V prihodnje vse več digitalnega turizma
Sodobna digitalna orodja lahko pričarajo precej realistično doživljanje turistične destinacije.
Odpri galerijo
Preteklo leto je bilo za turizem eno najtežjih. Ker so bili sprejeti številni ukrepi za zajezitev širjenja virusa covid-19, so bila prepovedana in odpovedana tudi številna potovanja. Glede na nedavno poročilo Organizacije združenih narodov je število prihodov turistov po vsem svetu januarja 2021 v primerjavi z januarjem lani, vpadlo za 87 odstotkov. Kljub temu da se situacija počasi izboljšuje, pa bo verjetno trajalo še dolgo, preden si bo turizem povsem opomogel.
To je odprlo vrata alternativnim oblikam potovanj, katerih zametki so se kazali že pred letom 2020. Gre za obogateno, virtualno in mešano resničnost. Tovrstna tehnologija bi lahko predstavljala most med ljudmi, ki v trenutni situaciji ne morejo ali ne želijo potovati, in turističnimi ponudniki, ki se trenutno borijo za svoj obstoj.
V zadnjih desetletjih je tehnologija v povezavi s turizmom popotnikom omogočala predvsem pripravo na potovanja. Na spletnih straneh si lahko uporabnik pogleda slike in videoposnetke destinacije, prebira zapise drugih popotnikov in opravi rezervacijo. Digitalna orodja predstavljajo dopustnikom osnovni vir informacij za organizacijo potovanj.
Virtualni turizem do sedaj še ni zaživel, vendar bi se to lahko kmalu spremenilo, navaja World Economic Forum. S pojavom pandemije se je namreč okrepilo uvajanje tehnologije na vseh področjih. Ta je ljudem po vsem svetu v času karantene omogočila interakcijo z najbližjimi, pospešena pa je bila tudi njena raba v zdravstvu, izobraževanju in v drugih sektorjih.
Obogatena, virtualna in mešana resničnost (AR, VR in MR) predstavljajo najsodobnejšo tehnologijo, ki znanje črpa iz kognitivnega vedenja, socialne psihologije, nevroznanosti in vedenjske ekonomije. Ta orodja lahko uporabnikom pričarajo posebno interaktivno izkušnjo. Z njihovo uporabo bi bilo možno zaznavati turistično destinacijo.
Obstajajo številni poskusi, katerih cilj je bil z uporabo najnovejše tehnologije ustvariti čim bolj pristno doživljanje določenega kraja. Posnet je bil dokumentarni film o Velikem koralnem grebenu. Na interaktivni spletni strani si lahko obiskovalec ogleda vodne tokove Tihega oceana, biotsko raznovrstnost grebena in prisluhne zvokom oceana.
Med VR izkušnje spada tudi Mission 828, ki ponuja virtualno izkušnjo skoka s padalom z najvišje stavbe na svetu, Burj Khalifa v Dubaju. Tudi uradna turistična organizacija Ferskih otokov je ustvarila virtualno izkušnjo, da bi predstavila lepote njihovih krajev, navaja World Economic Forum.
V prihodnje lahko pričakujemo, da bo tovrstna tehnologija čedalje bolj izpopolnjena. Počitniške kraje bi si bilo mogoče ogledati v videoposnetku ali s pomočjo samonavigacije z uporabo glasovnih in krmilnih gumbov. Z mimoidočimi ljudmi bi bilo mogoče komunicirati prek platform za videoklice. Prisluhniti bi bilo mogoče lokalni glasbi. Vse to bi bilo lahko možno povezati prek ene platforme in povezati z lokalnimi turističnimi centri. To bi lahko omogočilo turističnim vodnikom, hotelirjem in prevoznikom ustvarjanje lastne virtualne ponudbe in tovrstno sodelovanje s strankami.
Vse skupaj bi lahko po navedbi World Economic Forum izgledalo približno tako; Dopustnik virtualno poleti z letalom in ob pristanku ga sprejme vnaprej rezerviran taksi. Ta ga pripelje na prvo izbrano destinacijo. Pri tem uporabnik virtualne tehnologije med vožnjo doživlja mesto, znamenitosti in opazuje njegove prebivalce. Med ogledom znamenitosti bi virtualni popotnik slišal tudi pogovore ljudi v bližini in hrup iz okolice. V bližnji nakupovalni center bi se lahko odpravil po nakupih. Lahko bi se pogovarjal z domačini in se seznanil z lokalnimi običaji.
