Pandemija je tradicionalnemu načinu dela stresla tla pod nogami

Pandemija je bila pravi test realnosti, saj smo ugotovili, kako (ne)pripravljeno je slovensko gospodarstvo na nepredvidljive dogodke.
Fotografija: Zadnje mesece je prišlo do velik digitalne preobrazbe, ki pomeni tudi dobro pripravljenost na drugi val pandemije. Med tistimi, ki so ponujali ključne digitalne rešitve v prvem valu okužb je podjetje Rekono. FOTO: Jure Erzen/Delo
Odpri galerijo
Zadnje mesece je prišlo do velik digitalne preobrazbe, ki pomeni tudi dobro pripravljenost na drugi val pandemije. Med tistimi, ki so ponujali ključne digitalne rešitve v prvem valu okužb je podjetje Rekono. FOTO: Jure Erzen/Delo

Po eni strani so podjetja čez noč doživela šok in v času krize samo reševala svoje poslovanje, po drugi strani pa so v tej situaciji prišle v ospredje rešitve, ki omogočajo varno in nemoteno delo na daljavo, brez osebnega stika. Pandemija je imela ključno vlogo pri tem, da so organizacije pospešile prehod na privzeto digitalno poslovanje. S tem povezane rešitve, o katerih so organizacije prej samo razmišljale, so postale del vsakdana.

Delo na daljavo je še do nedavnega podjetjem predstavljalo skoraj nemogoč izziv, s katerim se niso bila pripravljena soočiti. Pred kratkim pa so se tla popolnoma zamajala in za številne delo na daljavo sploh ni bilo več vprašanje.

Mnoga slovenska podjetja so se v nepričakovani situaciji soočala s težavo zagotavljanja pogojev za sklepanje poslov na daljavo, ki bi omogočali nemoteno in varno poslovanje. Med podjetji, ki so zagotavljala ravno tovrstne rešitve je tudi podjetje Rekono. »Podjetjem in posameznikom smo hitro in učinkovito omogočili tako nemoteno delo na daljavo kot poslovanje z njihovimi končnimi strankami« pravijo v podjetju.
 

Digitalne rešitve podjetja OSI zagotavljajo varno identifikacijo in poslovanje na daljavo. FOTO: Bigstock
Digitalne rešitve podjetja OSI zagotavljajo varno identifikacijo in poslovanje na daljavo. FOTO: Bigstock
Od oddaljenega podpisa do video-identifikacije


Izzive so reševali s storitvijo Rekono, ki zajema centralno upravljanje e-identitet in oddaljeno e-podpisovanje. Slednja podjetjem in posameznikom omogoča, da lahko kjerkoli in kadarkoli varno digitalno poslujejo ter nemoteno opravljajo svoje aktivnosti. V času korone so lansirali tudi varno rešitev videoidentifikacije.

Rekono je omenjene storitve ponujali tudi v sklopu iniciative GZS Digitalna solidarnost, kjer so se pridružili številnim podjetjem, ki so strankam omogočila brezplačna digitalna orodja za delo na daljavo. S tem so ne le zagotovili tovrstnega način dela, temveč so dosegli tudi ozaveščenost strank in stalnico dela na daljavo.
 

Povečano povpraševanje po varnih povezavah


V času pandemije je bila s sistemom za spletno prijavo (SI-PASS) opremljena tudi javna uprava, ki je ob rešitvah Rekona uporabljala tudi rešitev podjetja OSI. Pri OSI-ju pravijo, da je rešitev področje e-uprave pripeljala na sam vrh uporabnosti, na enak način pa se rešitev lahko uporabi tudi v gospodarstvu, kjer ima produkt še nekaj dodatnih funkcionalnosti.

Obe podjetji ugotavljata, da se je obseg povpraševanja po produktih, ki zagotavljajo varno identifikacijo bistveno povečal. »Zaradi predhodnega poznavanja področja smo podjetjem lahko zagotovili primerne rešitve, ki upoštevajo regulative in standarde« pravijo pri podjetju Rekono.



Rokono je okrepil sodelovanje tudi s podjetjem Bankart, s katerim ponujata »onboarding« rešitve in številne druge storitve zaupanja. V osnovi omenjena podjetja omogočajo varno spletno poslovanje na področju gospodarstva, upravne in splošne družbe. Tovrstna prizadevanja so Rekono uvrstila tudi na listo ponudnikov storitev zaupanja, ki jo ureja Evropska komisija.
 

Potrebna je prilagoditev zakonodaje


Pandemski ukrepi podjetij so s prehodom na digitalno poslovanje ne le rešila težave, ampak tudi bistveno povečala produktivnost. Zadolžitve zaposlenih se lahko tudi na daljavo izvajajo varno, hitro in učinkovito. Prav tako so tudi končni uporabniki različnih storitev zdaj varno in iz domačega naslonjača izvajali storitve, ki so jih prej lahko izvajali le s fizično identifikacijo.

Tradicionalni načini dela bodo v prihodnje vse manj prisotni v našem življenju. FOTO: Jennifer Lorenzini/Reuters
Tradicionalni načini dela bodo v prihodnje vse manj prisotni v našem življenju. FOTO: Jennifer Lorenzini/Reuters
Obenem podjetja zaznavajo, da je državna ureditev stara že 20 let in je ena izmed največjih ovir na področju digitalnega poslovanja. Sprejetje novega zakona bi za gospodarstvo predstavljal temelj za zagotovitev odgovora na vprašanje, katere vrste storitev zaupanja uporabljati v določenih razmerah.
 

Ključen je hiter odziv podjetij


Na vidiku je drugi val pandemije in podjetja, ki so se hitro odzvala ter poslovanje prilagodila prvemu valu, lahko povsem brezskrbno razmišljajo o jutrišnjem dnevu. Ne le, da digitalna preobrazba pomeni dobro pripravljenost na drugi val pandemije, na splošno bo večja ozaveščenost o pomenu digitalne preobrazbe Slovenijo privedla do večje produktivnosti.

Če drži, da se obetajo trajne spremembe na področju dela na daljavo, potem se hkrati nakazuje konec našemu tradicionalnemu načinu dela tako na področju zasebnega kot poslovnega življenja, kar pa je pozitivna sprememba tako z vidika časa kot stroškov.

Več iz rubrike