotaknjene skupine strank. Ja, na prvi pogled je lahko kovati dobičke, ki Ortegi niso tuji, tako kot ne zmagovito osvajanje množic in tudi peščic. Pa mi povejte, le kdo izmed vas ni še nikdar zašel v katero izmed njegovih trgovin, ki bi se z malo več truda in malo manj napakami zlahka imenovale Mura.
Prebrali ste uvodnik aktualne številke Svet kapitala, 6. september
Več iz rubrike
Vse igrače in nobene radosti
Ne glede na koliko uspeha, denarja in materialnih dobrin uspe nekdo nabrati v življenju, vse to ga samo po sebi ne bo pripeljalo do zadovoljstva in miru.
Bi lahko v prihodnosti predvideli kazniva dejanja?
Umetna inteligenca bi lahko v prihodnosti predvidela 90 odstotkov kaznivih dejanj