Vodja prihodnosti in prihodnost vodenja

Čakanje na vrnitev v delovno okolje, kot smo ga poznali pred letom 2020, je potrjena stvar preteklosti.
Fotografija: FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
FOTO: Shutterstock

Naše poslovno okolje se zelo spreminja. Hiter razvoj nove tehnologije, rast globalizacije, vse večje povpraševanje po znanju in informacijah, prihajajoča generacija Z oziroma V in čisto nov potrošnik, ki postaja čedalje bolj zahteven in si želi bolj osebnih, intuitivnih izkušenj, so poslovno okolje spremenili v novo nastajajočo paradigmo, ki raste z najhitrejšim tempom in z veliko intenzivnostjo: delovno mesto brez meja.
 
Vodenje je danes postalo umetnost! Kakšna znanja, veščine, izkušnje pa potrebuje vodja prihodnosti? Kako mora razmišljati in voditi? To so glavna vprašanja, ko govorimo o vodji prihodnosti oziroma o prihodnosti vodenja.
 
FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock
Velikokrat slišimo, da se vodja rodi, jaz pa menim, da se vodja lahko razvije s pravimi kompetencami, veščinami in lastnostmi. Vodja mora biti danes kot dirigent, ki pomaga uskladiti orkester, ki ni sinhroniziran in kjer lahko vsak inštrument sam zase zveni fantastično, skupaj pa precej razglašeno.
 
Dolžnost vodij je, da poskrbimo najprej za razvoj sebe in šele nato prevzamemo vodenje ekipe in posameznikov, saj če ne moreš voditi samega sebe, le kako boš vodil ekipo? Investiranje v lasten razvoj je zatorej ključnega pomena.
 
Kompetence in veščine, ki jih zahteva novo virtualno poslovno okolje, se spreminjajo, in posamezniki, ki jih bodo osvojili in vlagali v lasten razvoj, bodo prosperirali. Nova generacija potrošnikov, sili podjetja, da premislijo o pristopu k upravljanju in pridobivanju talentov ter razvoju vodij.
 


Vodenje ekip in organizacije, danes zahteva obvladovanje strateških, digitalnih ter močnih komunikacijskih veščin, zaposlovanje in mentorstvo raznovrstnih zaposlenih ter biti moramo spretni, iznajdljivi in prilagodljivi v primeru stalnih sprememb.
 
Znanja, ki prihajajo v ospredje bi lahko opisali s tremi kraticami, EQ, DQ in OQ. Govorimo torej o čustveni inteligenci, digitalni inteligenci in organizacijski inteligenci, ki bodo močno diktirale razvoj novodobnih vodij prihodnosti.
 
Čakanje na vrnitev v delovno okolje, kot smo ga poznali pred letom 2020, je potrjena stvar preteklosti. Zbudili smo se v novi, digitalni dobi in čas je, da storimo to, kar človeštvo počne že tisočletja – da se prilagodimo in prosperiramo še naprej.
 
Mark Kalin. FOTO: Osebni arhiv
Mark Kalin. FOTO: Osebni arhiv
* Mag. Mark Kalin je direktor v Švedskem investicijskem skladu 1337Works AB. Sklad povezuje dve velesili, Evropo in Azijo, saj ima sedeže na Švedskem, Sloveniji in v Arabskih Emiratih. Ima štiri magisterije in je strokovnjak za vzpostavljanje inovacijskih ekosistemov in transformacij kultur in organizacij, podjetnik, predavatelj, ter ustanovitelj prve socialne platforme - Beyond Leadership -, ki združuje gospodarstvenike in akademijo in je s strani Narodne in univerzitetne knjižnice (NUK) prejela mednarodno standardno številko za serijske publikacije ISSN.
 

Več iz rubrike

Komentarji: