Bubble tea, nov simbol zmage nad karanteno
Od sredine marca, še posebej pa v zadnjih tednih, so nekatere (drzne) kitajske spletne strani večinoma objavljale članke o tem, kako se pripraviti na odhod iz strogo nadzorovanega območja Kitajske, ki se je spet spopadal s pandemijo in po mnenju tamkajšnjih prebivalcev s prestrogimi ukrepi, ki so dušili ne le posameznike, ampak tudi gospodarstvo.
Množični eksodus
Mnogi so te nasvete poslušali in jih tudi upoštevali. Tako se je denimo na tisoče ljudi zaradi naveličanosti in nevzdržnih strogih ukrepov zaradi Covida 19 dokončno odločilo zapustiti Hong Kongu. Večina se je preselila v Singapur, kje si obetajo boljše, predvsem pa svobodnejše življenje.
Množična izselitev je seveda velika nezaupnica kitajski vladi in predvsem platforma za nove težave, saj so med izseljenci v Singapur večinoma najboljši talenti, steber razvoja.
Ali bo to velika škoda za kitajsko provinco, ne vemo; so pa začeli mediji pisati o tem, da se po prvem razrahljanju ukrepov zaradi Covida 19 ljudje, ki so ostali niso ravno zapodili v raziskovalne laboratorije, delovna mest ali raziskovanje, ampak na mehurčkasti čaj.
Bubble tea
Mladi Kitajci se prebujajo in po tednih lockdowna spet dihajo svobodo. Ena izmed mladih Kitajk, ki niti slučajno ni najprej zavila v šolo ali v službo, ampak tako kot številne njene vrstnice, si je najprej privoščila "bubble tea".
Za Financial TImes je povedala, da je kupila štiri skodelice čaja z mehurčki v tem, kar je imenovala "maščevanje z mehurčki".
Dejala je, da svobodno pitje najbolj znane pijače v populaciji mladih Azijcev pomeni znak prebujenja Šanghaja, ki se je uradno popolnoma zaprl 28. marca, kar je pomenilo, da je 25-milijonov mestnim prebivalcem za več tednov omejilo gibanje izven domov.
Mimogrede: Čaj z mehurčki je popularna azijska pijača, pripravljena na osnovi črnega čaja oziroma čaja Oolong. Čaj, ki mu med pripravo dodamo mleko, sladke sirupe in barvite želatinaste kroglice, se med posebnim postopkom mešanja spremeni v penasto mešanico, ki jo nadvse radi srkajo vsi ljubitelji azijske popularne kulture.
Medtem ko so mladi Azijci posedali ob pitju mehurčkastega čaja, pa so ostali Šanghajci odkorakali v nakupovalne centre in si dali duška z nakupovanjem. Čakalne vrste pred najbolj prestižnimi trgovinami s prestižnimi blagovnimi znamkami so dolge po več deset metrov, kar dokazujejo objave na družabnih omrežjih.
V objavi na spletnem mestu Weibo je uporabnik Shanghai Hot Information, ki ima več kot milijon sledilcev, delil slike strank, ki čakajo v čakalni vrsti pred trgovinami Hermès, Céline in Dior v mestnem nakupovalnem središču Plaza 66 višjega cenovnega razreda.
"Maščevalno nakupovanje" je besedna zveza, ki opisuje, kako so nakupovalno "sestradani" potrošniki prišli iz karantene in prekomerno kompenzirajo večtedensko zaprtje v svoje domove tako, da opravljajo bolj impulzivne in množične nakupe. Zaradi tega blagovne znamke že opažajo skok v prodaji, a koliko se lahko zanesejo na te napovedane porabe?
A na prvi pogled renesansa pri analitikih ne zbuja ravno velike vere v svetlo bližnjo prihodnost. Denimo maloprodaja, glavno merilo potrošniške dejavnosti v državi, je aprila upadla za 11 odstotkov v primerjavi z letom prej – kar je najmočnejši upad v več kot dveh letih – in vpliv začasne sprostitve ukrepov še vedno zbuja negotovost.
Adam Cochrane, analitik pri Deutsche Bank Research, je dejal, da oživitev kitajske potrošnje ne bo tako močna, kot je bila leta 2020. "Resnost strogih ukrepov v kombinaciji s stalno negotovostjo glede prihodnje politike je velika in ne zbuja upanja, da se bo situacija hitro rešila," rekel je.
Trgovine so se ponovno odprle s 75-odstotno zmogljivostjo, medtem ko bodo ostala podjetja, vključno z nekaterimi restavracijami, ostala zaprta. Prebivalci, ki živijo v kompleksih, v katerih so nedavno registrirani primeri pozitivnih na Covid 19, bodo prav tako ostali zaprti in bodo morali vsakih 72 ur opraviti PCR teste, da bodo lahko uporabljali javni prevoz.
Navzočnost virusa ostaja, prav tako strah, a če je vsaj malo v uteho: danes se lahko v Šanghaju in v Hong Kongu že lahko srka "bubble tea"... Ali se bo ta modna pijača zapisala v zgodovino tudi kot simbol svobode, pa bomo videli sproti.
Več iz rubrike
Konflikti v podjetju in kako jih razrešiti
Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. Ti so naravni in celo zdravi, pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati.
500-odstotno zvišanje cen elektrike
Cene elektrike gredo v nebo. Ekonomisti pričakujejo, da bodo evro območje v prihodnjih mesecih potisnile v hudo in trajno gospodarsko recesijo.