Kako se na krizo v Ukrajini odzivajo družbeni mediji?

Številne platforme so sprejele načrte za preprečevanje širjenja lažnih informacij.
Fotografija: Foto: DADO RUVIC/Reuters
Odpri galerijo
Foto: DADO RUVIC/Reuters

Ruska invazija na Ukrajino je sprožila globalne odzive tako podjetij kot tudi posameznikov, ki z različnimi gestami izkazujejo podporo vsem žrtvam vojne.

image_alt
Evropi grozi ukinitev Facebooka in Instagrama

Ker je v poplavi informacij včasih težko ločiti laž od resnice in ugotoviti, kaj se res dogaja, se zdi, da so se pred najbolj težko nalogo znašla družabna omrežja, saj morajo poskrbeti za pravilno širjenje informacij in hkrati omejiti njihovo zlorabo v škodljive namene. V tej luči so številne platforme sprejele načrte za preprečevanje širjenja lažnih novic.

Meta

Facebook se je znašel v središču konfliktnega dogajanja z okoli 70 milijonov uporabnikov v Rusiji in 24 milijonov v Ukrajini, navaja spletna stran Social Media Today.

Ker Meta ni želela odstraniti opozorilnih oznak o dezinformacijah v državnih objavah, je ruska vlada nedavno omejila dostop do Facebooka. Meta se je odzvala s prepovedjo oglasov ruskih državnih medijev, hkrati pa je oblastem omejila uporabo Facebooka kot orodja za prenašanje informacij.

image_alt
Ruskim milijarderjem grozi zaplemba premoženja

Rusija ima sicer lastna družbena omrežja, preko katerih lahko državljanom sporoča svoje namene.

Youtube

Youtube je nedavno objavil, da bo uporabnikom v Ukrajini omejil dostop do ruskih državnih medijev, prav tako pa naj bi odstranil ruske državne kanale iz priporočil in omejil njihov doseg na platformi.

Foto: DADO RUVIC/Reuters
Foto: DADO RUVIC/Reuters

»Naše ekipe kot vedno še naprej pozorno spremljajo razvoj novic in ocenjujejo, kaj lahko nove sankcije in nadzor izvoza pomenijo za Youtube,« je dejal tiskovni predstavnik podjetja in dodal, da je platforma v zadnjih dneh odstranila na stotine kanalov in na tisoče videoposnetkov.

Po poročanju tujih medijev si video platforma zelo prizadeva zagotoviti, da se pri iskalnih poizvedbah o Rusiji in Ukrajini pojavljajo verodostojne novice.

Snapchat

Z namenom, da bi omogočil boljši pretok informacij v prizadeti regiji, je Snapchat ustavil vse oglase, ki se prikazujejo v Rusiji, Belorusiji in Ukrajini. »Solidarni smo s člani naše ukrajinske ekipe in prebivalci Ukrajine, ki se borijo za svoja življenja in svobodo. Vojna je nadloga za naše kolektivno človeštvo, v tem primeru pa je neposredna grožnja številnim članom naše ekipe,« so sporočili iz podjetja.

Snapchat je obljubil več kot 15 milijonov dolarjev pomoči za podporo humanitarnim organizacijam, kot varnostni ukrep za zaščito ukrajinskih državljanov pa je začasno izklopil funkcijo prikazovanja ustvarjenih posnetkov na določenih lokacijah. 

Twitter

Tudi Twitter pomaga zagotoviti optimalen pretok informacij za uporabnike v Ukrajini. Nedavno je napovedal začasno prepoved vseh oglasov v Ukrajini in Rusiji, saj ne želi, da ovirajo dostop do pomembnih informacij.

Twitter po novem tudi dodaja oznake vsem tvitom, ki delijo povezave do spletnih mest ruskih državnih medijev, hkrati pa zmanjšuje kroženje te vsebine.

TikTok

TikTok je zadnje čase izredno popularna platforma, a hkrati tudi stičišče številnih lažnih informacij in ponarejenih videoposnetkov, navajajo tuji mediji. Platforma v lasti kitajskega podjetja sicer sprva ni želela uradno komentirati konflikta, včeraj pa so na svojem Twitter profilu objavili, da bo ustvarjalce lažnih vsebin čakala zaporna kazen.

image_alt
Slovenija: Vremenska napoved za pomlad 2022

Več iz rubrike