Kaos v Veliki Britaniji – cene uvoženih izdelkov poskočile v nebo
Biritanski potrošniki spoznavajo, da je brexit povzročil zvišanje cen izdelkov, ki so uvoženi iz držav EU. Cene so se letos povečale tudi za trikrat.
Odpri galerijo
Več tisoč potrošnikov z otoka je po izstopu Velike Britanije iz Evropske unije ugotovilo, da so se nekateri izdelki podražili. Gre za izdelke, ki prihajajo iz EU, ti so namreč deležni drugačne carinske obravnave, dodan je še davek na dodano vrednost, višji so tudi logistični stroški, navaja gospodarska redakcija pri Yahooju.
Evropski trgovci glede povišanja cen prst uperjajo v t. i. rdeč trak, ki je ovil britansko gospodarstvo. Rdeč trak je prispodoba pretiranih omejitev in regulacij, ki imajo negativen učinek na gospodarske aktivnosti, v tem primeru pa naj bi bil posledica brexita. Izstop Velike Britanije iz EU je namreč opazno povečal zastoje pri dobavi, končni kupci pa pokrivajo še dodatne stroške trgovcev - ti po novem ob prevzemu blaga v skladiščih plačajo nove dajatve na izdelke, ki so uvoženi v državo.
Po zaključenem prehodnem obdobju brexita, ki se je izteklo konec leta 2020, so zaživela nova pravila. Tako je zdaj uveljavljen davek na dodano vrednost (VAT) za vse nakupe iz EU, katerih vrednost presega 135 funtov (184 evrov). Davek se pobere ob dobavi.
Ob že omenjenih davkih, zamudah in višjih stroških pa slednje še povečajo carine za izdelke, ki v celoti ali delno prihajajo izven držav članic EU.
The Times medtem navaja primer, ko je špeditersko podjetje DPD od britanskega kupca zahtevalo davek v višini 77 funtov, ob tem pa še dodatna plačila, s katerim bi sprostili dobavo oblek, ki so bile za 245 funtov kupljene na francoski spletni strani. Kupci na otoku so že izrazili zaskrbljenost glede novega zaračunavanja stroškov, hkrati pa poudarjajo, da pri nakupu prek spleta ni nikjer poudarjeno, da ob prevzemu nastanejo še dodatni stroški.
Izdelki, ki stanejo manj kot 135 funtov, niso uvrščeni v nabor izdelkov, pri katerih morajo kupci ob prevzemu plačati davek na dodano vrednost. Namesto tega dajatev pokrijejo trgovci, prodajo pa zabeležijo pri Britanskem davčnem uradu (HM Revenue and Customs - HMRC).
Kos pogače ob brexitu pa so si izborila tudi podjetja, zadolžena za dostavo na otok. Ta zdaj pričakovano višajo stroške za končne kupce, saj morajo pokriti novonastale stroške, ki jih imajo z novim administrativnim delom in pobiranjem dodatnih davkov, piše The Times. DHL tako zaračunava minimalno 11 funtov ali 2,5 odstotka za davek na dodano vrednost ter druge obveznosti, ki jih imajo z dostavo. Royal Mail zaračunava 8 funtov.
Direktor podjetja Returnado Haider Abdo kupcem po svetu ureja vrnitve blaga prodajalnam, glede aktualnega kaosa v Veliki Britaniji pa je povedal: »Pogovarjali smo se s podjetjem, ki deluje znotraj EU, sicer pa je specializirano za izdelavo etiket za pošiljke. V podjetju pravijo, da kar 80 odstotkov njihovih partnerjev še ne izpolnjuje zahtev, ki so pravzaprav pogoj za sodelovanje v novonastalih razmerah po brexitu. Ti partnerji pa na mesec v Veliko Britanijo pošljejo tudi več kot 100.000 pošiljk. Manjši trgovci so imeli srečo, da se nove zahteve niso pojavile v času božičnih praznikov, saj je to njihov najbolj dobičkonosen del leta.«
Zaradi dodatne birokracije, nejasnih razmer in možnosti dodatnih stroškov so špediterji že povišali cene dobave med Veliko Britanijo in EU, tudi za primere, ko pri dobavi ni davka na dodano vrednost ali drugih pristojbin. Vsi ki pošiljajo pakete na relaciji Evropska unija - Velika Britanija, mora izpolniti formular, ki dokazuje izvor blaga in pa razlog pošiljanja paketa.
Trgovci ki prodajajo v Veliko Britanijo, so zdaj prisiljeni plačati stroške carine, obenem pa morajo izpolniti še izjavo o dobavi ter opraviti registracijo davka na dodano vrednost v Veliki Britaniji.
Podjetje TNT zaračunava 4.31 funta za vse dostave v Veliko Britanijo, medtem ko je njegov največji tekmec UPS nekoliko dražji, kajti cena za pošiljko na otok se začne pri 4.50 funta. Tudi DHL zaračunava dodatne stroške, in sicer 4 funte pristojbin za vsak poslan paket.
Tri tedne po brexitu številna britanska podjetja že poročajo, da so jih vse navedene spremembe prizadele. Govorec britanske vlade je glede tega povedal: »novi model davka na dodano vrednost zagotavlja, da podjetja, ki delujejo v Veliki Britaniji, niso v slabšem položaju, kot tuja konkurenca, ki izdelke uvozi brez davka. Nov sistem prav tako naslavlja težavo, ki jo predstavljajo nekateri trgovci preko luže - ti namreč ne plačujejo primerne vsote davka na dodano vrednost, ko svoje izdelke prodajajo v Veliki Britaniji. Pričakujemo, da bo nov sistem v davčno blagajno prispeval okoli 300 milijonov funtov, s katerimi bomo pokrili nujne javne storitve.«
Britanska vlada ob tem pričakuje, da se bodo evropska podjetja prijavila v obstoječi sistem kot plačniki davka na dodano vrednost, sicer pa davčni urad Velike Britanije (HMRC) tesno sodeluje s tistimi, ki se še niso odločili, ali želijo delovati pod novimi pogoji.
Ob tem je vredno omeniti, da je britansko podjetje DPD, ki se ukvarja z dostavo pošiljk, v začetku januarja sporočilo, da za zdaj iz svoje ponudbe umikajo celinsko dostavo v Evropo, vključujoč z Irsko. Kot razlog navajajo brexit, saj naj bi se postopki pošiljanja dodatno zapletli, številni paketi pa so zdaj označeni, kot nepopolni, kar pomeni, da jih morajo vrniti pošiljatelju.
PREBERITE TUDI:
Rdeč trak
Evropski trgovci glede povišanja cen prst uperjajo v t. i. rdeč trak, ki je ovil britansko gospodarstvo. Rdeč trak je prispodoba pretiranih omejitev in regulacij, ki imajo negativen učinek na gospodarske aktivnosti, v tem primeru pa naj bi bil posledica brexita. Izstop Velike Britanije iz EU je namreč opazno povečal zastoje pri dobavi, končni kupci pa pokrivajo še dodatne stroške trgovcev - ti po novem ob prevzemu blaga v skladiščih plačajo nove dajatve na izdelke, ki so uvoženi v državo.
Po zaključenem prehodnem obdobju brexita, ki se je izteklo konec leta 2020, so zaživela nova pravila. Tako je zdaj uveljavljen davek na dodano vrednost (VAT) za vse nakupe iz EU, katerih vrednost presega 135 funtov (184 evrov). Davek se pobere ob dobavi.
Zmeda
Ob že omenjenih davkih, zamudah in višjih stroških pa slednje še povečajo carine za izdelke, ki v celoti ali delno prihajajo izven držav članic EU.
The Times medtem navaja primer, ko je špeditersko podjetje DPD od britanskega kupca zahtevalo davek v višini 77 funtov, ob tem pa še dodatna plačila, s katerim bi sprostili dobavo oblek, ki so bile za 245 funtov kupljene na francoski spletni strani. Kupci na otoku so že izrazili zaskrbljenost glede novega zaračunavanja stroškov, hkrati pa poudarjajo, da pri nakupu prek spleta ni nikjer poudarjeno, da ob prevzemu nastanejo še dodatni stroški.
Kupci na otoku morajo ob prejemu izdelkov iz EU pokriti še dodatne davke. Potrošniki izražajo zaskrbljenost glede novega zaračunavanja stroškov, hkrati pa poudarjajo, da pri nakupu prek spleta ni nikjer poudarjeno, da ob prevzemu nastanejo še dodatni stroški.
Izdelki, ki stanejo manj kot 135 funtov, niso uvrščeni v nabor izdelkov, pri katerih morajo kupci ob prevzemu plačati davek na dodano vrednost. Namesto tega dajatev pokrijejo trgovci, prodajo pa zabeležijo pri Britanskem davčnem uradu (HM Revenue and Customs - HMRC).
Dostava na otok
Kos pogače ob brexitu pa so si izborila tudi podjetja, zadolžena za dostavo na otok. Ta zdaj pričakovano višajo stroške za končne kupce, saj morajo pokriti novonastale stroške, ki jih imajo z novim administrativnim delom in pobiranjem dodatnih davkov, piše The Times. DHL tako zaračunava minimalno 11 funtov ali 2,5 odstotka za davek na dodano vrednost ter druge obveznosti, ki jih imajo z dostavo. Royal Mail zaračunava 8 funtov.
Sreča malih trgovcev
Direktor podjetja Returnado Haider Abdo kupcem po svetu ureja vrnitve blaga prodajalnam, glede aktualnega kaosa v Veliki Britaniji pa je povedal: »Pogovarjali smo se s podjetjem, ki deluje znotraj EU, sicer pa je specializirano za izdelavo etiket za pošiljke. V podjetju pravijo, da kar 80 odstotkov njihovih partnerjev še ne izpolnjuje zahtev, ki so pravzaprav pogoj za sodelovanje v novonastalih razmerah po brexitu. Ti partnerji pa na mesec v Veliko Britanijo pošljejo tudi več kot 100.000 pošiljk. Manjši trgovci so imeli srečo, da se nove zahteve niso pojavile v času božičnih praznikov, saj je to njihov najbolj dobičkonosen del leta.«
Povsod birokracija
Zaradi dodatne birokracije, nejasnih razmer in možnosti dodatnih stroškov so špediterji že povišali cene dobave med Veliko Britanijo in EU, tudi za primere, ko pri dobavi ni davka na dodano vrednost ali drugih pristojbin. Vsi ki pošiljajo pakete na relaciji Evropska unija - Velika Britanija, mora izpolniti formular, ki dokazuje izvor blaga in pa razlog pošiljanja paketa.
Trgovci ki prodajajo v Veliko Britanijo, so zdaj prisiljeni plačati stroške carine, obenem pa morajo izpolniti še izjavo o dobavi ter opraviti registracijo davka na dodano vrednost v Veliki Britaniji.
Podjetje TNT zaračunava 4.31 funta za vse dostave v Veliko Britanijo, medtem ko je njegov največji tekmec UPS nekoliko dražji, kajti cena za pošiljko na otok se začne pri 4.50 funta. Tudi DHL zaračunava dodatne stroške, in sicer 4 funte pristojbin za vsak poslan paket.
Nov sistem napaja davčno blagajno
Tri tedne po brexitu številna britanska podjetja že poročajo, da so jih vse navedene spremembe prizadele. Govorec britanske vlade je glede tega povedal: »novi model davka na dodano vrednost zagotavlja, da podjetja, ki delujejo v Veliki Britaniji, niso v slabšem položaju, kot tuja konkurenca, ki izdelke uvozi brez davka. Nov sistem prav tako naslavlja težavo, ki jo predstavljajo nekateri trgovci preko luže - ti namreč ne plačujejo primerne vsote davka na dodano vrednost, ko svoje izdelke prodajajo v Veliki Britaniji. Pričakujemo, da bo nov sistem v davčno blagajno prispeval okoli 300 milijonov funtov, s katerimi bomo pokrili nujne javne storitve.«
Nov sistem naslavlja težavo, ki jo predstavljajo nekateri trgovci preko luže - ti namreč ne plačujejo primerne vsote davka na dodano vrednost, ko svoje izdelke prodajajo v Veliki Britaniji. Vlada pričakuje, da bo nov sistem v davčno blagajno prispeval okoli 300 milijonov funtov, s katerimi naj bi pokrivali nujne javne storitve.
Britanska vlada ob tem pričakuje, da se bodo evropska podjetja prijavila v obstoječi sistem kot plačniki davka na dodano vrednost, sicer pa davčni urad Velike Britanije (HMRC) tesno sodeluje s tistimi, ki se še niso odločili, ali želijo delovati pod novimi pogoji.
Ob tem je vredno omeniti, da je britansko podjetje DPD, ki se ukvarja z dostavo pošiljk, v začetku januarja sporočilo, da za zdaj iz svoje ponudbe umikajo celinsko dostavo v Evropo, vključujoč z Irsko. Kot razlog navajajo brexit, saj naj bi se postopki pošiljanja dodatno zapletli, številni paketi pa so zdaj označeni, kot nepopolni, kar pomeni, da jih morajo vrniti pošiljatelju.
Več iz rubrike
Konflikti v podjetju in kako jih razrešiti
Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. Ti so naravni in celo zdravi, pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati.
500-odstotno zvišanje cen elektrike
Cene elektrike gredo v nebo. Ekonomisti pričakujejo, da bodo evro območje v prihodnjih mesecih potisnile v hudo in trajno gospodarsko recesijo.