Za fotografijo dobijo tudi milijon dolarjev

Trideset posameznikov si je prek družbenih omrežij ustvarilo bogastvo. Skupaj imajo 250 milijonov sledilcev. Nekateri med njimi za en sam posnetek na youtubu dobijo 300.000 dolarjev, drugi za fotografijo na instagramu tudi milijon.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

Število sledilcev vplivnežev (ali influencerjev), ki objavljajo na družbenih omrežjih, je pogosto večje od populacije New Yorka. Moči, ki jo imajo influencerji se zavedajo tudi blagovne znamke in podjetja. Zato ni presenetljiva študija Linqia, v kateri je 39 odstotkov vprašanih tržnikov dejalo, da načrtujejo povečanje izdatkov za marketing s pomočjo vplivnežev.

Pojavnost na platformah facebook, instagram, twitter in youtube je mogoče spremenili v izjemno bogastvo. Čeprav so na seznamu lestvice top vplivnežev, ki jo objavlja revija Forbes, mnogi slavni in znani, pravo malo bogastvo z lepimi fotografijami služijo tudi manj znani. Britanska vlogerka Zoe »Zoella« Sugg, kraljica vodnikov za ličenje na youtubu, z vsako objavo zasluži 16.000 dolarjev. Vizažistka Huda Kattan, ki ji na instagramu sledi 24,6 milijona ljudi, z objavo zasluži povprečno 33.000 dolarjev. Vrtoglave številke, a nikakor najvišje. Forbes je najbogatejše influencerje razdelil na 12 kategorij: hišni ljubljenčki, starševstvo, moda, potovanje, fitnes, lepota, hrana, tehnologija in posel, otroci, dom in videoigrice. Med vsemi za instagram objave največ zasluži 20-letna Kylie Jenner – milijon dolarjev za vsako objavo, s čimer je postala tudi najmlajša milijarderka na svetu. Sledi ji pevka Selena Gomez z 800.000 dolarji za objavo na instagramu. Na tretjem mestu je nogometaš Cristiano Ronaldo, sledita mu Kim Kardashian in Beyoncé Knowles. Najmlajši na Forbesovi lestvici, v kategoriji otroci, pa je deček, ki ga starši skrivajo pod imenom Ryan Toys Review. Lani je za oceno igrač (seveda s pomočjo staršev) zaslužil 11 milijonov dolarjev.

Marketing z vplivneži je korenine pognal tudi pri nas. Zaživel je na začetku lanskega leta in raste.

Marketing z vplivneži je korenine pognal tudi pri nas. Zaživel je na začetku lanskega leta in raste, opaža blogerka Anja Oman, ki že štiri leta ustvarja enega prvih in izjemno priljubljenih blogov Maminamaza. Je tudi vodja projekta Mami blogerke. In ne, med Slovenci še ni blogerja milijonarja.

Ne moremo se sicer slepiti, da marketing z vplivneži ni loterija. V mnogih primerih se izplača. Lahko pa se tudi zalomi. Današnje vplivneže, te polavtonomne zvezde, od tistih nekoč loči drznost. Na Divjem zahodu družbenih medijev se lahko podjetja in znamke, če vplivnež naredi kaj narobe, hitro opečejo. O tem priča primer Logana Paula, zvezde youtuba s 15 milijoni naročnikov, ki se je odločil objaviti videoposnetek, v katerem je odkril truplo samomorilca. Čeprav je video hitro odstranil, Paul, ki se je norčeval iz samomorilca, nima na svojem kanalu več nobenega oglasa večjih, znanih blagovnih znamk.

Več iz rubrike