Sprejeti predlogi regulacije umetne inteligence v EU

Šest evropskih združenj umetne inteligence je skupaj pripravilo smernice za regulacijo umetne inteligence v EU.
Fotografija: Združenja so enotna: evropski regulativni okvir za umetno inteligenco mora omogočiti varno, stabilno in konkurenčno okolje za raziskave in razvoj aplikacij umetne inteligence, ki lahko spodbuja inovacije in gospodarsko rast v Evropi. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Združenja so enotna: evropski regulativni okvir za umetno inteligenco mora omogočiti varno, stabilno in konkurenčno okolje za raziskave in razvoj aplikacij umetne inteligence, ki lahko spodbuja inovacije in gospodarsko rast v Evropi. FOTO: Shutterstock

Na današnjem 2. evropskem forumu umetne inteligence v Berlinu, pod pokroviteljstvom predstavništva Evropske komisije, so združenja umetne inteligence iz Francije, Avstrije, Hrvaške, Slovenije, Bolgarije in Nemčije, pripravila skupni dokument s priporočili za razvoj pravnega okvira za umetno inteligenco v Evropski uniji (EU).
 
Pri AI4SI, nacionalni pobudi, ki podpira izvajanje in raziskave umetne inteligence (UI) v Sloveniji, menijo, da je dokument pomemben korak naprej pri združevanju pogledov na regulativni okvir.

Mitja Trampuž, predsednik AI4SI. FOTO: AI4SI
Mitja Trampuž, predsednik AI4SI. FOTO: AI4SI

»Spodbujanje živahne politične razprave z evropsko javnostjo o tako pomembnih temah, ki bodo določale našo prihodnost, je tudi eden od ciljev slovenskega predsedovanja Svetu EU v drugi polovici prihodnjega leta,« pravi Mitja Trampuž, predsednik AI4SI.
 
Združenja so enotna: evropski regulativni okvir za umetno inteligenco mora omogočiti varno, stabilno in konkurenčno okolje za raziskave in razvoj aplikacij umetne inteligence, ki lahko spodbuja inovacije in gospodarsko rast v Evropi:

1. UI je ena ključnih tehnologij za prihodnje inovacije, gospodarsko rast in blaginjo. V  globaliziranem gospodarstvu mora Evropa prevzeti vodilno vlogo v raziskavah in razvoju aplikacij UI. Ta je ključnega pomena za konkurenčnost in digitalno suverenost EU, ki jo ne samo uporabljamo, temveč tudi razvijamo.
 
2. Podjetja, ki razvijajo umetno inteligenco v EU, so zavezana k zagotavljanju uporabe tehnologije umetne inteligence v skladu z evropskimi zakoni, vrednotami in demokratičnim razumevanjem. Ker je v naravi tehnologije umetne inteligence, da se nenehno izboljšuje, mora biti vsaka uredba dovolj prožna, da regulacija ne bi upočasnila sedanjega in prihodnjega napredka – zlasti na območjih z zelo majhnim tveganjem negativnega vpliva: ureditev umetne inteligence mora biti sorazmerna s tveganjem.
 
3. Obstoječo ureditev na kritičnih področjih, kot so avtomobilska industrija, zdravstvo, letalstvo, prevoz, je treba uporabiti, kadar koli je to mogoče. Ti predpisi bi morali biti pregledani in – po potrebi – posodobljeni, da bi vključevali najnovejši tehnološki napredek.

FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

4. UI je vedno del celovitega tehničnega sistema in / ali programske aplikacije in se lahko uporablja za najrazličnejše primere uporabe v vseh panogah. Kakovost, etične posledice in ureditev vloge za umetno inteligenco je treba upoštevati v njihovem posebnem primeru uporabe. V primerih nove uporabe, ki jih obstoječi ne zajemajo, bi morali biti predpisi razvrščeni glede na njihovo potencialno tveganje na podlagi jasnih in preglednih okvirjev. Urediti je treba samo sisteme umetne inteligence, ki predstavljajo veliko tveganje.
 
5. Odločitve sistemov umetne inteligence prihajajo le z določeno, merljivo natančnostjo, vendar redko dosežejo 100 odstotkov. Natančnost človeške zmogljivosti je treba uporabiti kot merilo za oceno kakovosti sistema umetne inteligence.


6. Priporočamo uporabo peskovnikov z umetno inteligenco. Peskovnik UI je navidezno okolje, ki si ga vsako podjetje, raziskovalec ali inovator postavi zase. Temelji na jasnih smernicah s ciljem omogočiti ustvarjalnost in prilagodljivost. V peskovniku, je potencialna škoda, ki jo povzročijo nepreizkušeni algoritmi umetne inteligence, omejena. Podpiramo mehak regulativni pristop za peskovnik UI, ker verjamemo, da bo zagotovil nižje inovacijske stroške in omogočil, da so inovatorji v EU globalno konkurenčni.

7. Po sprejetju regulativnega okvira podjetja, zlasti MSP, potrebujejo jasne smernice za sprejemanje novih predpisov. Prosimo oblikovalce politike, da ne pozabijo, da je vsako novo regulativno breme razmeroma lažje in cenejše za velika podjetja, kot za mala in srednje velika.
 

Več iz rubrike