Podjetniške zgodbe: BIO-SAD

Andrej Černič: »Naša strategija je, da skušamo trende ustvarjati, ne jim zgolj slediti.«
Fotografija: Vladimir Černič in Andrej Černič, Foto: Jani Ugrin
Odpri galerijo
Vladimir Černič in Andrej Černič, Foto: Jani Ugrin

BIO-SAD je podjetje z več kot 25-letno tradicijo, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo brezalkoholnih in alkoholnih pijač, s poudarkom na pijačah na osnovi  vina. V ponudbi imajo približno 65 različnih produktov, poleg tega opravljajo tudi polnjenja za druge blagovne znamke. Gre za družinsko podjetje, ki ga vodita oče Vladimir Černčič in sin Andrej Černčič, v njem pa je 11 zaposlenih.
 
Medtem ko 70 odstotkov produktov prodajo na domačem trgu, so s svojo ponudbo prisotni tudi v tujini. Izdelke dobavljajo Črni gori, Bosni in Hercegovini, Avstriji, Nemčiji, Portugalski, Hrvaški in Italiji.
 
image_alt
Hči Steva Jobsa ne bo podedovala niti centa

Vse se je začelo leta 1993, ko je Vladimir Černčič po spletu okoliščin zapustil delovno mesto v podjetju Apis. Z nekdanjo sodelavko Antonijo Žvikart sta se tedaj odločila, da unovčita svoje znanje in izkušnje, ki sta jih pridobila med delom in se podata na samostojno pot. Že marca naslednje leto sta skupaj najela skromne poslovne prostore v Jakobskem dolu in začela pisati novo podjetniško zgodbo.
 
Andrej Černčič je v intervjuju zaupal, s katerimi preprekami se je podjetje spopadalo na začetku, katere so prednosti in slabosti delovanja v družinskem podjetju, kdo so njihovi dobavitelji, kako je podjetje poslovalo v času epidemije in kakšni so cilji za v prihodnje.
 

Najtežje je bilo pridobiti začetna finančna sredstva

 
»Na začetku je bilo najtežje pridobiti finančna sredstva za zagon podjetja. Pri domačih bankah nas niso jemali resno in nam večinoma niso bili pripravljeni pomagati. Za zagonska sredstva smo se bili tako primorani obrniti na tuje banke,« je razložil Černčič.
 
Dodal je, da je vsak podjetniški začetek težek in prinaša ogromno tveganja. Da bi pridobili potrebna finančna sredstva, so bili primorani zastaviti celotno zasebno premoženje. Černčič je izpostavil, da je glavni problem v tem, da te banke v začetku ne jemljejo resno. Le z dobrim poslovanjem jim lahko sčasoma dokažeš, da si vreden zaupanja.
Ponudba pijač, Foto: arhiv podjetja
Ponudba pijač, Foto: arhiv podjetja

»Biti na tekočem z novimi trendi je v naši panogi zelo pomembno«

 
Kot je dejal Černčič, lahko proizvodnjo in ponudbo širijo le z lastnim vlaganjem v razvoj. Podjetje si je v preteklih 25 letih nabralo dragocene izkušnje s področja proizvodnje pijač in njihovega polnjenja. Hkrati so pridobili potrebne certifikate za živilsko industrijo. Prednost dajejo razvoju kvalitetnih in varnih izdelkov.
 
»Biti na tekočem z novimi trendi je v naši panogi zelo pomembno, saj je konkurenca, predvsem iz tujine, velika. Naša strategija je, da skušamo trende ustvarjati, ne jim zgolj slediti.«
 

Marketing se izvaja v zelo omejenem obsegu, pristop na tuje trge odvisen od zakonodaje

 
Černčič je na vprašanje o marketinških metodah, ki se jih poslužujejo, odgovoril, da so v panogi proizvodnje alkoholnih pijač možnosti zelo omejene. Da bi svoje stranke prepričali k nakupu, se tako osredotočajo predvsem na proizvodnjo visoko kakovostnih izdelkov.
 
»Na tak način prepričamo potrošnike, da je naše izdelke vredno kupiti. Če stranko zadovoljimo z visoko kvaliteto in ugodnimi cenami, smo lahko prepričani, da bo še kdaj posegla po naših produktih in jih priporočala tudi drugim.«
 
image_alt
Koliko denarja je dovolj za dostojno pokojnino?

Pristop na tuje trge je po Černčičevih besedah odvisen od zakonodaje, ki je veljavna v določeni državi. Ta je sicer znotraj Evropske unije po državah precej poenotena, zato je vse skupaj lažje.
 

Pri delovanju v družinskem podjetju je treba ločiti poslovni in zasebni del

 
Černčič vidi pri delovanju v družinskem podjetju z majhnim številom zaposlenih predvsem prednosti. Pravi, da je zaradi tega manj administracije, stroški so nižji, večja je prilagodljivost in točno se ve, kdo je zadolžen za katere naloge.
 
»Poleg prednosti vključenosti družinskih članov v podjetje pridejo tudi nekatere slabosti. Ključnega pomena je, da se ločita poslovni in družinski del. Problemov iz službe ne smemo nositi domov, osebnih in družinskih težav pa ne v podjetje. S tem bi lahko ena stvar hitro vplivala na drugo, kar bi lahko preraslo v večje in težje rešljive težave,« dodaja.
 

Osnovni merili pri izbiri dobaviteljev: kvaliteta in zanesljivost

 
Černčič je povedal, da se njihovi dobavitelji surovin in embalaže nahajajo tako v Sloveniji, na drugih trgih Evropske unije kot tudi izven nje. Osnovni merili pri njihovi izbiri sta kvaliteta in zanesljivost. Primerna pa mora biti tudi cena.
 
»Ker naše podjetje deluje po merilih certifikatov, dobavitelje izbiramo tudi na podlagi tega, če razpolagajo z njimi.«
Proizvodnja, Foto: arhiv podjetja
Proizvodnja, Foto: arhiv podjetja

Z epidemijo prišlo veliko nejasnosti, novih pravil in omejevanja

 
Časi epidemije, kot je pojasnil Černčič, za podjetje niso bili lahki. Na začetku je bilo namreč veliko nejasnosti, novih pravil in omejevanja.
 
»Lahko bi rekli, da se je vse obrnilo na glavo, vendar smo mirno sprejeli dano situacijo in se skušali maksimalno prilagoditi na razmere. Po dobrem letu od razglasitve epidemije lahko povem, da smo premagali ovire, ki so se pojavile.«
 
Medtem ko je v tem času prodaja podjetja na tujih trgih beležila 40 odstotni padec, so na domačem trgu razširili proizvodni asortimant in s tem nadoknadili zamujeno. Na koncu je bila realizacije za leto 2020 še boljša od tiste 2019, je zadovoljen Černčič.
image_alt
Znanstveniki predstavili podkožni mikročip, ki ga vsadijo z injekcijo

Cilji za v prihodnje

 
»Skušamo biti inovativni z novimi produkti, ki bi pritegnili kupce. V prihodnje želimo prodreti tudi na nova tuja tržišča. To bi nam omogočalo povečanje proizvodnje in vrednostne realizacije prodaje. Naši glavni cilji so obdržati hitro odzivnost, visoko kakovost izdelkov in graditi na zaupanju kupcev in dobaviteljev ter skrbeti za dobre odnose med zaposlenimi in širše,« je zaključil Černčič.


 

Več iz rubrike