Pri Gorenju so postavili svojo železniško linijo iz Trsta
Eden največjih ladjarskih prevoznikov na svetu Cosco je vzpostavil posebno železniško linijo iz tržaške luke do Gorenja v Velenju, so sporočili iz podjetja. Kontejnerski vlaki so dolgi tudi do 500 metrov, s svojo velikostjo pa v Velenju naletijo na ozko grlo, zato jih tam razstavijo v dva ali tri dele, preden lahko pripeljejo v Gorenje.
Vlak je že opravil prvo vožnjo, in sicer v ponedeljek zvečer, ko je iz pristanišča v Trstu odpeljal kontejnerje s surovinami in komponentami za proizvodnjo v Velenju. Vlak je v industrijski park Hisense Europe v Velenju prispel v torek zjutraj.
Kontejnerji z ladij neposredno v Velenje
Omenjen vlak bo kontejnerje, ki v tržaško pristanišče prispejo na Coscovih čezoceanskih ladjah, vozil neposredno na obstoječi kontejnerski terminal v Velenju. Posebni blokovni vlak Hisense Block Train bo vozil pod okriljem kitajskega logističnega giganta Cosco, redne vožnje pa začenja septembra.
»Ta nova proga je zelo pomembna za izboljšanje transportnega sistema za naše tovarne v Velenju ter za zagotavljanje stabilne dobavne verige,« je dejal predsednik Hisense Europe Hanson Han. »Kot globalna blagovna znamka, ki je globoko zakoreninjena na evropskem trgu, je imel Hisense zagotavljanje visokokakovostnih izdelkov in storitev evropskim kupcem vedno za svoj glavni cilj. Raziskave in razvoj v Evropi, lokalizirana proizvodnja in prodaja so bili vedno naša dolgoročna strategija za podporo temu cilju,« je še povedal in dodal, da je Hisense po tem, ko je leta 2018 pridobil blagovno znamko Gorenje in njene evropske tovarne, svoje izdelke in storitve globoko integriral z Gorenjevimi izdelki in storitvami. To je vodilo k nadaljnji okrepljeni strategiji lokalizacije, izdelke, ki jih izdelajo v Evropi, pa zdaj prevažajo na evropske trge, ob tem pa še na azijske in ameriške trge pa tudi na druga območja po svetu.
Vlake morajo zaradi velikosti v Velenju razstaviti
Predvidoma septembra bo železniška linija začela redno obratovanje, takrat pa bosta v Velenje na teden vozila dva Hisensova vlaka, skupaj bosta imela največ 64 kontejnerjev. Čeprav kar 80 odstotkov tovora za tovarne Hisense poteka prek Luke Koper (hkrati predstavlja tudi dva odstotka letnega prometa v luki), je prevoznik za izhodno točko linije izbral tržaško pristanišče.
Omenjeni kontejnerski vlaki so dolgi do 500 metrov, s svojo velikostjo pa vlaki v Velenju naletijo na ozko grlo. V luči tega jih tam razstavijo v dva ali tri dele, preden lahko pripeljejo v Gorenje. »Tukaj jih s posebnim dvigalom pretovorijo z vlaka na kontejnerski terminal, na vlak pa naložijo prazne kontejnerje. Kompozicija od Trsta do Velenja potuje približno 12 ur. Zaradi povečanja obsega proizvodnje je obstoječi kontejnerski terminal znotraj varovanega območja Gorenja že prezaseden in premajhen, zato ga bomo širili oz. v neposredni bližini uredili še enega, tako da bo njuna skupna zmogljivost do 250 velikih kontejnerjev,« so napovedali v Velenju.
Ob prvi vožnji je v Trstu potekala kratka slovesnost, vlak pa so na pot pospremili Li Bin, odposlanec za gospodarstvo in trgovino na veleposlaništvu Ljudske republike Kitajske v Italiji, Massimiliano Fedriga, predsednik dežele Furlanije-Julijske krajine, Hanson Han, predsednik Hisense Europe, izvršni podpredsednik Cosco Shipping Ji Lin ter ostali gostje.
Dolga zgodovina med Hisense in Cosco
Hisense s prevoznikom Cosco Shipping v dobavni verigi sodeluje že dalj časa, na podoben način pa sodelujejo tudi na Kitajskem.
Kitajski Cosco Shipping Group je eden največjih ladijskih prevoznikov na svetu, razlagajo pri Hisense. Razpolaga s floto več kot 1400 plovil in skupno zmogljivostjo več kot 112 milijonov ton. »V zadnjih letih se zanašajo na pristanišče Pirej in okoliška evropska pristanišča ter lastno blagovno znamko Diamond Line, ki temelji na prednosti dostave in obsega intermodalnega prevoza ocean-železnica. Posebna železniška tovorna linija Trst-Velenje je del ekspresne linije kopno-morje med Kitajsko in Evropo, ki združuje ladijski in kopenski transport in se razteza od grškega pristaniškega mesta Pirej do zaledja Evrope.« so še sporočili iz Velenja.
Preberite še:
Več iz rubrike
Konflikti v podjetju in kako jih razrešiti
Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. Ti so naravni in celo zdravi, pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati.
500-odstotno zvišanje cen elektrike
Cene elektrike gredo v nebo. Ekonomisti pričakujejo, da bodo evro območje v prihodnjih mesecih potisnile v hudo in trajno gospodarsko recesijo.