Spletno nakupovanje bo priljubljeno tudi po epidemiji

Kupci so preprosto spoznali prednosti nakupa preko spleta, takšno nakupovanje pa se bo verjetno ohranilo tudi v prihodnje.
Fotografija: Spletno nakupovanje bo ostalo.
Odpri galerijo
Spletno nakupovanje bo ostalo.

Obisk restavracij v času epidemije ni mogoč, nakup v trgovinah pa zahteva previdnost in upoštevanje preventivnih ukrepov za preprečitev širjenja okužb. Z namenom, da se kupci izognejo nevarnostim, so se številni odločili, da svoje nakupe opravijo preko spleta, kar je povečalo predvsem dostavo klasičnih dobrin in elektronskih naprav.



V obdobju koronakrize se je zmanjšal tudi strah pred digitalnimi rešitvami, ob tem pa se krepi zaupanje v spletno nakupovanje. Prodaja preko spleta se ni le podvojila, temveč je v nekaterih primerih tudi do 10-krat večja. Ne glede na to je potrebno omeniti, da združenje bank nenehno opozarja na previdnostne ukrepe pri plačilih. Prihaja do situacije, da kupci nakupe na spletu opravljajo prvič, zato je previdnost resnično dobrodošla.

Prihaja do situacije, da kupci nakupe na spletu opravljajo prvič, zato je previdnost dobrodošla. FOTO: Roman Šipić
Prihaja do situacije, da kupci nakupe na spletu opravljajo prvič, zato je previdnost dobrodošla. FOTO: Roman Šipić

 

Krepitev samozadostnosti


Med najbolj prodajanimi proizvodi zadnjega meseca so pripravki za peko kruha, orodja za delo na vrtu, gospodinjski aparati za kuhinjo, vrečke za sesalnike, ipd. Skupni imenovalnik najbolj prodajanih artiklov so predvsem samozadostnost gospodinjstva.

V prvih tednih so se kazali predvsem elektronske naprave za delo od doma, pravi naval pa je bil tudi za pisarniške stole. Povečale se je tudi prodaja športne opreme, medtem pa je primanjkovali tiskalnikov, upadla je prodaja kozmetike in oblačil, ki niso bila nujna.

Preko spleta se je povečala tudi prodaja knjig; kupci so preprosto spoznali prednosti spletnega nakupovanja in zelo verjetno je, da se bo takšno nakupovanje ohranilo tudi v prihodnje.
 

Povečala se je tako dostava izdelkov iz trgovin, kot dostava hrane. FOTO: Blaž Samec
Povečala se je tako dostava izdelkov iz trgovin, kot dostava hrane. FOTO: Blaž Samec
Širjenje brezstične ekonomije


Tako stroka kot bančni sektor je že v začetku izbruha virusa opominjal na krepitev uporabe bančnih kartic in zmanjšanje gotovinskega poslovanja. Slednje zmanjša neposreden stik med ljudmi in obenem možnost prenosa virusa. Brezstična tehnologija je ledino že predhodno zorala, zdaj pa v času krize žanje uspehe.

Ob povečanem obsegu dostave trgovin, se je povečala tudi dostava hrane. Ulice so bile prazne, pogosto pa je bilo mogoče srečati kolesarje, ki dostavljajo hrano.

Na brezstično poslovanje so v tem času prešla tudi tista podjetja in prodajalne, ki tega do zdaj niso podpirale. Trgovci so se na novo situacijo hitro odzvala, dobro pa so se znašle tudi dostavne službe, ki so poskrbele za brezstično in varno predajo končnega paketa. Digitalizacija poslovanja se je v tem primeru izkazala za ključen dejavnik uspešnega delovanja, zato organizacije, ki koordinirajo digitalizacijo v slovenskem prostoru opozarjajo, da je le-to potrebno še dodatno pospešiti.

Več iz rubrike