Zakaj je leto 2021 idealno za ustanovitev podjetja

V trenutni situaciji se kažejo nekateri trendi, ki so lahko spodbuda pri podajanju na podjetniško pot.
Fotografija: Leto 2021 - čas za nov začetek? FOTO: Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
Leto 2021 - čas za nov začetek? FOTO: Getty Images/iStockphoto

Težko bi rekli, da obstaja pravi ali nepravi čas za ustanovitev podjetja. Ne glede na to, kdaj se odločite za ta korak, boste naleteli na take in drugačne izzive. Ko se znajdete pred njimi, imate dve možnosti – lahko vam vzamejo začetni zagon ali pa sprejmete njihove lekcije in pridobljeno znanje s pridom izkoristite za potrebne izboljšave in napredek. Res je, da smo se znašli v težkih in nekoliko nenavadnih časih, vendar pa so ti lahko tudi odskočna deska za nove začetke.

Ker so v preteklih mesecih številni ostali brez služb, je potreba po novih podjetjih, ki jim bo ponudila delo, še toliko večja. Delo od doma se je dodobra uveljavilo tako med delodajalci, kot med zaposlenimi, kar vam omogoča, da sklenete poslovno sodelovanje ali zaposlite ljudi neodvisno od njihove lokacije bivanja. S tem imate na razpolago širši nabor talentov. V zadnjem letu so se številna (tudi velika) podjetja v različnih panogah znašla v težkih situacijah, kar daje možnost novim podjetjem, da trgu ponudijo sveže in prepričljivejše rešitve.

V nadaljevanju naštevamo nekatere razloge, zakaj je leto 2021 idealno leto, da se podate na samostojno pot. Kateri trendi se obetajo v novem letu? Kako jih lahko izkoristite pri poslovanju svojega podjetja?
 

FOTO: REUTERS
FOTO: REUTERS
Povečano povpraševanje po produktih za ohranjanje zdravja in dobrega počutja


V času epidemije, ko lahko na vsakem koraku poslušamo o novih okužbah in posledicah bolezni, se zavest o skrbi za zdravje še toliko bolj krepi. Če je bila pred to situacijo skrb za zdravje za večino ljudi postranskega pomena, jo vse večji delež v trenutni situaciji postavlja na prvo mesto. Posledično se je precej povečalo povpraševanje po raznih prehranskih dopolnilih in izdelkih, ki sovpadajo z zdravim življenjskim slogom.

Če smo pred to situacijo za športne aktivnosti skrbeli v fitnes centrih in v drugih športnih objektih, se čedalje več ljudi – sploh v hladnejših mesecih – odloča za razne pripomočke, s katerimi lahko za telesno aktivnost poskrbijo tudi doma. V trenutni situaciji je poraslo povpraševanje po utežeh, video vodeni vadbi in podobnih produktih.
 

Diverzifikacija dobavnih verig


Številna podjetja se odločajo, da se proizvodnja njihovih izdelkov vrši v tujih državah, kar pa ni nujno najboljša ideja. To se je pokazalo predvsem v zdajšnjih časih, ko lahko zaradi spremenjenih razmer prihaja do zastojev pri dobavi. Če se le da, proizvodnjo načrtujte čim bližje sedežu vašega podjetja, saj boste imeli tako boljši nadzor nad njo. Priložnost se kaže v lokalnem sodelovanju, kjer lahko večjim podjetjem, ponudite lokalne produkte. 


Prav tako se v trenutnih razmerah, ko so se številni dobavitelji znašli tik pred propadom, pojavi spoznanje, da je za podjetje precej tvegano, če je odvisno zgolj od enega kupca ali dobavitelja. Če torej nameravate ustanoviti proizvodno podjetje, si zagotovite sodelovanje z večimi partnerji.
 

Porast spletnega nakupovanja in digitalnega oglaševanja


Zaradi vsesplošnega zaprtja je lahko spletno nakupovanje v teh časih edina možnost, za prodajo izdelkov. Če se nameravate lotiti prodaje izdelkov, je vzpostavitev spletne trgovine nujna. Ker je vse manj možnosti za družabno življenje, se ljudje na spletu zadržujejo še precej več kot običajno. Digitalni marketing je tako v teh časih odlično orodje za nagovarjanje novih kupcev in vzdrževanje stikov z obstoječimi. Če imate torej dobre digitalne veščine, lahko na tem področju postanete svetovalec, skrbnik ali upravljhalec spletnih trgovin za različna podjetja. 
 

Kako vzpostaviti uspešno podjetje v trenutnih razmerah?


Kljub negotovim razmeram številna podjetja uspešno poslujejo. Tudi vaše je lahko med njimi. Pomembno je, da se čim bolj prilagodite trenutnim razmeram in naredite dober načrt. Potrebovali pa boste tudi kanček sreče. Kako si lahko v teh časih kar najbolj povečate možnosti za uspeh?
FOTO: Getty Images/iStockphoto
FOTO: Getty Images/iStockphoto
  • Opredelite edinstvenost svoje blagovne znamke
Pomembno je, da se čim bolj zavedate, katere so glavne prednosti vašega izdelka / storitve v primerjavi s konkurenčnimi – in gradite na njih. Katere so vaše glavne vrednote, kakšno dodano vrednost lahko ponudite svojim strankam? Izgradnja identitete vaše blagovne znamke je bistvena pri vseh nadaljnjih aktivnostih, ki jih boste načrtovali. Pri tem se morate zavedati, kdo so vaše ciljne stranke in se kar najbolj približati njihovim željam in zahtevam.
  • Delajte na povezovanju in sodelovanju
Številni podjetniki delajo napako, ko hočejo za vse v podjetju poskrbeti sami. Ko pridete do točke, ko se obseg dela precej poveča, hkrati pa vam finančna sredstva to dopuščajo, se ne bojte prositi za pomoč. Če boste zaposlenim ali zunanjim sodelavcem prerazporedili enostavnejše naloge, se boste lažje posvetili sprejemanju pomembnih odločitev in izvedbi ključnih nalog.

Ko boste okoli sebe oblikovali ekipo zaposlenih, je bistvenega pomena, da z njimi vzpostavite odnos, temelječ na zaupanju, podpori in odprti komunikaciji. Le tako bo lahko podjetje uspešno kot celota uspešno poslovalo tudi v kriznih razmerah.

  • Odgovorite si na ključna vprašanja
Dobro je, da čim bolj natančno opredelite svoj produkt oziroma storitev in si odgovorite na vprašanja, povezana z načrtovanim poslovnim modelom. Kolikšni bodo proizvodni stroški in kolikšna prodajna cena? Kdo so vaše ciljne stranke? Kakšne prednosti prinašajo vaše storitve / izdelki strankam? Kako bi izdelek opisali nekomu, ki ga še ne pozna? Opredelite ključne prednosti izdelka in delajte na potrebnih izboljšavah.
  • Opredelite možnosti za rast podjetja
Verjetno si ne želite, da bi s poslovanjem naenkrat obstali na mrtvi točki. Že od začetka imejte v mislih možne strategije rasti. Na kakšen način naj bi se vaše podjetje razvijalo skozi čas? Boste sčasoma prodrli na nove trge, povečali raznovrstnost vaših storitev oziroma produktov ali boste rast podjetja dosegli na druge načine? Opredelite možnosti, ki se vam glede na vaš način poslovanja ponujajo.

 

Več iz rubrike