V pandemičnih razmerah 9-milijdarna prodaja na črni petek

Trgovine v ZDA so se pripravile na drugačno izvedbo črnega petka. Medtem, ko se je prodaja v trgovinah razpolovila, spletna prodaja z 9 milijardami dolarjev.
Fotografija: Letos je spletna prodaja na črni petek povsem zasenčila prodajo v fizičnih trgovinah. FOTO: NaMaKuki/Shutterstock
Odpri galerijo
Letos je spletna prodaja na črni petek povsem zasenčila prodajo v fizičnih trgovinah. FOTO: NaMaKuki/Shutterstock

Prodajalne in nakupovalna središča so letos svoja vrata odprla hitreje kot prejšnja leta, zagotovile varne razmere, a vendar tudi to ni pretirano privabilo potrošnikov, ki so nakupe povečano opravljali prek spleta. Spletna prodaja se je na letni ravni povečala za 22 odstotkov; na 9 milijard dolarjev. Kar 3,6 milijarde dolarjev je bilo ustvarjenih preko pametnih telefonov.
 

Manjši obisk trgovin


Letos v ameriških trgovinah ni bilo prerivanja in gneče, ki vselej spremlja ta praznik nakupovanja. Tisti potrošniki, ki so fizične trgovine na črni petek vendarle obiskali, so za CNBC povedali, da jih majhen obisk trgovin pravzaprav preseneča. Trgovine in podjetja so svoje zaloge začela večati že v začetku novembra, kar se je kazalo tudi v bolj polnih skladiščih.
FOTO: Olivia Harris/Reuters
FOTO: Olivia Harris/Reuters


Ne gre pozabiti, da zdravstveno krizo spremlja tudi gospodarska kriza, ki je načela ameriško potrošnjo, o slabšem finančnem stanju pa poročajo tudi slovenska gospodinjstva. Številni posamezniki v ZDA in po Evropi so zato že nakazali, da bodo povečali prihranke v prazničnem času.
 

Vztrajna rast spletne prodaje


A vendar je kljub povečani negotovosti in zmanjšani potrošnji, letos skoraj že padel rekord prodaje preko spleta, česar se vedno veselijo ustavljeni spletni trgovci, kot je Amazon in kitajska Alibaba. Slednja je novembra že izkoristila Dan samskih, ki ga Kitajci praznujejo 11.11., v sklopu tega pa potekajo velike razprodaje. Takrat so na vrhuncu poslovanja vsako sekundo prejeli več kot 580 tisoč naročil.


Že ves november pa rast spletne prodaje beležijo tudi vsa prepoznavna fizična nakupovalna središča v ZDA, kot so Kohl's, Macy's, JCPenney in Nordstrom pa tudi trgovske verige Target, BestBuy in Walmart. Porast za nakupovalna središča je bil večji od 50 odstotkov, medtem ko so trgovske verige beležile okoli 80-odstotno rast, Target pa kar 167-odstotno.

Direktor podjetja Adobe Digital Insights Taylor Schreiner pravi, da se na črni petek že tradicionalno kupujejo nove igralne konzole, mobilni telefoni in pametne naprave ter televizorji. Te izdelki je povsem enako kupiti preko spleta, zato so se letos znašli v košarici skupaj z dnevnimi potrebščinami, oblekami in alkoholom, kar se je prejšnja leta sicer kupovalo zgolj v fizičnih trgovinah.
 

Rekordi, rekordi, rekordi
FOTO: Getty Images/iStockphoto
FOTO: Getty Images/iStockphoto


Ameriški potrošniki so na črni petek preko spleta porabili kar 9 milijard dolarjev, kar je 21,6-odstotno povečanje, v primerjavi z lanskim letom, kažejo podatki podjetja Adobe Analytics. Gre za drugo največjo potrošnjo preko spleta, za lanskim t.i. kibernetskim ponedeljkom.

Zaradi pandemije koronavirusa je veliko potrošnikov izkoristilo možnost nakupa preko spleta, s čimer so se izognili množici in čakanju v trgovinah. Prodaja v fizičnih trgovinah je letos tako padla za 52,1 odstotka, v primerjavi z lanskim letom, ocenjuje podjetje Sensormatic Solutions.

Vseeno pa podatki o skoraj rekordni prodaji niso epilog letošnjih prazničnih nakupov čez lužo. Ravno včeraj je potekal že omenjeni kibernetski ponedeljek (Cyber monday), dan ko se razprodaje črnega petka preselijo na splet. Analitiki zato pričakujejo, da bo padel nov rekord prodaje preko spleta. Celotna prodaja bi lahko znašala med 10,8 pa do 12,7 milijard dolarjev.

Več iz rubrike