Kako voditi ekipo na daljavo?
Pandemija covida-19 je poskrbela za spremembe na trgu dela, ob tem pa številnim vsilila nov način dela. Čeprav sta se delo na daljavo in hibridno delo izkazala za idealno obliko dela, pa prinašata določene izzive, tako za zaposlene kot tudi vodje. Svoboda, ki jo poda delo izven pisarne, je neprecenljiva, po drugi strani pa zahteva dobro mero discipline in odgovornosti.
Med izzive, s katerimi se spopadajo zaposleni, ki delajo od doma, spada tudi socialna izolacija, pomanjkanje dostopa do informacij in občutek pripadnosti delovni ekipi.
Tukaj nastopijo vodje oziroma njihova sposobnost vodenja ekipe. Poskrbeti morajo, da je delo kljub izzivom opravljeno, torej so odgovorni za delo ljudi, ki jih ne morejo nadzorovati.
Da je lahko vodenje ekipe na daljavo uspešno, morajo nadrejeni pristopiti na drugačen način, kar pomeni, da mora vodja svoje običajne prijeme prilagoditi. Spodaj navajamo nekaj smernic za uspešno vodenje ekipe na daljavo.
Bodite prilagodljivi
V odnosu s svojo ekipo bodite razumevajoči in prilagodljivi. Naj bo zaposleni tisti, ki narekuje svoj urnik, vi pa ob tem navedite svoja pričakovanja. Določite časovni okvir, v katerem morajo biti delavci dosegljivi, pri tem pa prisluhnite njihovim potrebam in jim dovolite, da najdejo svoj ritem.
Jasno komunicirajte in uskladite prioritete
Ker je delo na daljavo prilagodljivo, mora biti tudi vodenje fleksibilno. Izkoristite prednosti tehnologije in redno komunicirajte. Tako boste ohranjali nadzor, hkrati pa boste zaposlenim dali občutek, da niso prepuščeni sami sebi. Na začetku jim dovolite, da se učijo iz lastnih napak, hkrati pa jih spodbudite, da v celoti prevzamejo odgovornost za svoje zadolžitve. Kratkoročno bo mogoče vplivalo na kakovost opravljenega dela, a odnosi bodo zagotovo okrepljeni, menijo strokovnjaki.
Pohvalite ekipo
Ne glede ali zaposleni svoje delo opravljajo v pisarni ali od doma, si ob uspešno zaključenem projektu zaslužijo pohvalo in morebitno nagradno. Tako boste zaposlenim pokazali, da cenite njihov trud in da ste ponosni na njihovo delo. Dobro počutje delavcev je v današnjem času še posebej pomembno, zato pokažite, da vam ni vseeno, navaja Forbes.
Organizirajte redne sestanke
Dober vodja mora imeti visoke organizacijske sposobnosti, kar se pri delu na daljavo še najbolj opazi. Za uspešno opravljen projekt je bistveno, da je delo dobro razporejeno in da je dovolj časa za izvedbo določene naloge. V izogib določenim zagatam strokovnjaki svetujejo, da imate redne sestanke vsaj na tedenski ravni. Vsak naj pripravi poročilo o opravljenem delu in kakšno pomoč potrebuje za čimprejšnjo dosego cilja. Po potrebi uvedite pogostejše sestanke, vendar naj bodo produktivni.
Osredotočite se na rezultate, ne na delo
Splošno znano pravilo, ki se je izkazalo kot najboljša praksa za povečanje angažiranosti in opolnomočenje zaposlenih. Jasno opredelite cilje in pričakovanja, nato pa dovolite zaposlenim, da sami razvijejo načrt izvedbe in dokažejo svojo ustvarjalnost.
Spodbujajte socialno interakcijo
Naj bo virtualna kava vedno prisotna med sestanki, pogovor pa obrnite tudi v bolj sproščeno smer. Če boste govorili samo o delu, ekipa ne bo sproščena, hkrati pa boste vzbujali občutek, da vas ne zanima drugega kot služba. Svojim zaposlenim pokažite, da si znate vzeti čas tudi za zabavo in da so njihovi hobiji enako pomembni kot delo. Tako boste svoje podrejene osrečili in jim zagotovili delovno okolje, v katerem si bodo želeli delati.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?