Mark Zuckerberg prepričan, da bodo ljudje kmalu 'živeli' v Facebooku
Prvi mož Facebooka želi najbolj priljubljeno socialno omrežje spremeniti v virtualni 3D svet.
Odpri galerijo
Izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg je nedavno najavil, da želi, da Facebook postane »metaverze podjetje«. Metaverzum je napredni 3D virtualni svet, v katerem se uporabniki družijo, skupaj nakupujejo, obiščejo koncerte, igrajo igre in še veliko več.
Izraz »metaverzum« se uporablja za opis vizije, po kateri se bo internet razvil v virtualni svet. Prvič je leta 1992 idejo zasnoval ameriški pisatelj Neal Stephenson v svoji znanstvenofantastični klasiki Snow Crash. V romanu je metaverzum nekakšen virtualni 3D svet, oziroma vesolje skupnih, med seboj povezanih virtualnih prostorov.
Za razliko od navidezne resničnosti lahko metaverzum vsebuje kopije oziroma digitalne dvojčke resničnega sveta, razlagajo poznavalci. Nekaterim pa se poraja vprašanje, kako Facebook načrtuje uporabo tega znanstvenofantastičnega koncepta v resničnem življenju.
Zuckerberg je v nedavnem intervjuju za The Vergecast povedal, da verjame, da bi lahko zgradil sistem, kjer se ljudje premikajo med napravami navidezne resničnosti, pri čemer bi uporabili realistične avatarje, kjer je to potrebno. Tako bi lahko na primer ljudje med sedenjem v kavarni z enim potegom prsta »priklicali« delovno postajo, razlaga Zuckerberg.
V intervjuju je prvi mož Facebooka podrobno predstavil svoj koncept metaverzuma in kako bo to pomagalo ustvariti ogromne količine priložnosti za posamezne ustvarjalce in umetnike, ki želijo delati in domovati daleč stran od mestnih središč, ali pa tistim, ki živijo v krajih, kjer v bližini ni možnosti za izobraževanje in rekreacijo.
Zuckerberg poudarja, da ne gre le za navidezno resničnost, ampak veliko več kot to. Hkrati je razkril, da načrtuje, da bo metaverzum dostopen na vseh različnih računalniških platformah – mobilnih napravah, osebnih računalnikih, AR (razširjena resničnost), VR (navidezna resničnost) in igralnih konzolah.
Po poročanju tujih medijev naj bi podjetje že ustvarilo oddelek Reality Labs, katerega raziskovalci si prizadevajo opredeliti kakovost metaverza imenovano prisotnost – občutek, da smo z drugimi v istem prostoru. Prav tako pa naj bi Facebook vlagal v programsko opremo, da omogoči dejavnosti, kot je teleportiranje pisarne na drugo mesto, pa tudi fizični komplet, kot so očala AR in naprednejše slušalke VR. Zuckerberg pričakuje, da bodo slušalke in očala AR za vsakodnevno rabo pripravljeni do konca desetletja.
Sprememba poslovnega modela ni lahka odločitev, menijo poznavalci. Vendar kaže, da je Facebook tej svoji viziji zelo predan. Zuckerberg je namreč v intervjuju povedal, da pričakuje, da se bo prehod zgodil v naslednjih petih letih.
Ustvarjanje virtualnega sveta za interakcijo med uporabniki ni le domišljijska vizija, ampak je komercialna nuja, menijo poznavalci. Zuckerberg je ustvaril prvo socialno platformo, ki je postala svetovni standard. Zdaj poskuša v virtualni resničnosti izpeljati isti trik, še dodajajo.
Kot poročajo tuji mediji, je platforma v drugem četrtletju tega leta povečala prodajo iz oglaševanja za 57 odstotkov, za sedem odstotkov je povečala mesečne aktivne uporabnike in skoraj podvojila neto dohodek. Konec junija naj bi družba imela 64 milijard dolarjev gotovine.
