Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Valery Arakelov

Valery Arakelov je lastnik in direktor Rimskih term.
Fotografija: Brane  Piano
Odpri galerijo
Brane Piano

Kakšno jutro je najlepše?

Mama me je učila: kakršno jutro, takšen dan – po jutru se dan pozna. Želim si, da sem jaz in vsi, ki me obkrožajo čim bolje razpoloženi.

Kaj zajtrkujete?

Najprej spijem kozarec zdravilne termalne vode iz našega pitnika v Rimskih termah. Ker zajtrkujem v hotelu, imam na izbiro pestro paleto jedi. Najraje imam lokalne izdelke.

Kako začnete delovni dan?

Tako kot ga končam, navadno z delovnimi obveznostmi. Stalnica je kozarec termalne vode in kava. Preletim novice in elektronsko pošto.

Kakšno glasbo poslušate?

Poslušam vse, je pa res, da je izbor glasbe odvisen od mojega razpoloženja. Najraje prisluhnem »chillout« glasbi.

Kdaj ste kupili svojo prvo nepremičnino?

Leta 1994 v Moskvi.

Kateri je vaš najljubši hotel v tujini?

Teh je veliko, gotovo pa The Peninsula Hotel v Hongkongu.

Kje najraje preživljate počitnice?

Na Cipru, v objemu družine.

Kaj je zadnja stvar, ki jo naredite pred spanjem?

Gotovo je zadnja stvar, da razmislim o stvareh in dogodkih, ki sem jih čez dan uspešno opravil in mi širijo obzorje.

Kako skrbite za splošno zdravje?

O svojem zdravju menim, da največ lahko naredim sam, zato se izogibam tobaku in alkoholu ter poskušam uživati lokalno pridelano hrano z veliko zelenjave. Vsak dan si prizadevam, da se čim več gibam. Moja filozofija je uživati življenje, saj pogosto le pozitivne misli privedejo do želenega cilja. Redno obiščem tudi Medicinski center Valetuda v Rimskih termah, kjer si privoščim katerega od tretmajev za ohranjanje dobrega počutja.

Kaj počnete, ko si želite zbistriti glavo?

Grem na sprehod na svež zrak, ker mi to pomirja dušo. Pogosto se odpravim v prekrasen park v Rimskih termah in obiščem energijske točke. Ena od metod sprožanja je gotovo obisk savn in plavanje.

Kako motivirate zaposlene?

Vodstveni kader vključujem v odločanje in skupno snovanje novih produktov, da lažje dosežemo cilj. Delo v mojem podjetju temelji na skupinskem delu. Gotovo je eden največjih motivacijskih elementov zahvala in pohvala sodelavcem. Tudi nagrajevanje pogosto vključujem v delovni proces.

Kakšna je vaša dolgoročna vizija?

Razširiti prepoznavnosti in razvoj Rimskih term kot enega najboljših medicinsko-velneških resortov v Evropi.

Kakšen je sodoben menedžer?

Menim, da mora menedžer imeti odlično strokovno znanje, biti sposoben dobre in razumljive komunikacije, spoštovati vrednote, kot so poštenost, delavnost in lojalnost, ter imeti sposobnost empatije do ljudi in seveda sposobnost sprejemanja odločitev.

Brane  Piano
Brane Piano

Podatki o zasedenosti hotelov so rekordni, ustvarjate vsaj dvajset odstotkov več prenočitev kot leto prej. Kako se to kaže pri vas?

Res je, da se je število prenočitev zelo povečalo, vendar menim, da je najpomembneje, da ustvarjamo 30 odstotkov več prihodkov kot preteklo leto. Vse aktivnosti moje predane prodajne ekipe, nenehni trud in vložki v marketing so pripomogli k odličnemu rezultatu. Višjo dodano vrednost dosegamo z obnovljenim svetom savn, saj smo povečali njihovo raznovrstnost ter s tem izboljšali in dopolnili ponudbo, pestrost in kakovost programov za savno in rituale. Nenehno se trudimo, da bi gostom pričarali nepozabno kulinarično izkušnjo v naši à la carte restavraciji Sofija z lokalno pridelano, a sodobno prehrano. Gostom priporočamo, da spoznavajo lokalne ponudnike (ekološke kmetije, medičarstvo, restavracije) in si morda privoščijo njihove izdelke, s tem želimo pripomoči k razcvetu kraja. Ponujamo jim tudi različne izlete, saj si želimo, da gostje ob mislih na Rimske terme pomislijo na unikatno doživetje in kraj.

Plače v turizmu so slabe, veliko je sezonskih in prekarnih delavcev. Kako to komentirate?

S sezonskim delom se srečujemo vsi hotelirji, čeprav moram priznati, da imamo v Rimskih termah glede na letošnje rezultate visoko sezono vse leto. Želimo si, da bi se ta trend nadaljeval tudi v prihodnosti. Vsem delavcem omogočamo izobraževanja in se trudimo zagotoviti višje plače, kot jih ima konkurenca. Cilj Rimskih term je čim več redno zaposlenih sodelavcev.

Globalni turizem si veliko obeta od nastajajočega srednjega razreda v Aziji. Tudi vi?

Mestni hoteli v Sloveniji imajo menda zelo malo azijskih gostov. V Rimskih termah je ta odstotek gostov majhen in tudi ni naš interes, saj so gostje na destinaciji le en dan in takrat želijo videti vse zanimivosti. Gre za ustvarjanje prenočitev, ne za sledenje naši filozofiji – to pa je zadovoljitev petičnih gostov, izvajanje kakovostnih velneških in medicinskih storitev in ritualov ter podaljšanje časa bivanja

Več iz rubrike