To je odprlo vrata alternativnim oblikam potovanj, katerih zametki so se kazali že pred letom 2020. Gre za obogateno, virtualno in mešano resničnost. Tovrstna tehnologija bi lahko predstavljala most med ljudmi, ki v trenutni situaciji ne morejo ali ne želijo potovati, in turističnimi ponudniki, ki se trenutno borijo za svoj obstoj.
V zadnjih desetletjih je tehnologija v povezavi s turizmom popotnikom omogočala predvsem pripravo na potovanja. Na spletnih straneh si lahko uporabnik pogleda slike in videoposnetke destinacije, prebira zapise drugih popotnikov in opravi rezervacijo. Digitalna orodja predstavljajo dopustnikom osnovni vir informacij za organizacijo potovanj.
Virtualni turizem do sedaj še ni zaživel, vendar bi se to lahko kmalu spremenilo, navaja World Economic Forum. S pojavom pandemije se je namreč okrepilo uvajanje tehnologije na vseh področjih. Ta je ljudem po vsem svetu v času karantene omogočila interakcijo z najbližjimi, pospešena pa je bila tudi njena raba v zdravstvu, izobraževanju in v drugih sektorjih.
Digitalna orodja lahko uporabnikom pričarajo nepozabno interaktivno izkušnjo
Obogatena, virtualna in mešana resničnost (AR, VR in MR) predstavljajo najsodobnejšo tehnologijo, ki znanje črpa iz kognitivnega vedenja, socialne psihologije, nevroznanosti in vedenjske ekonomije. Ta orodja lahko uporabnikom pričarajo posebno interaktivno izkušnjo. Z njihovo uporabo bi bilo možno zaznavati turistično destinacijo.
Obstajajo številni poskusi, katerih cilj je bil z uporabo najnovejše tehnologije ustvariti čim bolj pristno doživljanje določenega kraja. Posnet je bil dokumentarni film o Velikem koralnem grebenu. Na interaktivni spletni strani si lahko obiskovalec ogleda vodne tokove Tihega oceana, biotsko raznovrstnost grebena in prisluhne zvokom oceana.
Med VR izkušnje spada tudi Mission 828, ki ponuja virtualno izkušnjo skoka s padalom z najvišje stavbe na svetu, Burj Khalifa v Dubaju. Tudi uradna turistična organizacija Ferskih otokov je ustvarila virtualno izkušnjo, da bi predstavila lepote njihovih krajev, navaja World Economic Forum.
V prihodnje lahko pričakujemo, da bo tovrstna tehnologija čedalje bolj izpopolnjena. Počitniške kraje bi si bilo mogoče ogledati v videoposnetku ali s pomočjo samonavigacije z uporabo glasovnih in krmilnih gumbov. Z mimoidočimi ljudmi bi bilo mogoče komunicirati prek platform za videoklice. Prisluhniti bi bilo mogoče lokalni glasbi. Vse to bi bilo lahko možno povezati prek ene platforme in povezati z lokalnimi turističnimi centri. To bi lahko omogočilo turističnim vodnikom, hotelirjem in prevoznikom ustvarjanje lastne virtualne ponudbe in tovrstno sodelovanje s strankami.
Vse skupaj bi lahko po navedbi World Economic Forum izgledalo približno tako; Dopustnik virtualno poleti z letalom in ob pristanku ga sprejme vnaprej rezerviran taksi. Ta ga pripelje na prvo izbrano destinacijo. Pri tem uporabnik virtualne tehnologije med vožnjo doživlja mesto, znamenitosti in opazuje njegove prebivalce. Med ogledom znamenitosti bi virtualni popotnik slišal tudi pogovore ljudi v bližini in hrup iz okolice. V bližnji nakupovalni center bi se lahko odpravil po nakupih. Lahko bi se pogovarjal z domačini in se seznanil z lokalnimi običaji.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost