Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Peter Čas, direktor Steklarne Hrastnik

Kaja Kovič
Na sliki sta Andrej Božič, ki je osem let uspešno vodil Steklarno Hrastnik, in trenutni direktor Peter Čas.
Nekdanji direktor SIJ Ravne Systems in SIJ Acronija je znanje nabiral na Fakulteti za strojništvo in ga dopolnjeval na različnih programih na IEDC – Poslovni šoli Bled. Svojo poklicno pot je začel v Gorenju, nato se pridružil Skupini SIJ. Mesto generalnega direktorja Steklarne Hrastnik je prevzel dve leti nazaj.
Za prihod v steklarno se je odločil zaradi vizije in strateške usmerjenosti Steklarne Hrastnik, ki postavlja v središče zaposlene. S ciljem, da utrdi vodilno pozicijo Steklarne Hrastnik v nišnem segmentu najvišje kakovosti, pri vodenju zasleduje operativno odličnost, fleksibilnost, digitalizacijo in usmerjenost h kupcem ter bo tudi v prihodnje gradil na dobrih odnosih z zaposlenimi in odgovornem odnosom do okolja.


Kako začenjate jutra?

Imam dva mala otroka in seveda so posledično naša jutra dinamična. Brez zajtrka se ne odpravim od doma. Z ženo pripraviva otroka za dan, nato ju odpeljem v vrtec. Pred odhodom v službo je obvezen ritual tudi objem in želja po srečnem, varnem in lepem dnevu.


Imate kakšne posebne rituale z zaposlenimi, ki kreirajo bolj prijazne in odprte odnose?


Prav je, da smo najprej zaposleni ponosni na naše podjetje, ker smo posledično tudi največji ambasadorji naših vrednot.

Rad sem med zaposlenimi, zato sem med njimi pogosto. Že na jutranjih sestankih v proizvodnji si izrečemo pohvale, čestitke za skupne uspehe in pregledamo možnosti za izboljšave. O napakah se odkrito pogovorimo, se na njih učimo. To  je za vse nas motivacija za stalne izboljšave. Enkrat na teden se sestanem z naključno skupino zaposlenih, brez prisotnosti vodje. Gre za zelo odkrit pogovor, brez skrivalnic. Pogovorimo se, kaj je dobro in kaj lahko še izboljšamo. Obveščam jih o doseženih rezultatih, strateških usmeritvah posameznih oddelkov, dogajanju na trgu. Tako se mi uspe dvakrat na leto sestati s skoraj vsakim zaposlenim v mirnem in sproščenem okolju. Predvsem jim želim povedati, da so lahko izjemno ponosni na to, kar delamo v Steklarni Hrastnik. Da z medsebojnim spoštovanjem, upoštevanjem raznolikosti, uvajanjem in sprejemanjem sprememb ter z željo po biti še boljši lahko skupaj naredimo velike stvari.


image
Peter Čas. Foto Osebni Arhiv


Po prihodu v Steklarno ste prenovili plačni sistem in začeli aktivno delati Employers branding. Kaj to pomeni?

Tako prenova plačnega sistema kot aktivno delo na Empoloyer's brandingu pomenita dvig prepoznavnost Steklarne Hrastnik kot odličnega zaposlovalca. Plačni sistem je bil zastarel. Osnovne bruto plače so bile daleč pod minimalno plačo, zato smo izplačevali razliko do minimalne plače. Najnižjo plačo smo postavili nad nivo minimalne plače in prerazporedili plačne razrede glede na izobrazbo in kompetence zaposlenih. V 2017 smo mesečni prejemek na zaposlenega dvignili za 4 odstotke, lani še za dodatnih 9 odstotkov, v prvem kvartalu letošnjega leta pa bo rast v primerjavi z  enakim obdobjem lani 11-odstotna. Na Employer brandingu smo začeli aktivno delati interno. To pa zato,  ker je prav, da smo najprej zaposleni ponosni na naše podjetje, ker smo posledično tudi največji ambasadorji naših vrednot. S tem dobimo trdno osnovo, da lahko širimo našo zgodbo v javnosti in na ta način nase opozarjamo najboljše kadre na trgu. Posledično ponujamo obstoječim in potencialnim zaposlenim delo na izjemno zanimivih projektih, izzive, fleksibilnost pri delovnem času in na mestu opravljanja dela, delo v tujini, potovanja, izobraževanja, svet luksuznih parfumov in pijač. S takšno blagovno znamko ali ugledom na trgu bomo lahko pritegnili najboljše kadre.


Koliko ur na dan delate?

Kadar nisem na službenih poteh, običajno deset ur. Želim pa vsaj dve uri na dan preživeti skupaj z družino. To me napolni z energijo.


Petek zvečer – v centru mesta s prijatelji ali na kavču ob televiziji?

Vedno bolj s prijatelji doma ob dobri kulinariki.


Kako preživljate konce tedna?

Večinoma z družino. Nekaj ur si vzamem tudi za kolo in hribe. Konce tedna izkoristimo za  aktivnosti v naravi, druženje s prijatelji, obiske babic in dedkov.


Kaj pomeni projekt Pametna tovarna za vaše zaposlene?

Enkrat na teden se sestanem z naključno skupino zaposlenih, brez prisotnosti vodje. Gre za zelo odkrit pogovor, brez skrivalnic. Pogovorimo se, kaj je dobro in kaj lahko še izboljšamo.

Nadgradnjo kompetenc, nova znanja in ogromno učenja, komunikacijo med zaposlenimi in stroji, analizo ogromnih baz podatkov, ki jih imamo na voljo za izboljšanje kakovosti, dvig produktivnosti,  dodatno izboljšanje delovnih pogojev in zmanjšanje okoljskega odtisa. Zelo pomembno je, da bomo imeli veliko hitrejše reakcije na posamezne dogodke, saj bomo tako z manj vložka naredili boljše in več. Tako bomo še bolj konkurenčni na trgu kot proizvajalec premium steklenih izdelkov in tudi kot delodajalec.


Kateri so vaši največji trgi?

Italija, Nemčija, Francija, Španija, ZDA, Velika Britanija. Največji fokus namenjamo Franciji, VB in ZDA; tam vzpostavljamo tudi svoje prodajne oddelke.


Katera knjiga vas je nazadnje navdušila?

Včeraj zvečer branje sinu knjige Zvezdica Zaspanka. Otroku pove, da lahko tudi kameno srce začne biti, če nosimo v sebi prave vrednote. Trenutno berem Bushido – Kodeks Samuraja, ki nam odkriva skrivnosti fevdalnega viteštva na Japonskem. Bushido pomeni način, kako bi se morali bojevniški plemiči obnašati v vsakdanjem življenju in tudi pri svojem poklicu.


Kaj je najpomembnejše, kar želite naučiti svoja dva otroka?

Spoštovanja, samozavesti in hkrati ponižnosti. Želim, da odrasteta v poštena, ambiciozna, igriva/zvedava posameznika.


Na kateri prostor ste bili najbolj ponosni, ko ste v njem zagledali vaše izdelke?

Monaco, Sejem Luxpack, na prestižnem dogodku uvrstitev med top 3 steklene izdelke s steklenico LGD za kupca Pernot Ricard. Drugače me pa vsakokrat po letališčih po celem svetu navdihuje prisotnost naših izdelkov na izbranih policah Duty Free trgovin.