Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Matjaž Kek, selektor slovenske nogometne reprezentance

Kaja Kovič
Foto Jure Eržen/delo

Matjaž Kek pove, da njegovi uspehi niso čudež. "To je rezultat dela, odnosa, motivacije, predvsem pa izredne simbioze, ki se v skupini ustvari tudi s pomočjo športnih strokovnjakov in publike."

Matjaž Kek je slovensko nogometno reprezentanco prvič prevzel leta 2007, potem ko se je kot nogometni selektor najprej kalil v reprezentančni selekciji do 15 let. Pred tem je v klubskem nogometu deloval kot trener Maribora, s katerim je dvakrat osvojil naslov državnega prvaka. Vrhunec njegovega prvega mandata je bil na svetovnem prvenstvu v Južni Afriki leta 2010, ko je Slovenija dosegla prvo, zgodovinsko zmago proti Alžiriji na največjem nogometnem tekmovanju. Takrat je bila Slovenija nadvse blizu tudi uvrstitvi v zaključne boje. Po kvalifikacijah za nastop na EP 2012 se je Kek vrnil v klubski nogomet. Najprej se je za kratek čas podal v Savdsko Arabijo, kasneje pa je prevzel hrvaškega prvoligaša Rijeko. V šestih letih je klub pripeljal v vrh hrvaškega nogometa, se redno uvrščal v evropske pokale in dosegel nepredstavljivo, ko je z Rijeko zagrebškemu Dinamu izmaknil primat najboljšega v državi. Konec leta 2018 se je vrnil na klop slovenske reprezentance in z gostovanjem v Izraelu začel novo zgodbo z državnim grbom na prsih.


Kako začnete jutra?

Najprej si umijem zobe, grem pod tuš in nato si privoščim limonado še pred prvo jutranjo kavo. Ta je turška in brez mleka. Med srkanjem kave pregledam elektronsko pošto.


Ob velikih uspehih in pohvalah marsikdo »poleti« in izgubi stik z realnostjo. Kaj vas postavlja na realna tla?

Naslednji poraz ali razočaranje. Ti so v športu vseprisotni, saj so del njega. Na srečo za porazi ponovno pridejo nove zmage.



To niso čudeži. To je rezultat dela, odnosa, motivacije, predvsem pa izredne simbioze, ki se v skupini ustvari tudi s pomočjo športnih strokovnjakov in publike.


Menite, da bi zmogli tudi podjetje voditi tako, da bi doseglo čudež, kakršnega sta pod vašim vodstvom zmogli tako slovenska nogometna reprezentanca kot hrvaški klub Rijeka?

To niso čudeži. To je rezultat dela, odnosa, motivacije, predvsem pa izredne simbioze, ki se v skupini ustvari tudi s pomočjo športnih strokovnjakov in publike. Publika pričara neverjetno atmosfero in ekipi pomaga do cilja. Te zmage pa vseeno niso bile presenečenje, kvečjemu nagrada. Tudi v poslovni dinamiki imamo pri nas ekipe, ki so pripravljene na uspeh; pomembni so medsebojna komunikacija, dober izkoristek pogojev na trgu in trdo delo. V Sloveniji imamo kar veliko zelo uspešnih podjetij, ki jim uspeva to, kar uspeva športnim ekipam.


Kakšen voditelj ste?

To morate vprašati druge (smeh). Res je, da nekaj povedo rezultati, a dejstvo je, da imamo vsi svetle in temne trenutke, zato je pomembno ohranjati objektivnost in samokritičnost.

image
Foto Leon Vidic/delo


Na SOF-u boste govorili o motivaciji ekipe. Kako jo doseči? Kaj ljudje potrebujejo za korak naprej, da gredo v športu ali poslu izven lastnih okvirjev?

Osnova sta obojestranska komunikacija in spoštovanje, saj pomenita temeljno načelo mojega dela, ki vodi v dobre rezultate. Potem je treba ustvarjati dobro atmosfero in opraviti selekcijo. Zelo pomembno delo zame je, da spravim navijače na stadion. Največje uspehe smo dosegali, ko smo imeli na stadionu najbolj čarobno atmosfero. Podobne vrednote lahko preslikamo v gospodarske panoge.


Iz katerega razloga ste se vrnili v Slovenijo, ko pa ste z Rijeko presegali mejnike in jih postavili v sam vrh države?

Ko v danem trenutku občutiš, da komunikacija ni več tisto, kar je nekoč bila, ti izkušnje same povedo, da je čas za odhod. En posameznik ne more biti pomembnejši od kluba. Tam sem delal kar nekaj let, dosegli smo veliko, odločitev pa je bila kar naenkrat povsem logična in jasna.


Naši navijači si zaslužijo novice, informacije in mnenja. Komunikacija z mediji je del mojega dela, in kljub temu da zna biti včasih naporno, se zavedam, da imajo mediji neverjetno moč vpliva na naše zveste navijače.


Rdeča nit oglaševalskega festivala v Portorožu so mediji. So vam ljubši tisti v digitalni ali tisti v tiskani obliki?

Medije redno spremljam, ampak v precej različnih oblikah. Novice spremljam tako prek računalnika, tablice in mobilnega telefona kot na televiziji in v časopisih. Za slednje lahko povem, da jih berem precej manj kot včasih. Če sem iskren, pogrešam listanje časopisov med srkanjem kave, lahko bi se tega lotil večkrat, saj je samo dejanje bolj romantično. Če obrnem vprašanje glede medijev, pa dodajam, da želim biti profesionalen in dostopen medijem. Naši navijači si zaslužijo novice, informacije in mnenja. Komunikacija z mediji je del mojega dela, in kljub temu da zna biti včasih naporno, se zavedam, da imajo mediji neverjetno moč vpliva na naše zveste navijače.


Kako preživljate dopust?

Odvisno od letnega časa. Zaradi narave mojega dela v Opatiji že šest let nisem smučal, zato se predvsem veselim ponovnega odprtja smučarske sezone. Poleti pa rad združujem oddih s športom, npr. planinarjenjem, druženjem s prijatelji ali ogledom naravnih in kulturnih znamenitosti.

image
Foto Leon Vidic/delo


Katere aktivnosti imate še radi poleg nogometa?

Redno kolesarim, tečem in hodim. Velikokrat kar po mestnih hribih in parkih v Mariboru. Rekreacijo pa dojemam kot sprostitev in dobro voljo, zato nikoli ne štejem korakov in kilometrov ter nizam ure aktivnosti, ki sem jih opravil v določenem časovnem segmentu.


Kakšna motivacija vas ponese v miren spanec?

Uživaj v dnevu, ki prihaja. Življenje samo me navdaja z upom. Vsak nov dan je zelo zanimiv tudi zaradi novih izzivov, ki me motivirajo. Osnovnega pomena sta zdravje in delo, veliko pa da tudi samo razmišljanje, ki se z leti spreminja. Vsak dan se naučim kaj novega, spreminjajo se vrednote in motivacija.
Več iz rubrike