Šest načel, da bo podjetje preživelo 100 let

Simona Drevenšek
Pisarna

Martin Reeves, direktor Inštituta BCG Henderson pravi, da je življenjska doba podjetij vse krajša. Ampak obstaja recept, da bi podjetje preživelo 100 let. Kako?

Martin Reeves, direktor Inštituta BCG Henderson (raziskovalnega centra za nove pristope k strategiji in upravljanju v okviru Boston Consulting Group), se s strategijo poslovanja ukvarja že 30 let. Z analizo 30.000 javnih ameriških podjetij je nedavno ugotovil, da je življenjska doba podjetij vse krajša. Če je bila v ZDA leta 2010 življenjska doba podjetij 80 let, kar je bilo 10 let več kot leta 1960, je danes pol krajša. Redka podjetja preživijo 50 let ali 60 let. 
Več preberite v intervjuju z Martinom Reevesom TUKAJ

Ampak ni nujno, da podjetje ugasne. Na Blejskem forumu nam je Reeves povedal, kako lahko vodstveni delavci uporabijo šest načel živih organizmov za gradnjo prožnih podjetij, ki bodo cvetela tudi v času sprememb. 

Šest ključnih načel za preživetje podjetja
  • redundanca (si predstavljate direktorja, ki bi rekel, da moramo več trošiti?)
  • heterogenost (si predstavljate, da bi direktor rekel, da naj delamo na nekaj različnih načinov, s čimer bi imeli več možnosti za prilagajanje spremembam?)
  • modularnost (več šibko povezanih modelov, da propad enega ne povzroči verižne reakcije pri vseh)
  • razvojnost
  • preudarnost (ne moremo predvidevati prihodnosti, lahko pa predvidimo scenarije, ki nas lahko drago stanejo, zato recimo družinska podjetja, ki ne stremijo k dobičkom, tudi v krizi dobro poslujejo)
  • vpetost (vedno je treba razmišljati, kako prispevamo v celoten sistem)


Več iz rubrike