Skromen vodja lahko pripomore k večji učinkovitosti ekipe
Nova raziskava je pokazala, da so vodje skupin učiteljev, ki so veljali za skromne, pomagali izboljšati strokovnost in sodelovanje med člani skupine.
Študija, ki je bila izvedena na Kitajskem, je pokazala, da so bili učitelji v kitajskem ekvivalentu profesionalnih učnih skupnosti (PLC) bolj pripravljeni deliti svoje znanje in izkušnje, če so svoje vodje ocenili kot bolj ponižne.
Razlog za to je bil, da so se učitelji zaradi ponižnih vodij počutili bolj pooblaščeni za deljenje svojega znanja, saj so se počutili psihološko varne, da lahko tvegajo, je povedal soavtor študije Roger Goddard, profesor izobraževalnih študij na državni univerzi v Ohiu.
Pomagajo ustvariti občutek skupnosti
»Malo ponižnosti s strani voditeljev lahko veliko pripomore k večji produktivnosti in sodelovanju v skupinah,« pravi profesor.
»Ko ljudje čutijo, da njihov vodja priznava napake in je odprt za učenje od drugih, vsi prispevajo več, zaradi česar so te skupine učinkovitejše.«
Goddard je študijo izvedel skupaj z Yunom Quom z univerze Beijing Normal na Kitajskem in Jinjiejem Zhujem, doktorskim študentom pedagogike na državni univerzi Ohio. Študija je bila nedavno objavljena na spletu v reviji Educational Studies.
V Združenih državah Amerike in drugod so PLC-ji zasnovani tako, da omogočajo strokovni razvoj z razpravami, v katerih učitelji delijo svoje najboljše prakse in tisto, kar so se naučili s svojimi izkušnjami v razredu.
»Učitelji se lahko v razredu počutijo precej izolirano. PLC jim pomaga ustvariti občutek skupnosti in se drug od drugega učiti, kako izboljšati poučevanje v razredu,« pojasnjuje Goddard.
Na Kitajskem se enakovredni programi PLC imenujejo Teaching Research Groups - TRG (raziskovalne skupine za poučevanje). Vodje skupin TRG so izkušeni učitelji, ki niso tradicionalni administratorji, vendar so nadzorniki in koordinatorji ter sodelujejo pri ocenjevanju učiteljev, načrtovanju pouka in izbiri učiteljev.
Zaradi občutka varnosti psihološko bolj trdni
V tej študiji je sodelovalo 537 učiteljev iz 238 skupin TRG v različnih mestnih in podeželskih šolah na Kitajskem.
Učitelji so svoje vodje skupin TRG ocenjevali glede na tri razsežnosti ponižnosti: pripravljenost, da se natančno ocenijo, na primer, da priznajo, kadar nečesa ne znajo narediti; njihovo spoštovanje prednosti drugih; in njihovo učljivost, na primer, da so odprti za nasvete drugih učiteljev.
Rezultati so pokazali, da so učitelji, ki so svoje vodje ocenili kot bolj ponižne, pogosteje poročali, da so na sestankih delili svoje znanje in izkušnje.
»Bistvo teh skupin je, da učitelji delijo svoje znanje, zato je dejstvo, da so ponižni vodje spodbudili posameznike v svojih skupinah, da so bili bolj pripravljeni to storiti, zelo pomembno,« je dejal Goddard.
Rezultati so pokazali, da so učitelji v skupinah TRG z bolj ponižnimi voditelji poročali o višji stopnji psihološke varnosti - čutili so, da lahko tvegajo, in vedeli so, da drugi ne bodo ravnali tako, da bi spodkopali njihova prizadevanja.
Zaradi tega občutka varnosti, so se počutili bolj psihološko opolnomočene: Menili so, da ima njihovo delo smisel, da so pri svojem delu avtonomni, da so kompetentni in da ima njihovo delo vpliv na šolo.
Tako je skromno vodenje privedlo do tega, da so se učitelji počutili psihološko varne, zaradi česar so se počutili močnejše in so svoje izkušnje in znanje v večji meri delili s svojimi kolegi, je dejal Goddard.
Čeprav je bila ta raziskava opravljena na Kitajskem, Goddard meni, da bi bili rezultati podobni tudi v Združenih državah Amerike in drugod.
»Veliko dokazov kaže, da je zaupanje ključni del uspešnih organizacij. Občutek psihološke varnosti in možnosti, da na delovnem mestu delite svoje znanje, je del vzpostavljanja zaupanja, ki ga pomagajo ustvarjati skromni vodje. To velja tako za Združene države, kot za Kitajsko« je še dejal.
Več iz rubrike
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?
Kaj storiti, ko se naveličate svoje službe?
Ko imate vsega dovolj, je čas, da prevzamete nadzor nad svojim poklicnim potovanjem.