Elon Musk: Najpomembnejši izdelki Tesle ne bodo več avtomobili
Izvršni direktor Tesle Elon Musk je pred kratkim dejal, da najpomembnejši izdelki podjetja v letošnjem in prihodnjem letu ne bodo avtomobili, temveč programska oprema, ki jim bo omogočala avtonomno vožnjo. In humanoidni robot, ki naj bi pomagal v tovarnah in sčasoma rešil globalno pomanjkanje delovne sile. Kljub velikopoteznim napovedim se je treba zavedati, da je Musk svojo kariero zgradil na kljubovanju skeptikom.
Popolnoma avtonomna in varna vožnja
Drzne Muskove obljube se soočajo s številnimi izzivi, od tehnoloških do regulatornih. Tesla in druga podjetja, ki se ukvarjajo z avtomobilsko tehnologijo, že leta ne dosegajo ciljev na področju programske opreme za avtonomno vožnjo. »Všeč mi je, da se trudijo, vendar menim, da so preveč agresivni,« je dejal Craig Irwin, analitik podjetja Roth Capital Partners.
Musk je sicer svojo kariero zgradil na kljubovanju skeptikom z delujočimi podjetji na področju električnih avtomobilov in raket, navaja Reuters. Nekateri vozniki vozil Tesla kupujejo pakete za več kot 10.000 evrov v pričakovanju, da je popolna avtonomija že za vogalom. Poleg tega 60.000 voznikov vozil Tesla preizkuša najnovejšo programsko opremo za avtonomno vožnjo, kar je obseg, o katerem lahko druga tovrstna podjetja le sanjajo.
»Šokiran bi bil, če letos ne bi dosegli popolnoma avtonomne vožnje, ki bo varnejša od človeške. Bil bi šokiran,« je dejal Musk in napovedal, da bo popolnoma avtonomna vožnja postala »najpomembnejši vir dobičkonosnosti za Teslo«. »S finančnega vidika je to noro dobro,« je dejal in dodal, da bi 'robo taksiji' za petkrat povečali uporabnost vozila, saj bi lahko lastniki svoje avtomobile »poslali na delo«, ko jih ne bi potrebovali, povzema Reuters.
Nekateri so glede tega skeptični
Tesla uporablja kamere in umetno inteligenco ter se izogiba drugim tehnologijam, kot sta radar in lidar, ki jih vključujejo tekmeci, denimo Googlov Waymo. Ta pristop dvignil kar nekaj prahu. »Morate biti sposobni ne le preprosto videti osebo, ki je denimo tik pred vami, ampak to morate storiti z 99,999999999-odstotno zanesljivostjo. Tudi če nekoga povozite samo enkrat, to ni sprejemljiv odgovor,« je za Reuters pojasnil Austin Russell, izvršni direktor podjetja Luminar, ki se ukvarja z lidar tehnologijo.
Philip Koopman, profesor na zasebni univerzi Carnegie Mellon, ki se ukvarja z varnostjo avtonomnih vozil, je dejal, da je velika težava v tem, da se lahko v velikem obsegu nenehno pojavljajo nenavadni primeri. »Brez človeškega voznika, ki bi skrbel za varnost v novih situacijah, ki jih strojno učenje še ni bilo naučeno, je zelo težko zagotoviti varnost v popolnoma avtomatiziranem vozilu,« meni profesor.
Tudi če bi tehnologija delovala, bi Tesla pred uvedbo flote avtonomnih taksijev naletela na strožji nadzor regulatorjev. Ameriški regulatorji za varnost avtomobilov so začeli varnostno preiskavo Teslinega naprednega sistema za pomoč pri vožnji, potem ko so se zgodile nesreče, v katerih so bila udeležena vozila in parkirana reševalna vozila. Zvezni regulatorji za varnost vozil so državam izdali smernice, ne pa tudi celovitih standardov, ki bi urejali avtonomne avtomobile.
Še pred enim letom je sicer Musk dejal, da je »zelo prepričan, da se bo avtomobil letos lahko vozil sam z zanesljivostjo, ki bo presegala človeško«, navaja Reuters. Takratni Teslin inženir za avtopilota, CJ Moore, je lani kalifornijskemu regulatorju povedal, da se Muskov tvit o tehnologiji avtonomnih vozil »ne ujema z inženirsko realnostjo«.
Humanoidni robot Optimus
Musk je prav tako povedal, da se inženirji pripravljajo, da bodo prihodnje leto lansirali humanoidnega robota, imenovanega Optimus. Ta bi sčasoma lahko rešil globalno pomanjkanje delovne sile, kratkoročno pa bi lahko prenašal predmete po tovarni.
»Za opravljanje nevarnih in ponavljajočih se nalog je uporaba humanoidnega robota povsem napačen pristop,« je dejal Raj Rajkumar, profesor elektrotehnike in računalništva na univerzi Carnegie Mellon. Ambiciozni in svojeglavi milijarder pa pravi, da je robot morda pomembnejši od avtomobila. »Mislim, da ima to potencial, da sčasoma postane pomembnejše od posla z vozili,« meni 50-letni poslovnež.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost