Voditi tudi brez svojega »zakaj«. Je to sploh mogoče?

Le kdo ne pozna Simona Sineka in njegovega »Start with Why«. Sinek razlaga kako lahko vodje motivirajo svoje sodelavce in spodbujajo izjemna dejanja.
Fotografija: Simon Sinek, znan po Start with Why«, razlaga kako lahko vodje motivirajo svoje sodelavce in spodbujajo izjemna dejanja. (Foto: EliteColumn)
Odpri galerijo
Simon Sinek, znan po Start with Why«, razlaga kako lahko vodje motivirajo svoje sodelavce in spodbujajo izjemna dejanja. (Foto: EliteColumn)

In res je. Vsaka organizacija ima svoj: kaj, kako in zakaj.
 
Sinek pravi, da začnimo s svojim »zakaj«. Da se zares zaljubimo v delo, če poznamo svoj »zakaj« in če verjamemo v »zakaj« organizacije kjer delamo.
 
Se strinjam. Kako pa je z vodenjem? Lahko zares uspešno vodimo samo s svojim »zakaj«?


 
Kot podjetnica in certificirana coachinja sem s svojim delom usmerjena predvsem v poslovni coaching (»executive coaching«). Od prvega dne se trudim prepoznati in komunicirati svoj »zakaj«. Z veliko teoretskega znanja in zagledanostjo v Sinekovo teorijo »zakaj«, kot množica drugih, ki podpirajo in verjamejo v ta edinstveni način vodenja, sem se pred kakšnim mesecem dni znašla v krizi svojega »zakaj« oziroma svojega vodenja.
 
Po čem želim biti prepoznavna? Zakaj sodelavci vztrajajo z mano? Zakaj številni vodje, direktorji organizacij in posamezniki zaupajo coahcingu z mano?
 
Kaj je razlog za vaš edinstveni slog vodenja? Po čem želite biti prepoznavni? (Foto: Shutterstock)
Kaj je razlog za vaš edinstveni slog vodenja? Po čem želite biti prepoznavni? (Foto: Shutterstock)
Kaj je moj »zakaj«?
 
Priznam, vrtela sem se v iskanju svojega najboljšega in edinega načina vodenja posla in razloga zakaj počnem, kar počnem. In prišla do zanimive ugotovitve.
 
Voditi samo s svojim »zakaj« ni edini način. Ugotovila sem, da obstaja najmanj 5 načinov, ki oblikujejo slog vodenja in postanejo njegovo jedro. Bistveni razlog za svoj slog vodenja poslovanja, ljudi ali sebe samih lahko najdemo z razmislekom o najmanj 5 področjih.
 
Vodimo lahko z najmanj 1 od sledečih načinov, ki ustvarjajo edinstvenost:
  • ZAKAJ: počnem in delam to kar delam s strastjo; npr. skrb za okolje in trajnostni razvoj
  • KAKO: je moja metoda edinstvena, pristop oz. način vodenja svojstven v primerjavi z ostalimi
  • KAJ: kaj je bistvo mojega poslovanja oz. organizacije, npr. edinstveni produkt ali coaching program v zelo nišnem segmentu
  • KDAJ: morda je moj način vodenja usmerjen točno v določen trenutek, ki je ključen za podjetje in v tem sem lahko najboljša/-i; npr. vodenje v kriznih situacijah
  • KJE: vodim lahko s svojim »kje«, ker imam izkušnje za vodenje v določenem okolju ali kulturi.
 
 
Za začetek tedna vam ponujam izziv. Premislite, kaj je razlog za vaš edinstveni slog vodenja. Po čem želite biti prepoznavni? Zakaj vam bodo sodelavci ali posamezniki sledili, dolgoročno?
 
Zase sem ugotovila, da so moja expertiza (usmerjena zelo nišno), energija, izjemne kvalitete ter metoda izvajanja coachinga tisto, kar mi je edinstveno in kar pritegne podjetja in posameznike, da začnejo coaching in sodelovanje z mano.
Hvala vam za to in za zaupanje.
 
Lep teden želim in vas pozdravljam s svojim »kako«. Simona


 

 
 
 

Več iz rubrike

Komentarji: