Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Tomaž Žnidarič, direktor Ljubljanskih mlekarn

Kaja Kovič
Tomaž Žnidarič Ljubljanske mlekarne FOTO Arhiv Podjetja

Leta 1956 so bile Ljubljanske mlekarne ustanovljene in z začetnim človeškim kapitalom v obliki 200 delavcev so kupcem dnevno zagotavljale 69.000 litrov mleka v steklenicah. Danes so ena najbolj znamenitih slovenskih blagovnih znamk.

Leto dni kasneje so ponudbo obogatili z jogurtom, s smetano, skuto in sirom, dve leti kasneje pa še s prvim sladoledom na palčki. Ko so 11 let po ustanovitvi pričeli s proizvodnjo prvega trajnega mleka v Sloveniji, so se povzpeli na prestol ene najbolj kultnih in uspešnih slovenskih blagovnih znamk. Tomaž Žnidarič se je skupini Lactalis pridružil leta 2011 in do prevzema vodenja Ljubljanskih mlekarn opravljal naloge generalnega direktorja Lactalis Bosna in Hercegovina.


Kako začnete jutra?

Najprej čakam ženo, da pride iz kopalnice in pridem jaz na vrsto. Včasih se zna zavleči (smeh). Potem pojem zajtrk, največkrat kar kosmiče z alpskim mlekom, in nato se lotim bujenja najmlajšega sina, kateremu tudi pomagam pri oblačenju. To pa velikokrat predstavlja poseben izziv. Ko pridem v pisarno, pa najprej spijem jutranjo kavo ob prebiranju časopisa Delo.


Kako je videti vaš tipičen delovnik?

Praviloma se začne pred osmo uro zjutraj – z zadnjo točko vašega prejšnjega vprašanja. V tehničnem smislu je moj delovnik seveda napolnjen s sestanki, videokonferencami, pogovori ena na ena. A vse to lahko strnem na skupni imenovalec: vodenje ljudi. Podjetje je uspešno le, če so uspešni njegovi zaposleni – torej jih moram s svojim vodenjem neprestano motivirati. Motivirani so, če so spoštovani, slišani, upoštevani, pohvaljeni, primerno nagrajeni in če čutijo, da so soustvarjalci uspešne zgodbe podjetja. In to je moj delovnik: opisani motivacijski komplet jim moram zagotavljati vsak dan znova in znova.
 

image
slovenija 20.10.2016, alpsko mleko, izbrana kakovost, drzava pridelave in predelave, Slovenija, minister za kmetijstvo, Dejan Zidan na obisku in ogledu proizvodnje v Ljubljanskih mlekarnah, Ljubljanske mlekarne, foto: Anze Petkovsek


Od kod sestavine, koliko jih uvažate in koliko jih priskrbijo slovenske kmetije?

Zastavili ste mi vprašanje, ki ga dobim praktično v vsakem intervjuju. Čeprav sem nanj odgovoril že nič kolikokrat, sem ga vesel, saj je odgovor že peto leto, odkar sem v mlekarni, enak. Naša ključna sestavina oziroma surovina je mleko. Tega je med vsemi sestavinami daleč največ, kar 210 milijonov litrov na leto. Čisto vse mleko, ki ga odkupimo, priskrbijo slovenske kmetije. Surovega mleka ne uvažamo.


Katere so najodmevnejše in najbolj prodajane blagovne znamke Ljubljanskih mlekarn?

Če se v mislih sprehodite čez dan marsikaterega Slovenca ... Katero mleko običajno kupi? Alpsko mleko. S katerim jogurtom pospremi burek? Z jogurtom Mu. Ko si otroci zaželijo sladoled, katerega ima zagotovo v zamrzovalniku? Planico. Mislim, da sem odgovoril na vprašanje.


Če nisem na službeni poti, pojem vsaj en sladoled na dan, vsak dan v letu. Tudi pozimi. Za sladico, po kosilu.


