"Za uspeh sledite tridimenzionalni poti: služba, dodaten posel in notranji klic"

O uspehu na poslovnem in osebnem področju smo govorili z avtorjem knjige 7 skrivnosti uspeha, dr. Kenanom Crnkićem.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

Ali so vaše knjige namenjene le osebnemu uspehu in sreči ali jih lahko projiciramo na poslovni uspeh?

Ker prihajam iz poslovnega sveta, večina zapisanega izvira iz razmišljanja o poslu. Bil sem menedžer leta, vodil sem eno največjih podjetij na Balkanu, predavam finančni menedžment na dunajski univerzi Webster. Pri iskanju poslovnega uspeha se je treba osredotočiti na tako imenovani self-management. Veliko se učimo o tem, kako upravljati podjetja in večje sisteme, a malo vemo o tem, kako sprogramirati samega sebe. Večina bralcev mojih knjig so poslovneži, ker poznajo mojo pot in mi verjamejo; študiral sem menedžment in glavnina mojih poslov je uspešna. Moji nasveti, ki jih lahko apliciramo na osebno ali poslovno življenje, so zelo neposredni, ljudje si jasna sporočila hitro zapomnijo.

Imate za mlade in ambiciozne bralce Sveta kapitala konkreten nasvet za uspeh?

Pixabay
Pixabay

Kot član evropskega komiteja za podjetništvo sem skozi leta ugotovil, kako uresničiti želje po uspehu. Narisati si je treba pot in začeti hoditi po njej. Ta pa naj bo tridimenzionalna: prva dimenzija je služba, druga (dobičkonosen) posel, tretja pa odziv na notranji klic, nekakšno udejstvovanje. Ambicioznim ljudem vedno priporočam, naj opravljajo poleg običajne službe še dodatno dejavnost ter se v prostem času »samoaktualizirajo« z aktivnostjo, ob kateri se dobro počutijo. To pripelje do več odprtih vrat v svetu posla. Ne smemo nositi vseh jajc v isti košari. Ko sem vodil prej omenjeno korporacijo, sem bil zastopnik v še šestih drugih podjetjih, obenem pa sem predaval na fakulteti. Zdaj se je situacija obrnila: kot predavatelj sem zaposlen na Websterju, dodatno dejavnost predstavljata dve podjetji, za dušo pa pišem knjige in pomagam uspeti drugim, saj to vidim kot nekakšen klic. Mladi naj se spoznajo, pozicionirajo in vsak dan izpolnijo vse tri dimenzije poti do uspeha.

Vaše knjige so resnično prijetno in navdihujoče branje, a težje se je lotiti te akcije v resničnem življenju. Kako delati stvari, ki jih preberemo v knjigi?

To je najpomembnejši del (smeh). Zato svoja sporočila prikazujem s konkretnimi primeri, zgodbicami in anekdotami. Vsi ljudje vedo, kaj bi morali delati in kako bi se morali v določenih situacijah odzvati, a se tega ne držijo. Na sebi je treba delati na dnevni ravni. Vsak dan s seboj prinaša priložnost za novo zmago, a do nje se ne pride brez borbe, saj so negativne misli močnejše. Izgovorov, kot je vstajanje iz postelje z levo nogo, ne toleriram. Za srečo in uspeh so potrebni trije faktorji: naša miselna naravnanost, kakšne navade imamo in s kom se družimo. Ljudje okoli nas so kot dvigalo, nekateri nas peljejo višje, drugi pa nas potiskajo dol. Opazil sem, da večina ljudi, ki so stopili z menoj v stik, ne uspe zato, ker imajo prenizke cilje. Želijo si varnosti in gotovosti, to pa dosežejo z nizkimi cilji. Takšno razmišljanje jih ne pripelje daleč.

Veliko ste delali tudi v ZDA. Kakšne so razlike med nami in njimi v razmišljanju o uspehu?

Delovne izkušnje v ZDA so me naučile marsičesa. Američani imajo v svoji DNK zapisane ameriške sanje in vsi jih s trdim delom želijo tudi doseči. Moje knjige so enostavne, kratke, konkretne in pozitivne – »veni, vidi, vici«. To je njihov slog razmišljanja o uspehu. Seveda so napisane na naš, recimo temu balkanski način, ker mi nismo Amerika, temveč balkanska džungla, kjer vladajo prav posebna družbena pravila. Čez lužo se že kot mladostniki v šolah učijo o financah, o uspehu in o sreči. Zakaj nas nekdo ne nauči, kako biti uspešen in srečen? To je veliko bolj uporabno kot matematični koreni in odvodi. Pri pisanju knjig in blogov se držim pravila, da je treba razmišljati globalno in delovati lokalno. Prevzel sem ameriško sporočilo in ga v naši regiji predstavil z zgodbami, ki so nam blizu. Tako je sporočilo prišlo do glave in zgodbe do srca, in upam, da bodo zaradi tega imele knjige večji učinek na bralce.

 

Več o vsebini knjige "7 skrivnosti uspeha" preberite TU.

Več iz rubrike