WT:Social namesto Facebooka?

A. S. H.
Za idejo novičarskega, brezoglasnega portala WT:Social, ki bi na videz lahko spominjal na omrežje Facebook, stoji soustanovitelj Wikipedie Jimmy Wales (na fotografiji). Foto: Reuters

Novo družbeno omrežje WT: Social predvideva podoben pregled objav kot Facebook, a brez delujočih algoritmov v ozadju. Novice bi se nizale po kronološkem zaporedju.

Za idejo novičarskega, brezoglasnega portala WT:Social, ki bi na videz lahko spominjal na omrežje Facebook, stoji soustanovitelj Wikipedie Jimmy Wales. Portal želi ponuditi alternativo družbenim omrežjem, ki so danes, poleg povezovanja s prijatelji in somišljeniki, mnogokrat tudi viri informacij in novic.

Med njimi je vedno več tudi nepreverjenih, lažnih novic. Kot alternativo je Wales zdaj oblikoval novo družbeno omrežje, na katerem bo možno prebirati le novice brez oglaševalskih lobijev v ozadju, ki bi usmerjala algoritme pozicioniranja novic, podatkov o posamezniku pa ne bodo »prodajali« naprej tretjim osebam, piše portal Big think.

V ponedeljek, 18. novembra, je bilo na platformi, ki deluje že od letošnjega oktobra, prijavljenih več kot 200.000 uporabnikov, ki bodo ponudbo relevantnih novic lahko spremljali brezplačno, a morajo zato o portalu obvestiti svoje prijatelje, lahko pa se prijavijo tudi na plačljivo verzijo, kjer bi mesečna članarina evropskega uporabnika stala 12 evrov, ameriškega pa 13 dolarjev, piše Financial Times.

Wales si vseeno želi, da bi omrežje lahko živelo le od donacij, ki jih posameznik lahko nameni portalu in ljudem, ki stojijo za njim. »Namesto, da bi ves čas optimizirali algoritme, ki delujejo v ozadju spletnih strani, je pri nas na voljo tudi možnost donacij posameznikov, ki ne bi bile v nobenem obziru odvisne od števila klikov, pač pa bi odražale zadovoljstvo s storitvijo uporabnikov,« je Wales razkril svoj vizionarski pogled.

Nad lažne in zavajaoče novice pa Wales dopušča veliko mero samonadzora na portalu in preverjanja med uporabniki, ki bodo lahko brez težva preoblikovali naslov, če se jim bo ta zdel neprimeren ali zavajajoč.
 

Facebook in Twitter na nasprotnih bregovih


Samo v letu 2019 je Facebook ukinil skoraj 5,5 milijarde lažnih profilov, Twitter pa septembra razkril, da je zbrisal več tisoč lažnih profilov, ki so širili lažne politične informacije v različnih državah sveta. Za prihajajoče predsedniške volitve v ZDA sta omrežji stopili vsaka na svoj breg glede strategije objav političnih oglasov in prepoznavanja lažnih novic.

Twitter je prepovedal kakršno koli politično oglaševanje, ki je opredeljeno kot plačljivo in se navezuje na »kandidata, politično stranko, volitve, referendum …« V nasprotju s tem pa bo Facebook dovolil vse vrste objav in novic, četudi bodo očitno zavajajoče in lažne, še piše portal Big think.

Pri vsem tem zgleda WT:Social kot zdrava alternativa. Še posebej, če bodo uporabniki sami skrbeli, prepoznavali in opozarjali na sporne novice. Medtem ko mnogi hvalijo Walesovo idejo o novi platformi, jo drugi kritizirajo, saj so prepričani, da so ljudje navajeni brezplačnih novic, ki jih dosegajo na vsakem koraku.
Več iz rubrike