Kontroverzni kitajski »klon Tesle« že v Evropi
Prva serija kitajskih električnih športnih terencev je prispela na Norveško, od koder bodo vozila dostavljali strankam po Evropi.
Odpri galerijo
Xpeng, kitajsko zagonsko podjetje, ki je do neke mere ustvarilo kopijo Tesle, je začelo dobavljati svoje električne avtomobile po Evropi in postalo eno prvih novih kitajskih podjetij, ki se je razširilo na zahod.
Henry Xia, ki je Xpeng ustanovil leta 2014, je odkrito priznal, da je nanj vplivala Tesla in napoved proizvajalca avtomobilov, da so javnosti odprli svoje patente.
Po poročanju podjetja so bili prvi, ki so Teslino tehnologijo dejansko začeli uporabljati brezplačno.
Vendar podjetje Tesla ni odprlo svojega patenta v pravem pomenu besede, temveč je obljubilo, da ne bo tožilo nikogar, ki v dobri veri uporablja njihove patente za izdelavo električnih vozil.
Xpeng je šel nekoliko dlje od samo uporabe tehnologije iz Teslinih patentov.
Portal Electrek je objavil poročilo o tem, kako je zagonsko podjetje gradilo vozilo, ki ga je Tesla močno navdihnila – do te mere, da so ga nekateri poimenovali kar »klon Tesle«.
Na koncu so kopirali zasnovo uporabniškega vmesnika Autopilot in instrumentne plošče za svoj električni SUV. Še več. Xpeng je kopiral celo Teslino zasnovo spletnega mesta za lansiranje njihove nove električne limuzine P7. Kasneje so spletno stran sicer posodobili.
Trenutno je zagonsko soočeno s tožbo, ki jo je Tesla vložila zaradi kraje njihove izvorne kode Autopilot. Lani je namreč Tesla vložila tožbo proti Guangzhi Cao, svojemu nekdanjemu inženirju avtopilota, ki danes sodeluje v Xpengovi ekipi razvoja avtonomne vožnje.
V tožbi avtomobilski proizvajalec trdi, da je Cao pred odhodom naložil izvorno kodo Autopilota na svojo osebno napravo prek Airdropa in jo prodal podjetju Xpeng, ko se je temu pridružil.
Xpeng je zanikal, da so od inženirja prejeli izvorno kodo, vendar Tesla trdi, da ima nasprotne dokaze.
Do zdaj je Xpeng svoja električna vozila dobavljal le na Kitajskem, kjer je uveljavljanje pravic intelektualne lastnine znatno težje.
Ta teden je podjetje začelo z dostavo vozil izven Kitajske.
Prva serija 100 električnih športnih terencev Xpeng G3 je že prispela na Norveško, od koder bodo vozila dostavljali strankam po Evropi.
»Dobava vozil na Norveško predstavlja ključni mejnik v prizadevanjih Xpenga, da postane priznana mednarodna znamka električnih vozil. Naš začetek prodaje v Evropi prihaja ravno v trenutku, ko se potrošniki v vse večjem številu preusmerjajo na bolj trajnosten osebni prevoz in na prelomni točki, ko vlade po vsem svetu pospešujejo svoja prizadevanja glede izboljšanja emisij. Veselimo se, da bomo pomemben dejavnik pospeševanja tega prehoda,« je mejnik komentiral He Xiaopeng, izvršni direktor in predsednik Xpenga.
Cena športnega terenca Xpeng G3 je 33.700 evrov.
Klon Tesle?
Henry Xia, ki je Xpeng ustanovil leta 2014, je odkrito priznal, da je nanj vplivala Tesla in napoved proizvajalca avtomobilov, da so javnosti odprli svoje patente.
Po poročanju podjetja so bili prvi, ki so Teslino tehnologijo dejansko začeli uporabljati brezplačno.
Vendar podjetje Tesla ni odprlo svojega patenta v pravem pomenu besede, temveč je obljubilo, da ne bo tožilo nikogar, ki v dobri veri uporablja njihove patente za izdelavo električnih vozil.
Xpeng je šel nekoliko dlje od samo uporabe tehnologije iz Teslinih patentov.
Portal Electrek je objavil poročilo o tem, kako je zagonsko podjetje gradilo vozilo, ki ga je Tesla močno navdihnila – do te mere, da so ga nekateri poimenovali kar »klon Tesle«.
Na koncu so kopirali zasnovo uporabniškega vmesnika Autopilot in instrumentne plošče za svoj električni SUV. Še več. Xpeng je kopiral celo Teslino zasnovo spletnega mesta za lansiranje njihove nove električne limuzine P7. Kasneje so spletno stran sicer posodobili.
Trenutno je zagonsko soočeno s tožbo, ki jo je Tesla vložila zaradi kraje njihove izvorne kode Autopilot. Lani je namreč Tesla vložila tožbo proti Guangzhi Cao, svojemu nekdanjemu inženirju avtopilota, ki danes sodeluje v Xpengovi ekipi razvoja avtonomne vožnje.
V tožbi avtomobilski proizvajalec trdi, da je Cao pred odhodom naložil izvorno kodo Autopilota na svojo osebno napravo prek Airdropa in jo prodal podjetju Xpeng, ko se je temu pridružil.
Xpeng je zanikal, da so od inženirja prejeli izvorno kodo, vendar Tesla trdi, da ima nasprotne dokaze.
Xpeng že na Norveškem
Do zdaj je Xpeng svoja električna vozila dobavljal le na Kitajskem, kjer je uveljavljanje pravic intelektualne lastnine znatno težje.
Ta teden je podjetje začelo z dostavo vozil izven Kitajske.
Prva serija 100 električnih športnih terencev Xpeng G3 je že prispela na Norveško, od koder bodo vozila dostavljali strankam po Evropi.
PREBERITE TUDI:
»Dobava vozil na Norveško predstavlja ključni mejnik v prizadevanjih Xpenga, da postane priznana mednarodna znamka električnih vozil. Naš začetek prodaje v Evropi prihaja ravno v trenutku, ko se potrošniki v vse večjem številu preusmerjajo na bolj trajnosten osebni prevoz in na prelomni točki, ko vlade po vsem svetu pospešujejo svoja prizadevanja glede izboljšanja emisij. Veselimo se, da bomo pomemben dejavnik pospeševanja tega prehoda,« je mejnik komentiral He Xiaopeng, izvršni direktor in predsednik Xpenga.
Cena športnega terenca Xpeng G3 je 33.700 evrov.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost