Kako aktivirati potencialne zaposlenih? (2. del)

V zadnjem članku sem govorila o potencialih, tokrat pa bom razkrila še posebno tehniko, ki jo uporabljamo na naših tedenskih sestankih.
Fotografija: Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Foto: Shutterstock

V sklopu zadnjega članka sem govorila o potencialih. Razložila sem, kaj pomeni skriti, še neaktivirani, potencial ter zakaj je tako zelo pomembno, da ga zna vodja v določenem podjetju aktivirati pri svojih zaposlenih. Tokrat vam bom razkrila še več o posebni tehniki, ki jo uporabljamo na naših tedenskih sestankih.

Zavedamo se, da živimo v svetu, ko zgolj ukazovanje in delegiranje posameznih nalog ne zadošča več. Ljudje se v takih podjetjih ne počutijo dobro in sprejeto. Mlajša generacija nam zelo nazorno kaže, da pričakuje ne samo to, da bo slišana in sprejeta, ampak tudi to, da ji bo podjetje zagotovilo ekosistem, kjer lahko osebnostno raste, napreduje in postaja še boljša oseba. Oseba, ki ne opravlja zgolj dela, ampak tudi živi svoje poslanstvo.

Iz tega vidika je pomembno uvajati tehnike krepitve vključenosti, različna izobraževanja in mentoriranja svojih zaposlenih. Na tak način pozitivno aktiviramo svoje zaposlene, da prebujajo svoje potenciale, ki jih sicer v organizaciji, ki tega ne spodbuja, ne bi mogli.

image_alt
Kako aktivirati potenciale zaposlenih v podjetju?

Aktivacija potencialov v širšem smislu, poleg pridobivanja novih tehničnih veščin in teoretičnega znanja ter praktičnih izkušenj, pomeni tudi sposobnost posameznikovega zaznavanja svojega čustvenega in duhovnega sveta. To enostavno pomeni, da je nekdo zmožen prepoznati svoje notranje mehanizme (avtomatičnega) odzivanja na določene življenjske situacije. Tako lahko na primer prepozna, v katerih situacijah reagira pretirano čustveno in odrezavo, morda celo jezno in agresivno, ali pa se zapre vase in se z izzivom sploh ne sooči. Zelo pogosto se zgodi tudi to, da goji oseba, na podlagi preteklih izkušenj, vzgoje in socializacije, neko predstavo o sebi in je v to sveto prepričana; da tako pač je in da je to nespremenljivo, večno. Primer bi lahko bil prepričanje: »Jaz nisem ustvarjen/a za vodenje in povezovanje ljudi.«

Kako se lahko začnemo na zelo preprost način soočati s svojim notranjim svetom? Kako na sočuten način nagovoriti svoja 'zacementirana notranja prepričanja o nas'? Kako k temu spodbuditi tudi svoj tim, da raste in skrbi za holistično mentalno in fizično zdravje ter hkrati za aktivacijo skritih potencialov?

Če malo osvežimo spomin na pretekli članek; Omenila sem, da v našem podjetju Light na naših tedenskih sestankih prakticiramo prav posebno metodo, ki jo imenujemo 'Kdo sem jaz za podjetje?'

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Naj tokrat razložim malo več o tej metodi in kakšen vpliv ima na tim, na naše tedensko delo in na samo podjetje. Osrednji cilj tehnike je, da treniramo svoje občutenje ob tem, ko pomislimo na določeno idejo ali na primer na vizijo sebe, kdo bi želeli biti kot boljša oseba. Najprej seveda potrebujemo vizijo, torej jasno sliko, kdo je oseba, ki predstavlja nekoga, ki v naših očeh opravlja svoje delo - poslanstvo v integriteti in opolnomočeno. Opis takšne osebe najprej oblikujemo na nivoju misli, torej mentalno. Delimo ga z ekipo. V drugem koraku peljem tim skozi posebno tehniko meditacije, znotraj katere najprej potujemo v popolno sprostitev in nato v občutenje kako je biti ta oseba tukaj in zdaj. Kako se počutim, ko to živim, kot da je že tukaj. Pustimo, da nas ob tem preplavijo emocije. Skozi ta proces smo osredotočeni predvsem na to, kaj ta oseba ustvarja za svet okoli sebe in kakšno sled pušča na planetu. Kako se počutimo, ko se to dogaja prav zdaj? Je že dovršeno. Občutke zberemo v preprosto osebno namero, ki predstavlja stavek v trdilni obliki. Primer takega stavka: »Sem ustvarjalnost in srčnost za vse svoje kolege, da lahko ob meni žarijo.« Ta namera pristane v naših rokovnikih in na samolepilnih listkih, ki jih položimo na vidna mesta, tako da nas spremljajo skozi teden. Vsakokrat, ko jih vidimo, nas ponesejo v stanje, ki smo ga skupaj začutili ob kreaciji namer. Vsakič, ko stanje začutimo, ustvarimo možnost, da se seme potenciala aktivira in ustvari nove možnosti za nas osebno in za celotno podjetje.

Včasih pridejo tudi dnevi, ko potrebujemo več časa in 'napora', da dosežemo občutenje želenega stanja. Iskreno; pridejo dnevi, ko kateri od članov ekipe težje začuti veselje ali pristno navdušenje, svobodo, navdih ob ustvarjanju. Pogosto se to zgodi takrat, ko smo utrujeni ali fizično izčrpani. V takih trenutkih si vzamemo več časa in ne hitimo. Prepričana sem, da je način vodenja, pri katerem vodja prepozna trenutke, ko zaposleni oziroma vodstveni tim potrebujejo več sočutja in jim je to tudi sposoben dati, pravi. Temu pravim zmagovalna formula za čas, v katerem smo in kamor gremo. Ko je vodja v pravi meri sočuten oziroma empatičen, kar ne pomeni, da pomiluje, ampak razume in sprejema, ustvari prostor za svoje zaposlene, kjer se počutijo varne. V varnem prostoru pa smo ljudje običajno veliko bolj ustvarjalni in pripravljeni delovati iz srca, z drugimi besedami, dobronamerno.

image_alt
Formula za uspeh in srečo

Tehnika 'Kdo sem jaz za podjetje?' bistveno prispeva k splošni boljši klimi v podjetju. Vsakega od nas namreč spodbuja, da se zavestno 'trudi' za pozitiven doprinos vsem. Na ta način smo vsi skupaj veliko bolj efektivni in imamo več energije. Izzivov se lotevamo bolj lahkotno, prav tako pa so naše rešitve in ideje veliko bolj kreativne. Ob delu čutimo veselje, izpolnjenost in motiviranost. Na tak način se manj utrudimo in bolje skrbimo za svojo energijo.

Pozitivni rezultati se seveda kažejo tudi navzven. Večkrat nas stranke malo v hecu in malo zares vprašajo, kaj delamo v naših prostorih, da se čuti tako dobra energija. Povejo, da bi se kar vračali nazaj, da se počutijo tako domače. Seveda je bistven vpliv, na samo storitev oziroma delo, ki ga opravljamo za naše stranke. Včasih je težko razložiti, zakaj se nekatere stvari tako zelo spremenijo, ko začne nekdo sodelovati z nami, pa se. Ker se končno dotaknemo izvora nekega problema, ki ga nekdo nosi ali s katerim se sooča neko podjetje. Izvor pa je pogosto skrit kot slepa pega, saj ga sami ne vidimo. Potrebujemo nekoga, da nam ga osvetli. Zelo pomembno je torej sprejeti, da nam ni treba biti nezmotljivi in popolni. Učenje in spoznavanje sebe na novo prav vsak dan naj bi bilo v resnici nekaj zelo naravnega. Ko se sami odpremo za tovrstno izkušnjo življenja, lahko bistveno več prispevamo tudi k okolju in aktivaciji potencialov v drugih.

Bodite, bodimo navdih za pozitivne spremembe.

Več iz rubrike