Kar nekaj podjetij še vedno ne načrtuje digitalizacije
Digitalno inovacijsko stičišče Slovenije (DIH) izpostavlja, da bo digitalizacija podjetij ključna za konkurenčnost.
Odpri galerijo
Zaradi pospeška digitalizacije se podjetja in zaposleni spoznavajo s prednostmi in izzivi digitalnih orodij in storitev. Izvajajo se spletna izobraževanja in podpora pri digitalni transformaciji, svoje naloge opravlja tudi DIH Slovenija, ki nudi brezplačno pomoč. V prejšnjem tednu so organizirali konferenca Digitalizacija za uspeh, kjer so iskali načine povezovanja znanja in izkušenj iz prakse.
Udeleženci na konferenci ugotavljajo, da se je obseg dela v Sloveniji zmanjšal, sicer pa so se podjetja na novo resničnost hitro prilagodila. Med podjetji, ki so svoje procese poslovanja s težavo prenesla v digitalno prakso so izpostavili klasične trgovine, ki niso ponudile optimalnega spletnega nakupovanja, posledično pa je večina kupcev nakup opravila v fizičnih trgovinah.
Veliko mero prilagoditve so izkazala srednje velika podjetja, pri katerih je produktivnost ob delu od doma celo narasla, bolj učinkoviti pa so tudi sestanki na daljavo, ki so usmerjeni v iskanje rešitev ter bolj izoblikovani k skupnemu cilju.
Podjetja najpogosteje kot razlog za neizvajanje digitalizacije navajajo pomanjkanje finančnih sredstev in primanjkovanje primernih kadrov. Kar 78 odstotkov podjetij uporablja socialna omrežja, 59 odstotkov jih uporablja celovite programske rešitve in rešitve v oblaku, polovica jih uporablja mobilne aplikacije, ena tretjina pa digitalno delovno mesto. Poslovno analitiko uporablja 15 odstotkov vprašanih podjetij, medtem ko umetno inteligenco, robote in digitalne dvojčke uporabljajo le štirje odstotki vprašanih.
Pomanjkanje digitalnih kompetenc so dolgoletna stalnica slovenskih kadrov in tudi civilne populacije. Direktorica DIH Slovenija zatrjuje, da bodo oblikovali storitve, ki bodo pripomogle k reševanju digitalnih težav, med kar spada šolanje, delo in nakupovanje preko spleta in uporaba video konferenc. Poudarja, da smo primorani delovati digitalno, za kar pa so potrebne tudi nove zakonske podlage, kajti trenutne ureditve ovirajo proces napredka digitalizacije. Vseeno je na koncu vse odvisno od podjetij, ki si morajo digitalizacijo tudi same želeti uresničiti.
Na digitalno okolje so se najbolj prilagodila srednje velika podjetja
Udeleženci na konferenci ugotavljajo, da se je obseg dela v Sloveniji zmanjšal, sicer pa so se podjetja na novo resničnost hitro prilagodila. Med podjetji, ki so svoje procese poslovanja s težavo prenesla v digitalno prakso so izpostavili klasične trgovine, ki niso ponudile optimalnega spletnega nakupovanja, posledično pa je večina kupcev nakup opravila v fizičnih trgovinah.
Veliko mero prilagoditve so izkazala srednje velika podjetja, pri katerih je produktivnost ob delu od doma celo narasla, bolj učinkoviti pa so tudi sestanki na daljavo, ki so usmerjeni v iskanje rešitev ter bolj izoblikovani k skupnemu cilju.
9 odstotkov podjetij v kratkem ne načrtuje digitalizacije
Ob razpravi so na konferenci predstavili tudi rezultate raziskave o pričakovanjih glede digitalizacije v podjetjih, ki jo je izvedlo podjetje za poslovno svetovanje KPMG. Pri ugotovitvah v oči bode delež podjetij, ki v naslednjih letih ne načrtuje digitalizacije svojih procesov, teh je 9 odstotkov. Pri DIH Slovenija poudarjajo, da se mora proces digitalizacije v podjetjih začeti čim prej, ne v nekaj letih. Nespodbudno je tudi, da ma le 28 odstotkov podjetij zadano strategijo digitalizacije, od tega pa dobro polovico predstavlja digitaliziranje procesov, okoli 38 odstotkov pa je usmerjenih v izkušnjo s stranko. Dobra četrtina vprašanih podjetij digitalizacijo načrtuje še to leto, okoli 22 odstotkov pa do leta 2023.
Podjetja najpogosteje kot razlog za neizvajanje digitalizacije navajajo pomanjkanje finančnih sredstev in primanjkovanje primernih kadrov. Kar 78 odstotkov podjetij uporablja socialna omrežja, 59 odstotkov jih uporablja celovite programske rešitve in rešitve v oblaku, polovica jih uporablja mobilne aplikacije, ena tretjina pa digitalno delovno mesto. Poslovno analitiko uporablja 15 odstotkov vprašanih podjetij, medtem ko umetno inteligenco, robote in digitalne dvojčke uporabljajo le štirje odstotki vprašanih.
Težave so še vedno pomanjkanje digitalnih kompetenc
Pomanjkanje digitalnih kompetenc so dolgoletna stalnica slovenskih kadrov in tudi civilne populacije. Direktorica DIH Slovenija zatrjuje, da bodo oblikovali storitve, ki bodo pripomogle k reševanju digitalnih težav, med kar spada šolanje, delo in nakupovanje preko spleta in uporaba video konferenc. Poudarja, da smo primorani delovati digitalno, za kar pa so potrebne tudi nove zakonske podlage, kajti trenutne ureditve ovirajo proces napredka digitalizacije. Vseeno je na koncu vse odvisno od podjetij, ki si morajo digitalizacijo tudi same želeti uresničiti.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese