Kontroverzni kitajski »klon Tesle« že v Evropi

Prva serija kitajskih električnih športnih terencev je prispela na Norveško, od koder bodo vozila dostavljali strankam po Evropi.
Fotografija: Električni športni terenci Xpeng G3. FOTO: Xpeng
Odpri galerijo
Električni športni terenci Xpeng G3. FOTO: Xpeng

Xpeng, kitajsko zagonsko podjetje, ki je do neke mere ustvarilo kopijo Tesle, je začelo dobavljati svoje električne avtomobile po Evropi in postalo eno prvih novih kitajskih podjetij, ki se je razširilo na zahod.
 

Klon Tesle?


Henry Xia, ki je Xpeng ustanovil leta 2014, je odkrito priznal, da je nanj vplivala Tesla in napoved proizvajalca avtomobilov, da so javnosti odprli svoje patente.


Po poročanju podjetja so bili prvi, ki so Teslino tehnologijo dejansko začeli uporabljati brezplačno.

Vendar podjetje Tesla ni odprlo svojega patenta v pravem pomenu besede, temveč je obljubilo, da ne bo tožilo nikogar, ki v dobri veri uporablja njihove patente za izdelavo električnih vozil.
 
Xpeng je šel nekoliko dlje od samo uporabe tehnologije iz Teslinih patentov. 

Električni športni terencec Xpeng G3. FOTO: Xpeng
Električni športni terencec Xpeng G3. FOTO: Xpeng

Portal Electrek je objavil poročilo o tem, kako je zagonsko podjetje gradilo vozilo, ki ga je Tesla močno navdihnila – do te mere, da so ga nekateri poimenovali kar »klon Tesle«.
 
Na koncu so kopirali zasnovo uporabniškega vmesnika Autopilot in instrumentne plošče za svoj električni SUV. Še več. Xpeng je kopiral celo Teslino zasnovo spletnega mesta za lansiranje njihove nove električne limuzine P7. Kasneje so spletno stran sicer posodobili.
 
Trenutno je zagonsko soočeno s tožbo, ki jo je Tesla vložila zaradi kraje njihove izvorne kode Autopilot. Lani je namreč Tesla vložila tožbo proti Guangzhi Cao, svojemu nekdanjemu inženirju avtopilota, ki danes sodeluje v Xpengovi ekipi razvoja avtonomne vožnje.
 
V tožbi avtomobilski proizvajalec trdi, da je Cao pred odhodom naložil izvorno kodo Autopilota na svojo osebno napravo prek Airdropa in jo prodal podjetju Xpeng, ko se je temu pridružil.

Teslin autopilot. FOTO: Tesla
Teslin autopilot. FOTO: Tesla

Xpengov autopilot FOTO: Xpeng
Xpengov autopilot FOTO: Xpeng

 
Xpeng je zanikal, da so od inženirja prejeli izvorno kodo, vendar Tesla trdi, da ima nasprotne dokaze.
 

Xpeng že na Norveškem


Do zdaj je Xpeng svoja električna vozila dobavljal le na Kitajskem, kjer je uveljavljanje pravic intelektualne lastnine znatno težje.
 
Ta teden je podjetje začelo z dostavo vozil izven Kitajske.
 
Prva serija 100 električnih športnih terencev Xpeng G3 je že prispela na Norveško, od koder bodo vozila dostavljali strankam po Evropi.


»Dobava vozil na Norveško predstavlja ključni mejnik v prizadevanjih Xpenga, da postane priznana mednarodna znamka električnih vozil. Naš začetek prodaje v Evropi prihaja ravno v trenutku, ko se potrošniki v vse večjem številu preusmerjajo na bolj trajnosten osebni prevoz in na prelomni točki, ko vlade po vsem svetu pospešujejo svoja prizadevanja glede izboljšanja emisij. Veselimo se, da bomo pomemben dejavnik pospeševanja tega prehoda,« je mejnik komentiral He Xiaopeng, izvršni direktor in predsednik Xpenga.
 
Cena športnega terenca Xpeng G3 je 33.700 evrov.

Več iz rubrike