»Trenutno v poslovnem modelu Facebooka prevladuje oglaševanje, vendar pa premik v podjetje z metaverzumom povečuje možnost novih virov prihodkov,« meni Zuckerberg.
Metaverzum prvič zasnovan že leta 1992
Izraz »metaverzum« se uporablja za opis vizije, po kateri se bo internet razvil v virtualni svet. Prvič je leta 1992 idejo zasnoval ameriški pisatelj Neal Stephenson v svoji znanstvenofantastični klasiki Snow Crash. V romanu je metaverzum nekakšen virtualni 3D svet, oziroma vesolje skupnih, med seboj povezanih virtualnih prostorov.
Ne gre le za navidezno resničnost
Za razliko od navidezne resničnosti lahko metaverzum vsebuje kopije oziroma digitalne dvojčke resničnega sveta, razlagajo poznavalci. Nekaterim pa se poraja vprašanje, kako Facebook načrtuje uporabo tega znanstvenofantastičnega koncepta v resničnem življenju.
Zuckerberg je v nedavnem intervjuju za The Vergecast povedal, da verjame, da bi lahko zgradil sistem, kjer se ljudje premikajo med napravami navidezne resničnosti, pri čemer bi uporabili realistične avatarje, kjer je to potrebno. Tako bi lahko na primer ljudje med sedenjem v kavarni z enim potegom prsta »priklicali« delovno postajo, razlaga Zuckerberg.
V intervjuju je prvi mož Facebooka podrobno predstavil svoj koncept metaverzuma in kako bo to pomagalo ustvariti ogromne količine priložnosti za posamezne ustvarjalce in umetnike, ki želijo delati in domovati daleč stran od mestnih središč, ali pa tistim, ki živijo v krajih, kjer v bližini ni možnosti za izobraževanje in rekreacijo.
Zuckerberg poudarja, da ne gre le za navidezno resničnost, ampak veliko več kot to. Hkrati je razkril, da načrtuje, da bo metaverzum dostopen na vseh različnih računalniških platformah – mobilnih napravah, osebnih računalnikih, AR (razširjena resničnost), VR (navidezna resničnost) in igralnih konzolah.
Fizični komplet v uporabi že konec desetletja
Po poročanju tujih medijev naj bi podjetje že ustvarilo oddelek Reality Labs, katerega raziskovalci si prizadevajo opredeliti kakovost metaverza imenovano prisotnost – občutek, da smo z drugimi v istem prostoru. Prav tako pa naj bi Facebook vlagal v programsko opremo, da omogoči dejavnosti, kot je teleportiranje pisarne na drugo mesto, pa tudi fizični komplet, kot so očala AR in naprednejše slušalke VR. Zuckerberg pričakuje, da bodo slušalke in očala AR za vsakodnevno rabo pripravljeni do konca desetletja.
Sprememba poslovnega modela ni lahka odločitev, menijo poznavalci. Vendar kaže, da je Facebook tej svoji viziji zelo predan. Zuckerberg je namreč v intervjuju povedal, da pričakuje, da se bo prehod zgodil v naslednjih petih letih.
Možnost novih prihodkov
Ustvarjanje virtualnega sveta za interakcijo med uporabniki ni le domišljijska vizija, ampak je komercialna nuja, menijo poznavalci. Zuckerberg je ustvaril prvo socialno platformo, ki je postala svetovni standard. Zdaj poskuša v virtualni resničnosti izpeljati isti trik, še dodajajo.
Kot poročajo tuji mediji, je platforma v drugem četrtletju tega leta povečala prodajo iz oglaševanja za 57 odstotkov, za sedem odstotkov je povečala mesečne aktivne uporabnike in skoraj podvojila neto dohodek. Konec junija naj bi družba imela 64 milijard dolarjev gotovine.
»Trenutno v poslovnem modelu Facebooka prevladuje oglaševanje, vendar pa premik v podjetje z metaverzumom povečuje možnost novih virov prihodkov,« meni Zuckerberg.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost