Bančni račun je možno odpreti tudi na daljavo
Z razvojem tehnologije je uporabnikom različnih storitev omogočeno, da številne postopke opravijo kar v udobju svojega doma, brez da bi se morali pri tem odpraviti do fizične poslovalnice. To lahko številnim predstavlja pomembno prednost pri odločitvi za ponudnika, porast digitalnih storitev pa je bila v zadnjih dveh letih pandemije še toliko bolj zaznana.
Banke so svojim klientom že dolgo časa ponujale možnost, da svoje bančne račune vodijo preko spletne in mobilne banke, verjetno pa marsikdo ne ve, da nekatere banke svojim strankam ponujajo tudi možnost odpiranja bančnega računa na daljavo.
Ta opcija je sicer priporočljiva predvsem za tiste, ki so vajeni dela s sodobnimi napravami, so dovolj samostojni, strpni in se znajdejo, če pride do morebitnih težav, je pokazalo primerjalno ocenjevanje Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave MIPOR, v sklopu katerega so ocenjevali, kakšna je kakovost tovrstne storitve pri preučevanih bankah. Raziskavo je sofinanciralo ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Najboljšo oceno prejela Intesa Sanpaolo
Najboljša končna ocena je bila podeljena banki Intesi Sanpaolo, najslabša pa Unicreditu. Najpogostejši razlogi za slabše ocene so bili: tehnične težave, slaba spletna povezava, nezmožnost zajeti jasno fotografijo dokumenta, dolgi obrazci in napačno vneseni podatki, so pojasnili ocenjevalci, ki nameravajo čez nekaj let ponoviti raziskavo in vanjo vključiti širši nabor bank, pri čemer pričakujejo, da jim bodo lahko podelili še boljše ocene.
Iz Zveze potrošnikov Slovenije so sporočili, da lahko račun na daljavo odprejo stranke, ki imajo spletno povezavo za izpolnjevanje obrazcev in videoidentifikacijo; mobilni telefon, na katerega lahko prejmejo SMS-e z gesli in povezavami; kamero in mikrofon ter davčno številko in osebni dokument. Pomembno je tudi, da klient med samim postopkom in po njegovem končanju shranjuje vso prejeto dokumentacijo, ki mu služi kot dokazilo za uspešno izveden postopek.
V postopku odpiranja računa na daljavo bo morala stranka odgovoriti, kakšen je namen odpiranja računa, kolikšna je višina predvidenih mesečnih prilivov, kako bo poslovala z gotovino, če ima davčno rezidenstvo v drugih državah, če bo prihajalo tudi do poslovanja s tujino ter kje je zaposlena. Ponekod bodo klienta vprašali tudi, kolikšen naj bo dnevni limit za dvige na bankomatu in spletna plačila, če namerava uporabljati spletno in/ali mobilno banko ter prejemati varnosti SMS, so še pojasnili avtorji ocenjevanja pri MIPOR.
Več iz rubrike
Javnofinančna gibanja ugodna, a z negativnimi tveganji
Novi podatki Fiskalnega sveta na voljo. In kakšna je projekcija prihodnosti?
Kateri so 4 razlogi zakaj imajo samski višje denarne stroške?
Samski stan ima svoje prednosti, toda med njimi v večini ni tistih, ki so denarne narave.