Bubble tea, nov simbol zmage nad karanteno

Šanghaj se prebuja iz "zapora" zaradi Covida 19. Ali lahko "maščevalno nakupovanje" ohrani razkošje na Kitajskem?
Fotografija: Svobodno pitje "bubble tea" in pretirano nakupovanje pomenita znak prebujenja Šanghaja.Foto: Jing Daily
Odpri galerijo
Svobodno pitje "bubble tea" in pretirano nakupovanje pomenita znak prebujenja Šanghaja.Foto: Jing Daily

Od sredine marca, še posebej pa v zadnjih tednih, so nekatere (drzne) kitajske spletne strani večinoma objavljale članke o tem, kako se pripraviti na odhod iz strogo nadzorovanega območja Kitajske, ki se je spet spopadal s pandemijo in po mnenju tamkajšnjih prebivalcev s prestrogimi ukrepi, ki so dušili ne le posameznike, ampak tudi gospodarstvo.

Množični eksodus

Mnogi so te nasvete poslušali in jih tudi upoštevali. Tako se je denimo na tisoče ljudi zaradi naveličanosti in nevzdržnih strogih ukrepov zaradi Covida 19 dokončno odločilo zapustiti Hong Kongu. Večina se je preselila v Singapur, kje si obetajo boljše, predvsem pa svobodnejše življenje.

image_alt
Visoka inflacija v Argentini 'sili' ljudi v bitcoin

Množična izselitev je seveda velika nezaupnica kitajski vladi in predvsem platforma za nove težave, saj so med izseljenci v Singapur večinoma najboljši talenti, steber razvoja.

Mlade Kitajske so si kupile kar štiri skodelice čaja z mehurčki, kar so imenovale "maščevanje z mehurčki".Foto: Getty Image
Mlade Kitajske so si kupile kar štiri skodelice čaja z mehurčki, kar so imenovale "maščevanje z mehurčki".Foto: Getty Image

Ali bo to velika škoda za kitajsko provinco, ne vemo; so pa začeli mediji pisati o tem, da se po prvem razrahljanju ukrepov zaradi Covida 19 ljudje, ki so ostali niso ravno zapodili v raziskovalne laboratorije, delovna mest ali raziskovanje, ampak na mehurčkasti čaj.

Bubble tea

Mladi Kitajci se prebujajo in po tednih lockdowna spet dihajo svobodo. Ena izmed mladih Kitajk, ki niti slučajno ni najprej zavila v šolo ali v službo, ampak tako kot številne njene vrstnice, si je najprej privoščila "bubble tea".

Za Financial TImes je povedala, da je kupila štiri skodelice čaja z mehurčki v tem, kar je imenovala "maščevanje z mehurčki".

Dejala je, da svobodno pitje najbolj znane pijače v populaciji mladih Azijcev pomeni znak prebujenja Šanghaja, ki se je uradno popolnoma zaprl 28. marca, kar je pomenilo, da je 25-milijonov mestnim prebivalcem za  več tednov omejilo gibanje izven domov.

A na prvi pogled renesansa pri analitikih ne zbuja ravno velike vere v svetlo bližnjo prihodnost. Foto: Getty Image
A na prvi pogled renesansa pri analitikih ne zbuja ravno velike vere v svetlo bližnjo prihodnost. Foto: Getty Image

Mimogrede: Čaj z mehurčki je popularna azijska pijača, pripravljena na osnovi črnega čaja oziroma čaja Oolong. Čaj, ki mu med pripravo dodamo mleko, sladke sirupe in barvite želatinaste kroglice, se med posebnim postopkom mešanja spremeni v penasto mešanico, ki jo nadvse radi srkajo vsi ljubitelji azijske popularne kulture.

Medtem ko so mladi Azijci posedali ob pitju mehurčkastega čaja, pa so ostali Šanghajci odkorakali v nakupovalne centre in si dali duška z nakupovanjem. Čakalne vrste pred najbolj prestižnimi trgovinami s prestižnimi blagovnimi znamkami so dolge po več deset metrov, kar dokazujejo objave na družabnih omrežjih.

V objavi na spletnem mestu Weibo je uporabnik Shanghai Hot Information, ki ima več kot milijon sledilcev, delil slike strank, ki čakajo v čakalni vrsti pred trgovinami Hermès, Céline in Dior v mestnem nakupovalnem središču Plaza 66 višjega cenovnega razreda.

"Maščevalno nakupovanje" je besedna zveza, ki  opisuje, kakoso nakupovalno "sestradani" potrošniki prišli iz karantene in prekomerno kompenzirajo večtednsko zaprtej v svoje domove tako, da opravljajo bolj kompulzivne in množične nakupe.Foto: Dailyjing
"Maščevalno nakupovanje" je besedna zveza, ki  opisuje, kakoso nakupovalno "sestradani" potrošniki prišli iz karantene in prekomerno kompenzirajo večtednsko zaprtej v svoje domove tako, da opravljajo bolj kompulzivne in množične nakupe.Foto: Dailyjing

"Maščevalno nakupovanje" je besedna zveza, ki  opisuje, kako so nakupovalno "sestradani" potrošniki prišli iz karantene in prekomerno kompenzirajo večtedensko zaprtje v svoje domove tako, da opravljajo bolj impulzivne in množične nakupe. Zaradi tega blagovne znamke že opažajo skok v prodaji, a koliko se lahko zanesejo na te napovedane porabe?

A na prvi pogled renesansa pri analitikih ne zbuja ravno velike vere v svetlo bližnjo prihodnost. Denimo maloprodaja, glavno merilo potrošniške dejavnosti v državi, je aprila upadla za 11 odstotkov v primerjavi z letom prej – kar je najmočnejši upad v več kot dveh letih – in vpliv začasne sprostitve ukrepov  še vedno zbuja negotovost.

Adam Cochrane, analitik pri Deutsche Bank Research, je dejal, da oživitev kitajske potrošnje ne bo tako močna, kot je bila leta 2020. "Resnost strogih ukrepov  v kombinaciji s stalno negotovostjo glede prihodnje politike je velika in ne zbuja upanja, da se bo situacija hitro rešila," rekel je.

Trgovine so se ponovno odprle s 75-odstotno zmogljivostjo, medtem ko bodo ostala podjetja, vključno z nekaterimi restavracijami, ostala zaprta. Prebivalci, ki živijo v kompleksih, v katerih so nedavno registrirani primeri pozitivnih na Covid 19, bodo prav tako ostali zaprti in bodo morali vsakih 72 ur opraviti PCR teste, da bodo lahko uporabljali javni prevoz.

Navzočnost virusa ostaja, prav tako strah, a če je vsaj malo v uteho: danes se lahko v Šanghaju in v Hong Kongu že lahko srka "bubble tea"... Ali se bo ta modna pijača zapisala v zgodovino tudi kot simbol svobode, pa bomo videli sproti.

image_alt
Toksična moškost stane Nemčijo 63 milijard evrov na leto

Več iz rubrike