Kakšen vodja 600 zaposlenim ste in v čem se želite morda izboljšati?

Načelen. Ko nekaj rečem, to drži, ni treba, da se kam zapiše in da se podpišem. Ta lastnost se mi zdi pomembna, da ti ljudje zaupajo: zaupanje pa je pri 600 zaposlenih ključno. S tistimi, s katerimi delam dnevno, to je kolegij področnih direktorjev, imam zelo odprt, transparenten odnos. Rad sem sam. Deloma zato, ker sem kot direktor neprestano v interakciji z ljudmi: bodisi s svojimi sodelavci v Ljubljanskih mlekarnah, z ljudmi, ki jim poročam v skupini Lactalis, s poslovnimi partnerji in tako dalje. Vsak trenutek, ki ga lahko preživim v miru, je dragocen: vzamem si svoje pol ure za kosilo, rad se tudi vozim sam, jutranjo kavo imam rezervirano zase pred prvim sestankom. Morda je prav tu prostor za izboljšavo: na ta račun bi lahko preživel več časa z ostalimi sodelavci v tako velikem kolektivu.


Kateri je vaš najljubši sladoled?

Morda ne boste verjeli, vendar je res. Če nisem na službeni poti, pojem vsaj en sladoled na dan, vsak dan v letu. Tudi pozimi. Za sladico, po kosilu. Zato nimam samo enega najljubšega, ampak jih je kar nekaj. Vse vrste sladoleda ​Maxim Premium na palčki, Planica Čoko na palčki in Tom Čoko na palčki.


Ali menite, da je šlo Ljubljanskim mlekarnam bolje v času Jugoslavije ali danes?

Ljubljanske mlekarne poslujemo uspešno, kar dokazujejo tako številke kot priljubljenost naših blagovnih znamk. Da je danes tako, ima seveda zasluge dobra »podlaga«. Če pomislite: Alpsko mleko ali pa Lučka, Planica, te znamke so nastale še v času Jugoslavije. Odlično jim je šlo takrat, nič drugače ni danes, le da je konkurenca neprimerljivo večja in tekmuješ z največjimi svetovnimi igralci. Kaj dokazuje, da smo bili dobri nekoč in da smo dobri danes? Poglejte primer Planice, blagovne znamke iz leta 1974. Lani smo jo prvič razširili na dva nova okusa in odziv potrošnikov je bil tako dober, da smo letos dodali še dva. V tradicijo premišljeno vnašamo sodobnost in tako naše znamke uspešno rastejo. Vsekakor pa se je zgodba o uspehu Ljubljanskih mlekarn pospešila s prihodom skupine Lactalis, ki nam je omogočila, da naše vrhunske izdelke izvažamo v 48 držav po celem svetu. To nam zelo pomaga pri zasedenosti proizvodnih kapacitet in s tem povečuje našo dobičkonosnost.


Na katere trge največ izvažate in kateri je najbolj oddaljen?

Naši največji trgi v izvozu so Grčija, Kosovo, Hrvaška in Švedska. Kar se tiče jogurtov, so najbolj oddaljeni trgi Portugalska, Švedska in Finska. Trajno mleko pa izvažamo vse do Kitajske na vzhodu, Surinama na zahodu in Mavricija na jugu.


Kje boste dopustovali letos?

Letos za glavni dopust z družino prvič nismo izbrali Hrvaške, temveč gremo na otok Kreta v Grčiji.


Katero knjigo si boste vzeli s seboj?

Dopust je edini čas, ko uspem prebrati kakšno knjigo in to je postal nekakšen ritual. Izbor vsako leto naredi žena, ki je pravi knjižni molj. Letos je izbrala dobitnico Kresnika Bronjo Žakelj z romanom Belo se pere na devetdeset, In ljubezen tudi Draga Jančarja ter kriminalko Tadeja Goloba Jezero.
Več iz rubrike