Skoraj polovica zaposlenih razmišlja o kariernih spremembah
Skoraj polovica zaposlenih razmišlja, da bi v naslednjem letu izvedla pomembne karierne spremembe, kaže najnovejše Microsoftovo poročilo Work Trend Index.
Odpri galerijo
V preteklih osemnajstih mesecih so se mnogi zaposleni soočali s stresom, ki ga je prineslo življenje v obdobju pandemije: s skrbmi zaradi bližnjih, usklajevanjem dela in učenja na domu s skrbjo za otroke in z občutki osamljenosti. A izzivov polno je bilo tudi področje dela: več kot polovica zaposlenih (54 %) poroča o občutkih preobremenjenosti. Ko je postalo delo na daljavo ali hibridno delo običajno, se je dramatično povečalo število sestankov, e-poštnih sporočil in klepetov.
Podatki o rasti digitalne obremenjenosti med februarjem 2020 in februarjem 2021:
Podatki o rasti digitalne obremenjenosti med februarjem 2020 in februarjem 2021:
- Uporabniki orodja Teams so v letošnjem februarju tedensko preživeli 148 odstotkov več časa na sestankih. Ta čas še vedno narašča.
- Dostavljenih je bilo 40,6 milijarde več e-sporočil kot v istem obdobju leto prej.
- Uporabniki orodja Teams so tedensko opravili 45 % več klepetov.
- Število ljudi, ki delajo z dokumenti Office, se je v enem letu povečalo za 66 odstotkov.
Vodje in odločevalci so se odrezali mnogo bolje kot ostali delavci. Kar 61 odstotkov vodij namreč pravi, da so uspešni – 23 odstotnih točk več kot pri zaposlenih brez odločevalskih pristojnosti. Raziskava to pripisuje več dejavnikom, kot sta večje podporno omrežje in več časa za dopust.
V poletnem obdobju lahko vodje svojim sodelavcem pomagajo ponovno napolniti baterije na več načinov.
Aktivno spodbujajte prosti čas. Svojih sodelavcev ne spodbujajte samo, da izkoristijo svoj dopust, temveč jim tudi jasno povejte, da je to priložnost, da se resnično odklopijo od dela. Vodite z zgledom: rezervirajte si čas za dopust in svoji ekipi povejte, da ne boste dosegljivi. Četudi boste dopust preživeli doma ali blizu doma, ostanite tako odklopljeni, kot če bi dopust preživljali na Sejšelih, saj s tem sodelavcem nakažete, da tako storijo tudi sami.
Uporabite čas odsotnosti za premislek o svojem slogu vodenja. Dejstvo je, da se zaposleni počutijo zelo obremenjene. Vodje, ki dajejo prednost počutju zaposlenih pred njihovo storilnostjo, bodo bolje pripravljeni na vstop v svet hibridnega dela. Ta preklop na empatično vodenje je lahko novost za nove člane vodstvene ekipe. Začnete lahko s preprostimi konkretnimi koraki. Na primer, v vsakem pogovoru ljudi najprej vprašajte, kako se počutijo ali še bolje, kako vzdržujejo ravnotežje v svojem življenju. Nujno je aktivno poslušanje, prilagodljiv pristop pa je pomembnejši kot kdaj koli prej. Opolnomočenje ljudi, da k delu pristopijo na nelinearen način, pri katerem si lahko vzamejo čas za sprehajanje domačih ljubljenčkov, skrb za otroke in fitnes, jim lahko pomaga vzpostaviti občutek ravnovesja.
Okrepite usposabljanje. Če je poletje v vaši panogi mirnejše obdobje, nudi odlično priložnost, da spodbudite svoje sodelavce, da čim bolje izkoristijo razpoložljive izobraževalne in razvojne vsebine. Povejte jim, katere vsebine se vam zdijo dragocene – s poudarkom na tistih, ki pomagajo varovati in ohraniti dobro duševno počutje. LinkedIn Learning nudi odlične tovrstne vsebine, kot je recimo tečaj za krepitev odpornosti.
Opolnomočite zaposlene s podatki. Orodja, kot sta Office 365 in Viva, zaposlenim pomagajo ostati povezani in nudijo vpoglede, temelječe na podatkih, ki jim pomagajo, da se odklopijo in osredotočijo na svoje zdravje, dobro počutje in osebne prednostne naloge. V daljših poletnih dnevih jim svetujte, da izkoristijo njihove prednosti in namenijo več časa preživljanju na prostem.
Jasno komunicirajte o povratku v pisarno. Nobeno podjetje nima vseh odgovorov glede ustvarjanja idealnega hibridnega delovnega okolja. Poskrbite, da zaposleni niso zgolj seznanjeni z odločitvami vodstva, temveč jim prav tako predstavite, kako se te odločitve sprejemajo, saj je to jasen znak, da podjetje posluša njihove potrebe. To poletje bo vprašanje o povratku v pisarno v mislih vseh zaposlenih, zato je jasna in odprta komunikacija izredno pomembna za odpravo skrbi.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?