Kako zgraditi prepoznavnost blagovne znamke na družbenih omrežjih
Po najnovejših podatkih naj bi imelo leta 2021 kar 82 odstotkov Američanov profil na družbenih omrežjih, pri čemer je najbolj priljubljena platforma Facebook. V namene trženja uporablja družbene medije skoraj 92 odstotkov oglaševalcev.
V Sloveniji je imelo lani po podatkih statističnega portala Statista aktiven profil na družbenih omrežjih kar 1,4 milijona državljanov, skoraj vsi uporabniki pa spremljajo vsaj dve različni omrežji. Tako se uporabniki med seboj velikokrat prekrivajo, kar lahko blagovnim znamkam koristi pri odločitvi, na koliko platform razpršiti komunikacijo.
Kako torej med vsemi kanali izbrati pravega in kako začeti z grajenjem prepoznavnosti vaše blagovne znamke? Spletna platforma Planoly navaja nekaj strategij, ki vam lahko pomagajo pri grajenju blagovne znamke na družbenih omrežjih.
Določite svojo posebnost
Specifičnost je ključnega pomena ne glede na to, ali delujete na področju financ, marketinga, otroških izdelkov ali pa kozmetike. Iskanje prave niše je lahko velik izziv, še posebej če veljate za osebo z različnimi interesi.
Kdo je vaše občinstvo?
Naslednji pomemben korak je razumevanje, kdo je vaše ciljno občinstvo, in opredelitev persone (ang. buyer persona). Vprašajte se, kakšni so vaši splošni poslovni cilji in kdo so vaše potencialne stranke.
Izbira prave platforme
Šele ko boste spoznali svoje občinstvo, se lahko odločite, katera platforma je najboljša izbira. Največkrat se podjetja odločijo za Facebook in Instagram, ker se zdita omrežji primerni za vse starostne skupine, medtem ko TikTok uporabljajo predvsem mlajše generacije.
Vzemite si čas za analizo objavljene vsebine ter zberite podatke o tem, koliko posameznikov sledi vašim kanalom ter kolikokrat in na katerih kanalih se vaša blagovna znamka omenja. Pri analizi vam lahko pomagajo različna orodja, kot so na primer TweetDeck, Google Alerts, Keyhole itd.
Vsebina je kraljica
Ko so prvi pomembni koraki za vami, se lahko lotite ustvarjanja vsebin. Vsebina mora biti relevantna in privlačna ne glede na izbrani kanal in občinstvo. Preden začnete z ustvarjanjem, pa najprej ugotovite, katera vrsta vsebine najbolj ustreza vašemu občinstvu in katere kanale boste uporabljali.
Podjetja pogosto uporabljajo bolj splošen pristop in objave na družbenih omrežjih kreirajo za širše občinstvo, vendar je segmentiranje po izbranih skupinah veliko boljša izbira.
Vsebino glede na občinstvo ustrezno dodelajte in popestrite z različnimi zanimivimi vložki, kot so kvizi, ankete, video posnetki itd. Za optimalen doseg je pomembno, kdaj je določena vsebina na katerem kanalu objavljena. Pri tem si lahko pomagate s koledarjem vaših objav, ki ga lahko enostavno sestavite v Excelu.
Povežite se z vplivneži
Sodelovanje z vplivneži je lahko za podjetje zelo koristno, vendar bodite pozorni, da tisti, ki jih boste izbrali, dobro poznajo vašo blagovno znamko, saj jo bodo le tako lahko na družbenih omrežjih pristno predstavljali. Ni treba, da izberete znane vplivneže, pomembno je le, da imajo veliko število sledilcev in da se bodo znali povezati z vašo blagovno znamko.
Vplivneži večinoma delujejo neodvisno in ustvarjajo lastno vsebino, prek katere tržijo blagovno znamko.
Sodelujte s svojimi sledilci
Sodelovanje s potencialnimi strankami razvija in poglablja odnose, gradi zaupanje in pomaga podjetju doseči širše občinstvo. To je tudi hiter način za prejemanje povratnih informacij, kaj pri ciljnem občinstvu deluje in kaj ne. Nekateri načini sodelovanja vključujejo deljenje vsebine, odgovarjanje na komentarje, ustvarjanje anket itd.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?